Μία μαύρη κηλίδα κάτω από το αυτοκίνητο σημαίνει πως ο κινητήρας χάνει λάδια. Η διαρροή αυτή μπορεί να είναι επικίνδυνη, τόσο για το μοτέρ, όσο και για την ασφάλειά μας. Μην την αγνοήσεις, και δες άμεσα τι φταίει!
Δώσε τη σημασία που πρέπει στα λάδια του αυτοκινήτου σου γιατί μπορεί να του προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες στις σωληνώσεις του. Επίσης δεν αποκλείεται να «ανάψουν» φωτιά στον κινητήρα, φέρνοντάς τον σε μη αναστρέψιμη κατάσταση. Η επιδιόρθωση της διαρροής λαδιού λοιπόν σίγουρα δεν θα πρέπει να αμεληθεί.
Πώς θα μάθεις αν «χάνεις» λάδια
Ο δείκτης λαδιού του κινητήρα θα σου δώσει απαντήσεις αν η μαύρη κηλίδα που βλέπεις κάτω από το αμάξι προέρχεται από εκεί. Πάρκαρέ το σε ομαλό οδόστρωμα χωρίς σκαμπανεβάσματα και άφησέ το να κρυώσει. Στη συνέχεια άνοιξε το καπό του αυτοκινήτου σου και βρες το χερούλι με το κίτρινο χρώμα. Στη βάση του δείκτη θα βρεις ενδείξεις για τη μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα του λαδιού στον κινητήρα. Καθάρισε τον δείκτη με ένα καθαρό πανί και ξαναβάλε τον στη θέση του. Λίγα δευτερόλεπτα μετά βγάλε τον και πάλι και δες την ένδειξη. Αν η στάθμη του λαδιού βρίσκεται κάτω από την ένδειξη MIN τότε κάπου υπάρχει διαρροή.
Τι μπορεί να φταίει για τη διαρροή?
Η διαρροή του λαδιού μπορεί να οφείλεται σε αρκετά σοβαρά ή λιγότερο σοβαρά σημεία του οχήματος. Ας τα δούμε ένα-ένα..
-Κάρτερ λαδιού
Αν η διαρροή άρχισε λίγο μετά που άλλαξες λάδια στο αυτοκίνητο σου τότε φαβορί για την ευθύνη είναι το κάρτερ. Ένα κακό βίδωμα της βίδας του κάρτερ που μπορεί να την στραβώσει ή ελαττωματικά ανταλλακτικά, όπως η φλάντζα μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα ενώ δεν αποκλείεται κάποιο πιθανό ρήγμα στο ίδιο το κάρτερ.
-Πρόβλημα στο φίλτρο
Επόμενος πιθανός «ένοχος» το ελαττωματικό φίλτρο του κινητήρα, καθώς είναι μία από τις συνηθέστερες αιτίες διαρροής. Η αλλαγή της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με πολύ σφικτό βίδωμα μπορεί να στραβώσει και το φίλτρο και τα πράγματα για το αμάξι σου. Για να διαπιστωθεί αν η διαρροή προκαλείται από εκεί, πρέπει να βάλεις το χέρι σου στη βάση του φίλτρου ελέγχοντας τη στεγανότητά του.
-«Καίγονται» μαζί με το καύσιμο
Η καύση λαδιού από τον κινητήρα είναι μία από τις συνηθέστερες βλάβες του. Τα λάδια καίγονται μαζί με τη βενζίνη περνώντας στο θάλαμο καύσης... Έλεγξε τα μπουζί κι αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ αλλάχθηκαν πρόσφατα τότε σημαίνει πως το μοτέρ μαζί με το καύσιμο «τρέφεται» και με λάδια. Σε σπάνια ενδεχόμενα δεν αποκλείεται να πέφτει λάδι στο μπουζί, αυτό με τη σειρά του να μη δίνει σπινθήρα και κάποιος κύλινδρος να μένει εκτός λειτουργίας ρετάροντας το όχημα. Σύμπτωμα καύσης λαδιού είναι και το να βγαίνει άσπρος καπνός από την εξάτμιση.
-Εναλλακτικές αντλίες λαδιού που ενδέχεται να προκαλέσουν διαρροή:
Το υδραυλικό τιμόνι και η κρεμαγιέρα έχουν τα δικά τους λάδια που λόγω της φθοράς από τον χρόνο ή κάποιου ελαττωματικού ανταλλακτικού μπορεί επίσης να φέρουν μαύρες κηλίδες κάτω από το αμάξι.