Αντικατάσταση φίλτρου καμπίνας
Τα τελευταία χρόνια όλα τα μοντέλα αυτοκινήτου που εφοδιάζονται με σύστημα κλιματισμού (αυτόματο ή μηχανικό) διαθέτουν και φίλτρο καμπίνας, το οποίο συσσωρεύει τη γύρη αλλά και διάφορα άλλα σωματίδια που βρίσκονται στην ατμόσφαιρα, ώστε να δημιουργούν υγιεινή ατμόσφαιρα στην καμπίνα των επιβατών. Αυτό το φίλτρο θα πρέπει να αντικαθίσταται το πολύ ανά δύο χρόνια, ώστε να προσφέρει την ανάλογη απόδοση. Η κακή κατάστασή του ρυπαίνει την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και μπορεί να προκαλέσει ακόμα και αναπνευστικά προβλήματα, ιδιαίτερα σε παιδιά και ανθρώπους μεγάλης ηλικίας. Η αντικατάστασή του (ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα που το φίλτρο βρίσκεται πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού) είναι μία εύκολη διαδικασία, έτσι που μπορούμε να την πραγματοποιήσουμε και μόνοι, με οδηγό τα παρακάτω βήματα:
1. Συνήθως το φίλτρο καμπίνας βρίσκεται πίσω από τον αποθηκευτικό χώρο (ντουλαπάκι) του ταμπλό από την πλευρά του συνοδηγού. Εμείς το ανοίγουμε για να το αφαιρέσουμε και να αποκαλυφθεί το σύστημα του κλιματισμού.
2. Για να αφαιρέσουμε το ντουλαπάκι, θα πρέπει να εντοπίσουμε τα σημεία στήριξής του στην αριστερή και δεξιά πλευρά του και να τα πιέσουμε προς τα μέσα με προσοχή, ώστε να βγουν από τους «οδηγούς» τους.
3. Εντοπίζουμε το πλαστικό τμήμα στο οποίο βρίσκεται τοποθετημένο το φίλτρο καμπίνας και ανοίγουμε το καπάκι με προσοχή, ώστε να εμφανιστεί το παλιό φίλτρο.
4. Αφαιρούμε το φίλτρο προσεκτικά τραβώντας το προς τα έξω, ώστε να συγκρατηθεί η σκόνη πάνω σε αυτό και να μη λερώσουμε το εσωτερικό του αυτοκινήτου μας.
5. Τοποθετούμε το καινούριο φίλτρο και ακολουθούμε με τη σειρά τις αντίθετες ενέργειες του Βήματος 3 και 4, ώστε να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία.
Καθαρισμός φίλτρου αέρα κινητήρα
Πρώτα από όλα, σημαντικό ρόλο παίζουν τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ο κινητήρας. Όμως, την κατάστασή του μπορεί να βλάψει το φυσικό περιβάλλον, όπως για παράδειγμα η γύρη από δέντρα και φυτά την περίοδο της άνοιξης ή και η συχνή κίνηση του οχήματος στο επαρχιακό δίκτυο. Η κακή κατάσταση του φίλτρου έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης του κινητήρα, την αύξηση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, ενώ επίσης επηρεάζει την αξιοπιστία στο πέρασμα του χρόνου, ειδικά αν το φαινόμενο του βρώμικου φίλτρου επαναλαμβάνεται συχνά. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε εμείς, ώστε να το διατηρήσουμε καθαρό και να μην περιμένουμε πότε θα έρθει η ώρα αντικατάστασής του που ορίζει ο κατασκευαστής, αφήνοντάς το βρώμικο.
1. Ανοίγουμε το καπό του κινητήρα και εντοπίζουμε το φιλτροκούτι που συνήθως βρίσκεται πάνω από τον κινητήρα. Εντοπίζουμε τα κλιπς που υπάρχουν περιμετρικά και τα αφαιρούμε, πιέζοντάς τα προς τα κάτω.
2. Έπειτα, το σηκώνουμε προσεκτικά, διότι με μία απότομη κίνηση μπορεί να προκαλέσουμε ζημιά στα σωληνάκια των αναθυμιάσεων του λαδιού, που συνήθως είναι ενσωματωμένα με αυτό. Αφού το σηκώσουμε, αφαιρούμε το φίλτρο. |
3. Έπειτα, το σηκώνουμε προσεκτικά, διότι με μία απότομη κίνηση μπορεί να προκαλέσουμε ζημιά στα σωληνάκια των αναθυμιάσεων του λαδιού, που συνήθως είναι ενσωματωμένα με αυτό. Αφού το σηκώσουμε, αφαιρούμε το φίλτρο. |
Copyright © 2024 - autoagora.gr