Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ανατομία μιας εξάτμισης

Διαβάστηκε από 11692 αναγνώστες - 21/7/2016

Το σύστημα εξάτμισης δεν είναι φυσικά ένα μονοκόμματο μασίφ εξάρτημα, αλλά μια σειρά από αυτά, το καθένα με τις δικές του απαιτήσεις:

Πολλαπλή εξαγωγής
Γνωστή και ως χταπόδι, η πολλαπλή συνδέεται στην κεφαλή του αυτοκινήτου και οδηγεί τα καυσαέρια μακριά από τον κινητήρα. Η διάμετρος και το μήκος των σωλήνων είναι σχεδιασμένες ώστε να βοηθούν το αυτοκίνητο να αποδίδει καλύτερα στο εύρος στροφών που θέλει ο κατασκευαστής ώστε να βελτιστοποιούν τη λειτουργία του κινητήρα. Επίσης, Από αυτές εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και ο ήχος του. Μπορεί να οδηγεί είτε σε σωλήνα είτε σε τουρμπίνα ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα.

Αισθητήρες
Οι αισθητήρες οξυγόνου και λάμδα βρίσκονται είτε στην εξαγωγή ή αμέσως μετά από αυτή, και στέλνουν στοιχεία στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου δίνοντας στοιχεία για την καύση, ώστε ανάλογα με τους διαθέσιμους χάρτες να αλλάζει το μείγμα για την καλύτερη αναλογία απόδοσης/κατανάλωσης, παραμένοντας ταυτόχρονα μέσα στις προδιαγραφές καυσαερίων

Καταλύτης
Οι καταλύτες των σύγχρονων οχημάτων είναι τριοδικοί ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενοι και χρησιμοποιούν Παλάδιο και Πλατίνα και μειώνουν τους ρύπους έως και κατά 90% χάρη στις χημικές αντιδράσεις που γίνονται στο εσωτερικό τους. Διαθέτουν πλέγματα από κεραμικά ή μεταλλικά υλικά τα οποία διασπούν το διοξείδιο του αζώτου σε μοριακό άζωτο και οξυγόνο, ενώ μετατρέπουν τους υδρογονάνθρακες και το μονοξείδιο του καυσαερίου σε διοξείδιο και νερό. Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν δύο καταλύτες για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων.

Σωληνώσεις
Όπως λέει το όνομά τους. Διατρέχουν το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ενώνοντας την πολλαπλή με τους καταλύτες και τα καζανάκια.

Σιλανσιέ
Γνωστά και ως καζανάκια, αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο του να μειώσουν τον παρεχόμενο θόρυβο του κινητήρα, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοσή του. Στο εσωτερικό τους έχουν μια σειρά από διαφράγματα και διακλαδώσεις με σκοπό να μειώσουν την ταχύτητα των καυσαερίων, καθώς και είτε υαλοβάμβακα είτε θαλάμους αντήχησης για μείωση θορύβου. Είναι το πιο συχνό σημείο της εξάτμισης που αντικαθίσταται  είτε λόγω φθοράς – κατακράτηση υγρασίας που τα κάνει να σκουριάζουν – είτε για βελτίωση της απόδοσης λόγω του αναλογικά μικρότερου κόστους τους σε σχέση με ένα πλήρες σύστημα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ