Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Φυσικό αέριο ή υγραέριο? Ποια μετατροπή αξίζει και πότε?

Φυσικό αέριο ή υγραέριο? Ποια μετατροπή αξίζει και πότε?

Διαβάστηκε από 2439 αναγνώστες - 9/8/2022

Το υγραέριο και το φυσικό αέριο είναι εναλλακτικά καύσιμα κίνησης, τα οποία κοστίζουν πολύ λιγότερο από τη βενζίνη, με το κόστος μετατροπής να αποσβήνεται σχετικά γρήγορα. Τι αξίζει να βάλεις όμως?

Με τη τιμή της βενζίνη να έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη και όπως φαίνεται να συνεχίζει για καιρό την ανοδική της πορεία, η μετατροπή του κινητήρα ώστε να καίει εναλλακτικά φθηνότερα καύσιμα φαντάζει μονόδρομο. Οι πιο δημοφιλείς επιλογές είναι δυο αυτή τη στιγμή, το υγραέριο και το φυσικό αέριο. Αν και φαίνονται ίδια, έχουν μεγάλες διαφορές.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 

Το CNG είναι 20-25% φθηνότερο από το LPG και έχει διπλάσια ενεργειακή απόδοση από το υγραέριο

 
Το φυσικό αέριο είναι πιο φθηνό από το υγραέριο. Η αύξηση της τιμής της βενζίνης έχει παρασύρει το υγραέριο στα 1 ευρώ ανά λίτρο, ενώ το φυσικό αέριο παραμένει χαμηλά με την τιμή κιλού να μην ξεπερνά τα 0,84 ευρώ/kg. Επειδή το φυσικό αέριο μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα, η σύγκριση κατανάλωσης με βενζινοκινητήρες δεν μπορεί να είναι άμεση, εκτός αν τη μετατρέψουμε σε ευρώ. Για να έχεις ένα μετρό σύγκριση, το Skoda Kamiq G-TEC (4,1 kg/100χλμ) θέλει μόλις 18 ευρώ φυσικό αέριο για να πάει Θεσσαλονίκη, ενώ ο άμεσος και πιο οικονομικός σε κατανάλωση ανταγωνιστής του, το Hyundai Bayon (5λτ/100χλμ) θέλει κοντά στα 50 ευρώ βενζίνη.  Επίσης ένα κιλό φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,5 λίτρα βενζίνης, 1,3 λίτρα diesel και 2 λίτρα υγραερίου. Έχουμε δηλαδή 50% καλύτερη κατανάλωση σε σχέση με τη βενζίνη και 30 σε σχέση με το πετρέλαιο.
 

Το CNG παράγει έως 30% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα αλλά μειώνει τις επιδόσεις κατά 15%

 
Ίσως το πιο καθαρό ορυκτό καύσιμο. Αυτές οι πέντε λέξεις αρκούν για να περιγράψουν τα περιβαλλοντικά οφέλη που έχει το CNG. Όμως έχει και μικρότερη θερμογόνο δύναμη κάτι που σημαίνει, ότι όταν κάνεις εναλλαγή από φυσικό αέριο σε βενζίνη, θα νομίζεις ότι ξαφνικά τα άλογα του μοτέρ σου αυξήθηκαν απότομα. Με το LPG υπάρχει πάλι μια διαφορά δύναμης, αλλά είναι τόσο αμελητέα που ο οδηγός δεν την καταλαβαίνει.
 

Λόγω μεγαλύτερης δεξαμενής, το LPG θα σου χαρίσει 500χλμ αυτονομία, ενώ η δεξαμενή του CNG μόλις 200χλμ

 
Ένα μεγάλο πρόβλημα του CNG είναι η δεξαμενή αποθήκευσης του. Η μεγάλη πίεση λειτουργίας του φυσικού αερίου (240bar) απαιτεί ειδικές φιάλες αποθήκευσης κατασκευασμένες από χαλκό, που προσθέτουν αρκετό βάρος στο αυτοκίνητο. Για να μειωθεί στο ελάχιστο το πρόσθετο βάρος, αλλά και για μην κλειστεί όλος ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος, οι δεξαμενές  που μπαίνουν στις μετατροπές CNG είναι μικρές, με τη χωρητικότητα τους να μην ξεπερνάει τα 10kg με 13kg, που αυτόματα σημαίνει αυτονομία κοντά στα 200χλμ. Από την άλλη μεριά, το υγραέριο δουλεύει μόλις στα 40bar, η εγκατάσταση του είναι πιο ελαφριά, οι δεξαμενές πιο μεγάλες, με την αυτονομία να μπορεί να ακουμπήσει μέχρι και τα 500χλμ

...Δείτε περισσότερα

Σχετικες επιχειρησεις