Πώς να συντηρήσετε το κλιματιστικό του αυτοκινήτου σας
Μέσα σε ένα έτος μπορεί να σημειωθεί ως και 15% απώλεια ψυκτικού μέσου
Συντήρηση τουλάχιστον κάθε δύο έτη για να αποφύγετε επιπλέον έξοδα στα συνεργεία
Οι βασικότερες υπηρεσίες και πως να το κάνετε μόνοι
Απολύμανση με ψεκασμό, αντικατάσταση φίλτρου και συστήματα κλιματισμού
Μέσα σε ένα έτος μπορεί να σημειωθεί ως και 15% απώλεια ψυκτικού μέσου
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου είναι μια από τις πλέον χρήσιμες λειτουργίες αυτού, τόσο κατά την θερινή περίοδο, όταν και αναζητάμε μανιωδώς μια «δροσερή ανάσα» απέναντι στην αφόρητη ζέστη, αλλά και κατά τον χειμώνα. Όμως, όσο απαραίτητο κι αν είναι, πολλές φορές είναι σχεδόν αδύνατο να το χρησιμοποιήσει κανείς, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις δυσοσμίας. Ποιος άλλωστε μπορεί να συγκεντρωθεί υπό τέτοιες συνθήκες; Πίσω από τη δυσοσμία, μπορεί να κρύβεται μούχλα, βακτήρια και λοιποί μικροοργανισμοί που έχουν εξαπλωθεί μέσα στο κιβώτιο ανεμιστήρα και στον εξατμιστή. Από την άλλη, το δεύτερο ίσως πιο συχνό φαινόμενο υπολειτουργίας του συστήματος κλιματισμού είναι η εξασθενισμένη ψύξη. Όπως γνωρίζουμε από έρευνες, έως και το 15% του ψυκτικού μέσου μπορεί να χαθεί εντός ενός έτους.
Συντήρηση τουλάχιστον κάθε δύο έτη για να αποφύγετε επιπλέον έξοδα στα συνεργεία
Ακόμη, η χρήση του κλιματιστικού, όπως είναι επίσης γνωστό, προκαλεί αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου, καθώς και φθορά στους άξονες του συμπιεστή. Οι συγκεκριμένες παράμετροι καθορίζονται όχι μόνο από την απόδοση του ίδιου του κλιματιστικού, αλλά και από τις συνθήκες λειτουργίας, καθώς και την απόδοση του κινητήρα του αυτοκινήτου. Η υπ αριθμόν πρώτη συμβουλή για την σωστή λειτουργία ενός κλιματιστικού είναι η συντήρησή του το λιγότερο μια φορά ανά διετία, έτσι ώστε να αποφευχθούν οι μεγάλες ζημιές και οι δαπανηρές επισκευές. Το κόστος της διαδικασίας ποικίλλει και καθορίζεται εκτός από τον ίδιο τον επαγγελματία που θα το αναλάβει και από το μοντέλο κλιματισμού και την χρονολογία αυτού. Με μια πρώτη ματιά στο διαδίκτυο, οι χαμηλότερες τιμές εμφανίζονται στα 35 ευρώ και ανεβαίνουν σταδιακά.
Οι βασικότερες υπηρεσίες και πως να το κάνετε μόνοι
Ποιες όμως είναι οι βασικότερες υπηρεσίες που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της συντήρησης; Είναι οι ακόλουθες:
- Αντικατάσταση ψυκτικού μέσου
- Προσθήκη λαδιού στον συμπιεστή
- Απολύμανση για την απομάκρυνση μυκήτων
- Επισκευή του συστήματος (εάν κριθεί απαραίτητο)
- Πώς να απολυμάνετε μόνοι σας το σύστημα κλιματισμού:
Απολύμανση με ψεκασμό, αντικατάσταση φίλτρου και συστήματα κλιματισμού
Αν δεν θέλετε να ακολουθήσετε την προαναφερθείσα διαδικασία και επιθυμείτε κάτι άλλο, μπορείτε να δοκιμάσετε την χρήση σπρέι το οποίο τοποθετείται στο εσωτερικό του οχήματος και ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία. Παράλληλα, τα παράθυρα πρέπει να είναι κλειστά και το σύστημα κυκλοφορίας αέρα στο φουλ. Η διάρκεια της διαδικασίας θα κρατήσει για περίπου 15 λεπτά, ενώ κατά τη διάρκεια αυτής, θα πρέπει να βρίσκεστε εκτός του οχήματος. Το εσωτερικό θα πρέπει να αεριστεί καλά μετά τη διαδικασία αυτή.
Αντικατάσταση εσωτερικού φίλτρου
Πολύ σημαντική είναι, πέραν της απολύμανσης του κλιματισμού, και η αντικατάσταση του εσωτερικού φίλτρου. Η αλλαγή του είναι κάπως περίπλοκη, κάτι που οφείλεται στην εγκατάστασή του στον χώρο του κινητήρα. Χρειάζεται υπομονή και λεπτή δουλειά. Όσον αφορά το κόστος, ποικίλλει ανάλογα το μοντέλο και ξεκινά από τα 10 ευρώ. Σε σχέση με τα συμβατικά φίλτρα γύρης, έχει το πλεονέκτημα να φιλτράρει το 92% του τοξικού διοξειδίου του αζώτου.Αυτόματο, χειροκίνητο και πολυζωνικό σύστημα κλιματισμού
Για όλα τα συστήματα υπάρχουν δύο βασικές (κοινές) εκδόσεις λειτουργίας, η αυτόματη και η χειροκίνητη. Στη δεύτερη η ψύξη πραγματοποιείται σε ένα καθορισμένο εύρος θερμοκρασίας, ενώ στον αυτόματο κλιματισμό, η επιθυμητή θερμοκρασία επιτυγχάνεται με αισθητήρες, ακόμη και όταν αλλάζουν οι εξωτερικές συνθήκες. Τέλος, το πολυζωνικό σύστημα κλιματισμού μπορεί και επιτρέπει ξεχωριστές ρυθμίσεις για κάθε επιβάτη, το οποίο συνδέεται με πολλούς αισθητήρες.
Καλό θα ήταν να μην διατηρούμε κλειστό το σύστημα κλιματισμού καθόλη τη διάρκεια του χειμώνα. Η προτιμότερη στρατηγική είναι να αξιοποιείται σε μια - ελαφρά - ανώτερη θερμοκρασία από αυτήν που επικρατεί στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να μην χρειάζεται η λειτουργία του συμπιεστή με πρόσθετη κατανάλωση. Πριν την ενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού, είναι απαραίτητος ο καλός αερισμός της καμπίνας, ενώ κατά τη διάρκεια της λειτουργίας, είναι απαραίτητο το να ανοίγουν όσο πιο σπάνια γίνεται πόρτες και παράθυρα. Η θερμοκρασία που χαρακτηρίζεται ως ιδανική δεν πρέπει να είναι περισσότερους από 5 βαθμούς λιγότερους κάτω από την εξωτερική θερμοκρασία. Τέλος, το σύστημα πρέπει να κλείνει περίπου δέκα λεπτά πριν το τέλος ενός ταξιδιού.
Σχολιάστε |