Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Όλα για τις εξατμίσεις

Διαβάστηκε από 11656 αναγνώστες - 21/7/2016

Παρότι είναι κυριολεκτικά κρυμμένες κάτω από το αυτοκίνητο, οι εξατμίσεις συμβάλουν τα μέγιστα τόσο στην απόδοση όσο και στον ίδιο τον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου. Η κατασκευή τους είναι μια τέχνη.

Οι μη ηλεκτρικοί κινητήρες αυτοκινήτων βασίζονται, όπως λέει και το όνομά τους, στην εσωτερική καύση και αυτή έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή καυσαερίων και θερμότητας. Το σύστημα της εξάτμισης αναλαμβάνει τόσο τη διοχέτευση των καυσαερίων στο πίσω μέρος του όσο και την απαγωγή της θερμότητας, φροντίζοντας στην πορεία να ελέγξει τόσο τα επίπεδα παρεχόμενου θορύβου όσο και αυτά των καυσαερίων.

Όπως είναι φυσικό το σύστημα αυτό δεν είναι ανεξάρτητο από τον κινητήρα, αλλά είναι σχεδιασμένο ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά στις συγκεκριμένες απαιτήσεις αυτού. Οι εξατμίσεις είναι σχεδιασμένες ώστε να εκμεταλλεύονται τις αρχές τις υποπίεσης, χρησιμοποιώντας τες για να ρουφάνε τα καυσαέρια από τον κύλινδρο, καθώς κάθε κύμα εκτόνωσης ενός κυλίνδρου ακολουθείται από ένα κύμα χαμηλής πίεσης που με τη σειρά του βοηθά το πιστόνι να κινηθεί χωρίς να χρειάζεται να σπρώξει τα καυσαέρια.
Καθώς ο κινητήρας λειτουργεί σε μεγάλο εύρος στροφών, άρα και παράγει μεγαλύτερη ποσότητα καυσαερίων στις υψηλές στροφές, τόσο η διατομή όσο και το μήκος της εξάτμισης παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στον τρόπο απόδοσης του κινητήρα. Ιδανικά, θέλουμε μικρή διατομή στις χαμηλές στροφές και υψηλή στις μεγάλες, κάτι που φυσικά δεν είναι εφικτό. 

Έτσι, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν την εξάτμιση με στόχο την απόδοση σε συγκεκριμένο εύρος στροφών, ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων διαθέτουν βαλβίδες ή ροοστάτες, που ανοίγουν όταν αυξάνονται οι στροφές για να πετύχουν καλύτερη απόδοση σε μεγαλύτερο εύρος αυτών.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις