Τι είναι πιο περίπλοκο και κοστοβόρο; Το service σε ηλεκτρικό ή σε «κανονικό» αυτοκίνητο; Που διαφέρουν και πως αλλάζει η ηλεκτροκίνηση το χάρτη της συντήρησης.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποτελείται από πάρα πολλά κινούμενα μέρη και διάφορα εξαρτήματα, τα οποία σίγουρα χρειάζονται τους απαραίτητους και την τακτική τους συντήρηση. Για να λειτουργεί στο βέλτιστό του βαθμό θέλει επισκευές εξαρτημάτων μέχρι αλλαγές λαδιών, φίλτρων και ιμάντων και αντικατάσταση κάποιων αναλώσιμων.
Η μεγάλη διαφορά με τους ηλεκτροκινητήρες, είναι ότι αποτελούνται από πολύ λιγότερα και το κυριότερο μη κινούμενα μέρη. Για την ακρίβεια απαρτίζεται από 12 μέρη. Και όσο λιγότερα είναι τα κινούμενα μέρη, τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος κάτι να πάει στραβά.
23% φθηνότερο το κόστος σέρβις ηλεκτρικού
Σύμφωνα με σχετική έρευνα από τους ειδικούς της Cap HPI, τα κόστη συντήρησης των αυτοκινήτων, σε μία περίοδο τριών ετών ή 100.000 χιλιομέτρων, είναι κατά 23% μικρότερα σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον μην ξεχνάτε πως με το ηλεκτρικό ξεχνάτε μπουζί, φίλτρα και όλα τα παρελκόμενα, γεγονός που δικαιολογεί αυτή τη διαφορά.
Το μυστικό με το φρενάρισμα
Μια ακόμη σημαντική διαφορά, είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φρενάρει τον κινητήρα κάθε φόρα που σταματάτε να πατάτε γκάζι. Ο ρόλος του είναι να μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, επιτρέποντας στην μπαταρία να επαναφορτίζεται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό
Παράλληλα όμως βοηθά στην μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του συστήματος φρένου. Από τη στιγμή που το αυτοκίνητο φρενάρει από τον κινητήρα, γίνεται μικρότερη εμπλοκή, άρα και φθορά σε τακάκια και δισκόφρενα, άρα και αραιότερες αλλαγές.