autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ποιοτικό ή γρήγορο service;

Ποιοτικό ή γρήγορο service;

11/10/2024

Κάποιοι δεν ψάχνονται ιδιαίτερα όμως άλλοι επιζητούν το καλύτερο
Χαμηλότερο κόστος, άγνοια και πίεση ευνοεί το γρήγορο service
Εμπειρία, προνοητικότητα και μεγαλύτερο μπάτζετ ωθούν στο ποιοτικό service
Υπάρχουν τρία είδη service: Το μικρό, το μεγάλο και το πλήρες

Κάποιοι δεν ψάχνονται ιδιαίτερα όμως άλλοι επιζητούν το καλύτερο

Πολλοί οδηγοί αντιμετωπίζουν πολύ πιο «ελαφρά» απ ό,τι θα έπρεπε τη διαδικασία του service στο αυτοκίνητό τους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που συναντάμε, οι οποίες αφορούν νοοτροπίες του τύπου «άντε να ξεμπερδεύουμε» ή «θα το πάμε στον Χ μάστορα επειδή είναι γνωστός μας». Από την άλλη, υπάρχει και η κατηγορία όσων θέλουν να... επενδύσουν το κάτι παραπάνω στην συντήρηση του αυτοκινήτου τους, αδιαφορώντας για θέματα όπως η διάρκεια, αλλά με βασικό τους ενδιαφέρον, την ποιότητα της δουλειάς που θα λάβει χώρα. Πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε ποιο σενάριο είναι το καλύτερο για το αυτοκίνητο και την τσέπη μας;  

Χαμηλότερο κόστος, άγνοια και πίεση ευνοεί το γρήγορο service

Ας ξεκινήσουμε με την πρώτη κατηγορία, αυτή των «χαλαρών». Κάποιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θέλουν γρηγορότερες λύσεις ως προς το service του αυτοκινήτου τους, χωρίς πολλά-πολλά και αρκούνται με τα τυπικά. Συνήθως αυτού του είδους η προσέγγιση κοστίζει λιγότερο και είναι η πρώτη επιλογή για όσους αδυνατούν να ανταποκριθούν οικονομικά, αλλά και για όσους δε θέλουν ξοδέψουν παραπάνω από το «ταβάνι» τους. Όμως, δεν αποκλείεται τα χαμηλότερα αυτά έξοδα για τη συντήρηση, να κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις μακροπρόθεσμα, όπως την εμφάνιση ζημιών πιο σύντομα από το αναμενόμενο

Μπορεί πάλι να έχουν άγνοια με συνέπεια να εμπιστεύονται στα... τυφλά κάποιον - γνώριμό τους συνήθως - τεχνικό, ο οποίος μπορεί να μην είναι η πιο αξιόπιστη λύση. Όμως, με την απουσία - βασικών έστω - γνώσεων, οι οδηγοί δεν είναι σε θέση να κρίνουν αν έχει γίνει καλή ή όχι δουλειά. Ακόμη, κάποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων, μπορεί να κληθούν να επιλέξουν μια πιο σύντομη δουλειά, διότι αναγκάζονται από τις συνθήκες της καθημερινότητάς τους. Η ύπαρξη αρκετών υποχρεώσεων και ένα γεμάτο πρόγραμμα, μπορεί να καθιστά την χρήση του αυτοκινήτου άκρως απαραίτητη.

Εμπειρία, προνοητικότητα και μεγαλύτερο μπάτζετ ωθούν στο ποιοτικό service

Τι γίνεται όμως με «τους άλλους», δηλαδή αυτούς που βάζουν την ποιότητα πάνω από κάθε τι όταν επιλέγουν service; Αρχικά, ένας λόγος μπορεί να είναι η ύπαρξη γνώσεων και εμπειρίας γύρω από το αυτοκίνητο. Ένας οδηγός που έχει χρόνια «στην πλάτη του» και ακόμη περισσότερο αν έχει τεχνογνωσία, μπορεί να είναι σε θέση να γνωρίζει τι θέλει το αυτοκίνητό του και κατά επέκταση, να επιδιώξει ο ίδιος μια καλή και ποιοτική δουλειά. Επιπλέον, εξαιρετικά σημαντικός λόγος είναι και η οικονομική κατάσταση ενός ιδιοκτήτη ΙΧ. Μια οικονομική ευμάρεια (σε συνδυασμό με την απαραίτητη θέληση για «επένδυση» σε καλούς τεχνικούς), ασφαλώς και καθιστά πιο εύκολο το δρόμο προς ένα ποιοτικότερο - και συνάμα ακριβότερο - service.

Μια καλύτερη δουλειά, είναι πιθανότερο να αποκαλύψει ζημιές ή βλάβες, οι οποίες με έναν πρόχειρο έλεγχο ίσως και να «έμεναν στο σκοτάδι». Σε κάτι παρόμοιο φαίνεται να αποσκοπούν και οι προνοητικοί. Βλέπετε, όσοι αγαπούν τις παροιμίες και δη αυτή που λέει «των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», θα επέλεγαν ένα service με μεγαλύτερη ποιότητα. Το συναίσθημα της ανακούφισης αλλά και της ασφάλειας που θα νιώσουν φεύγοντας από το συνεργείο και τους «εγγυάται» ότι δεν θα προκύψουν ζητήματα άμεσα.

Υπάρχουν τρία είδη service: Το μικρό, το μεγάλο και το πλήρες

Τι περιλαμβάνει το service αυτοκινήτου και πως ξεχωρίζει το κάθε ένα; Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως χωρίζεται σε τρία είδη: Το μικρό, το μεγάλο και το πλήρες. Το μικρό service, σύμφωνα με τους περισσότερους κατασκευαστές, πρέπει να γίνεται κάθε 10.000 χλμ. ή με την συμπλήρωση ενός έτους. Αποτελείται από τον απαραίτητο διαγνωστικό έλεγχο, αλλαγή λιπαντικού κινητήρα και αλλαγή του φίλτρου λαδιού.

Ακολουθεί το μεγάλο service, το οποίο σύμφωνα με τις εταιρείες, πρέπει να γίνεται κάθε 20 με 30.000 χλμ. (ή ανά δύο έτη). Όπως και στο μικρό, εδώ έχουμε πάλι διαγνωστικό έλεγχο, αλλαγή λιπαντικού κινητήρα και αλλαγή του φίλτρου λαδιού, καθώς και αλλαγή των φίλτρων του αέρα, της καμπίνας και της βενζίνης. Ακόμη, συνηθίζεται να γίνεται και αντικατάσταση των μπουζί, αλλαγή υαλοκαθαριστήρων και έλεγχος στα συστήματα φόρτισης (όπως της μπαταρίας) και στα συστήματα διεύθυνσης (άξονες κλπ).

Για το τέλος αφήσαμε το πλήρες service, με την σύσταση για την εκτέλεσή του να κάνει λόγο κάθε 90 με 120.000 χλμ. ή κάθε 5-6 έτη. Το πλήρες (ή και γενικό) service, περιέχει τις εξής εργασίες: Αλλαγή λαδιών, αλλαγή φίλτρου λαδιού και αέρα, αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού, αλλαγή θερμοστατών, ρύθμιση βαλβίδων, καθαρισμός μπεκ, έλεγχος της κατάστασης των φρένων και της στάθμης των υγρών, καθώς και γενικός έλεγχος.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε