Φρένα: Τι να προσέξω
8/3/2017
Πέρα από την σωστή αγορά φρένων, η καλή φροντίδα και ο τακτικός έλεγχος είναι σημαντικά για την ασφάλεια σου. Τι πρέπει να προσέχεις; Ενημερώσου τώρα.
Υγρά των φρένων
- Η στάθμη τους θα πρέπει να ελέγχετε τουλάχιστον μια φορά το μήνα και οπωσδήποτε πριν από ένα μεγάλο ταξίδι.
- Τα υγρά θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε 12 μήνες, ανεξαρτήτως των χιλιομέτρων που έχουμε διανύσει.
Φθορά δίσκων και υλικών τριβής
Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών τριβής. Μάλιστα, σε αυτήν οφείλονται τα υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημιουργούνται συνεχώς πάνω στις ζάντες του αυτοκινήτου μας. Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το ίδιο σχεδόν ισχύει και για το δίσκο. Το σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω στο δίσκο, μειώνει το πάχος του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις, για να ελέγξουμε την κατάσταση των τμημάτων αυτών θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό. Στην πρώτη περίπτωση, αν το υλικό τριβής είναι από περίπου 5 χλστ. και κάτω, τα τακάκια θέλουν άμεσα αντικατάσταση. Για να ελέγξουμε την κατάσταση του δίσκου, αρκεί να ακουμπήσουμε το δάκτυλό μας στο πιο ακραίο σημείο της περιμέτρου του, ώστε να δούμε αν έχει κάνει κάποιο «δόντι». Αν είναι πολύ έντονο, θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιο συνεργείο για να τοποθετήσουμε ένα νέο σετ δίσκων στον εμπρός άξονα του αυτοκινήτου μας. Για να πραγματοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει το αυτοκίνητό μας να μην έχει χρησιμοποιηθεί, ώστε η θερμοκρασία αυτών των σημείων να μην είναι υψηλή, κάτι που μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό ή έγκαυμα.
Οδική Συμπεριφορά
- Αν κατά το φρενάρισμα, το τιμόνι μας τρέμει, τότε πιθανότατα έχει στραβώσει ο δίσκος και θα χρειαστεί να τον αντικαταστήσουμε ή να τον πάμε σε τόρνο.
- Πρόβλημα στα τακάκια των φρένων, δείχνει από την πλευρά του, ένας οξύς ήχος στο φρενάρισμα, ο οποίος προειδοποιεί ουσιαστικά για τη φθορά τους και την ανάγκη αντικατάστασής τους.
- Όταν το πεντάλ του φρένου φαίνεται πιο σκληρό από ό,τι έχετε συνηθίσει, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα στον ενισχυτή κενού και θα πρέπει να ελεγχθεί για τυχόν διαρροές.
- Αντίστοιχα, αν το πεντάλ είναι πιο μαλακό απτό συνηθισμένο, πιθανότατα οφείλετε στην υψηλή θερμοκρασία στα υλικά τριβής και θα πρέπει να ελέγξετε τη στάθμη των υγρών φρένων.
- Φυσικά, αν το φρενάρισμα είναι πιο αργό από το συνηθισμένο, ο έλεγχος ολόκληρου του συστήματος, για πιθανές φθορές ή άλλες δυσλειτουργίες, θεωρείται άμεσα απαραίτητος.