Σε ενοχλεί που οι υβριδικοί κινητήρες της F1 δεν ουρλιάζουν σαν τους V10;
H F1 έπρεπε να χρησιμοποιεί την τεχνολογία των σύγχρονων καθημερινών αυτοκινήτων
Οι V6 ακούγονται αισθητά λιγότερο από τους V10 που γύριζαν στις 19000 στροφές
Όμως καίνε τα μισά καύσιμα μόλις 100 kg / ώρα, έχοντας την ίδια ιπποδύναμη
Αρχικά τα μοντέρνα μονοθέσια υστερούσαν σε επιδόσεις λόγω περιορισμών, όμως όχι πλέον
H F1 έπρεπε να χρησιμοποιεί την τεχνολογία των σύγχρονων καθημερινών αυτοκινήτων
Ήταν η σαιζόν του 2014, όταν η Formula 1 άλλαξε τους κανονισμούς της σε σχέση με τους κινητήρες, και κατά πολλούς άλλαξε ο ίδιος ο θεσμός της για πάντα. Οι πολύστροφοι V8 και V10 έμπαιναν για πάντα στο «χρονοντούλαπο της ιστορίας» και τη θέση τους έδιναν στους πιο αποδοτικούς V6 Turbo. Μέχρι εδώ καλά, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι μια παρόμοια διάταξη χρησιμοποιούσαν κατασκευαστές και τη δεκαετία του Ά80, όπως για παράδειγμα ο αγωνιστικός κινητήρας Tag-Porsche 1.5 με αξιοθαύμαστα αποτελέσματα και θηριώδεις ιπποδυνάμεις. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι αυτή τη φορά η τεχνολογία της «κορωνίδας» του μηχανοκίνητου αθλητισμού έπρεπε να είναι συμβατή με τη νέα τεχνολογία των καθημερινών επιβατικών αυτοκινήτων: Tους υβριδικούς κινητήρες.
Οι V6 ακούγονται αισθητά λιγότερο από τους V10 που γύριζαν στις 19000 στροφές
Κάπως έτσι, τη θέση των ουρλιαχτών από τους V8 και τους V10, θα έπαιρνε για πάντα ο «στοιχειωμένος» και σαφώς πιο υποτονικός-υπόκωφος ήχος από τις νέες «μονάδες ισχύος» V6 hybrid. Ο περιορισμός που αφορούσε τις στροφές που θα «γυρνούσαν» τα νέα μηχανικά σύνολα ήταν συγκεκριμένος και τις περιόριζε στις 15000 ανά λεπτό. Μπορούσαμε πλέον και επίσημα να ξεχάσουμε τη μουσική των V10 (λίγο παλιότερα) στις 19000 σ.α.λ. και των πρόσφατων V8 που μάλιστα μερικές φορές ξεπερνούσαν ακόμη και τις 20000 σ.α.λ. (Renault και Cοsworth το 2006). Οι νέοι «ξενέρωτοι» κινητήρες μάλιστα, περιορίστηκαν κάποια στιγμή και στις 12000 στροφές ανά λεπτό, προκειμένου να πληρούν τη συνθήκη περί χαμηλής κατανάλωσης.
Όμως καίνε τα μισά καύσιμα μόλις 100 kg / ώρα, έχοντας την ίδια ιπποδύναμη
Η απόδοση σε συνδυασμό με την οικονομία και την οικολογία ήταν μάλιστα αυτοσκοπός, προκειμένου η όλη προσπάθεια αναδιάρθρωσης του σπορ να συνάδει και να είναι συμβατή με την τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι καθημερινοί οδηγοί. Αν σκεφτούμε ότι ουσιαστικά η Formula 1 είναι ένα μέσο εξέλιξης της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά και ένα μέσο διαφήμισης των κατασκευαστών τους, τότε θα καταλάβουμε ότι αυτές οι εξελίξεις δεν είναι καθόλου άξιες απορίας. Και για να είμαστε και δίκαιοι, τα 100 kg ανά ώρα που καταναλώνουν οι σύγχρονοι υβριδικοί αγωνιστικοί κινητήρες, είναι τα μισά από τα σχεδόν διακόσια που χρειάζονταν για κάθε ώρα αγώνα οι προηγούμενης τεχνολογίας, και μάλιστα αποδίδοντας πάνω κάτω την ιδία-αν όχι καλύτερη-ιπποδύναμη.
Αρχικά τα μοντέρνα μονοθέσια υστερούσαν σε επιδόσεις λόγω περιορισμών, όμως όχι πλέον
Κάποιοι αρχικοί περιορισμοί έβαλαν όριο στην δυνατότητα παραγωγής αντίστοιχης ιπποδύναμης με τους κινητήρες που αντικαταστάθηκαν, όμως αυτό ήταν παροδικό. Στις ημέρες μας πλέον μπορούμε να μιλάμε για +- 1000 άλογα από το σύνολο των τριών ουσιαστικά επιμέρους κινητήρων (θερμικός, κινητικής ανάκτησης και θερμικής ανάκτησης). Ο προσανατολισμός μάλιστα που θα ακολουθήσει η αρχή του σπορ για τους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2026, είναι το ηλεκτρικό μέρος του υβριδικού συνόλου να συνεισφέρει εξίσου με το θερμικό. Το νέο restart της κορωνίδας ενδέχεται να είναι πάντως συναρπαστικό, καθώς στους κατασκευαστές κινητήρων τo 2026, θα κάνουν την είσοδο τους και η Audi, η Honda και η Ford, που έρχονται να πλαισιώσουν την Mercedes, την Ferrari και την Renault (Alpine).
Σχολιάστε |