Τρία μικρομεσαία μοντέλα με κινητήρες-διαμάντια που σε κάνουν να μη σκέφτεσαι καν το diesel.
Κινητήρας-Κατανάλωση: Αποδοτικά μοτέρ με κατανάλωση έως 6.4 λτ./100 χλμ.
Οι κινητήρες των τριών μοντέλων είναι από τα πλέον εξελιγμένα μικρού κυβισμού turbo μοτέρ βενζίνης της εποχής. Χρονικά, πιο καινούργιος είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης Ecotec του Opel Astra, με 105 άλογα ισχύος και 170 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό χαρακτηρίζεται από την πολιτισμένη λειτουργία του και την παντελή απουσία κραδασμών, ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει είναι μεν σβέλτες, όχι όμως και οι πιο γρήγορες εκ των τριών μοντέλων, λόγω κυρίως του μακριάς κλιμάκωσης 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Η επιλογή αυτή βέβαια ωφελεί την κατανάλωση, αφού μια μέση τιμή στα 5.6 λτ./100 χλμ. είναι εύκολο στην πράξη να επιτευχθεί. Περνώντας στο Auris, εκεί συναντούμε έναν 4κύλινδρο 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα με 116 άλογα ισχύος και 185 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός ξεχωρίζει με τη βελούδινη λειτουργία του, την πολύ καλή απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ενώ και με τη βοήθεια του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου του, προσφέρει αρκετά σβέλτες επιδόσεις. Η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα 6.4 λτ./100 χλμ. Τέλος, το Focus διαθέτει τον ισχυρότερο 1.000άρη 3κύλινδρο EcoBoost βενζινοκινητήρα των 125 ίππων της Ford, που έχει τις πιο γρήγορες επιδόσεις στις ρεπρίζ. Η κατανάλωση, με βάση και τα πολλά άλογά του είναι πολύ καλή (6.1 λτ./100 χλμ.), ενώ το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τον πολύ καλό επιλογέα, προσδίδει περαιτέρω πόντους στον συνδυασμό.
Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο το Focus, ξεχωρίζει ποιοτικά το Auris, high-tech το Astra
Στους θαλάμους των επιβατών των τριών μοντέλων, η εικόνα, η ποιότητα και οι τεχνολογικές λύσεις που υπάρχουν συμβαδίζουν απόλυτα με τα στάνταρ της κατηγορίας τους, ικανοποιώντας στα έπακρο το σύγχρονο οικογενειάρχη. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα του Focus είναι μοντέρνα, καλοφτιαγμένη και εργονομική, με σπορτίφ πίνακα οργάνων και πλατιά κεντρική κονσόλα που «γεμίζει» το μάτι. Δεν λείπουν και οι θήκες για μικροαντικείμενα, όπως και η απαραίτητη πλέον μεγάλη οθόνη του Συστήματος infotainment SYNC2. Στο Opel Astra, το ταμπλό έχει πιο καθαρές γραμμές, που αναδεικνύουν όπως τη ψηφιακή μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας, χαρίζοντας μια high-tech εικόνα. Η εργονομία είναι αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο Astra, ενώ υπάρχουν και περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι. Στην περίπτωση του Toyota Auris, η σχεδίαση είναι πιο λιτή, όμως αναβαθμίζεται και εδώ μέσω της παρουσίας μιας high-tech οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Το ταμπλό είναι εντελώς κάθετο δίνοντας περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των επιβατών εμπρός, ενώ στο κομμάτι της κατασκευής, παρότι και εδώ τα μαλακά στην αφή υλικά δεν είναι μεγάλης έκτασης, η κορυφαία συναρμογή και φινίρισμα, έρχονται να υποσχεθούν αντοχή στο χρόνο.
Χώροι: Προβάδισμα για το Astra
Οι διαθέσιμοι χώροι αποτελούν ένα από τα πλεονεκτήματα της νέας γενιάς του Astra, εξ ου και απέναντι στα Focus και Auris, το μικρομεσαίο της Opel είναι το πιο άνετο, έχοντας με διαφορά το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά και «αέρα» για τα κεφάλια τους. Το πλάτος πίσω είναι αντίστοιχα πολύ καλό και φθάνει στα επίπεδα του Toyota Auris, παρότι το τελευταίο χάνει αισθητά στο χώρο για τα γόνατα των πίσω. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η ευρυχωρία του Ford Focus, που όμως έχει λιγότερο πίσω πλάτος. Στα πορτ-μπαγκάζ, τα επίπεδα είναι σχεδόν ίδια, με ελαφρώς μεγαλύτερο χώρο (370 λτ.) για το Astra, 363 λτ. για το Focus και 360 λτ. για το Auris.
Στο δρόμο: Focus το πιο σπορτίφ, Astra και Auris τα πιο άνετα
Πολύ καλή ασφάλεια και άνεση συνδυάζουν τα 3 μικρομεσαία του θέματός μας, με κάθε ένα εξ αυτών να διαθέτει ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα (Auris), ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt (Astra) ή πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (Focus). Στην πράξη, το Ford Focus είναι το πιο οδηγοκεντρικό εκ των τριών. Προσφέρει ένα αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας στον οδηγό, έχει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, άκαμπτο πλαίσιο, αποτελεσματικά φρένα και κοφτερό τιμόνι που παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Παράλληλα, η άνεση φροντίζει ώστε να φιλτράρονται αποτελεσματικά οι ανωμαλίες του δρόμου. Στο Astra, το 1.000άρι μοντέλο εκμεταλλεύεται στο έπακρο το νέο πλαίσιο καθώς και τις κατάλληλες ρυθμίσεις στην ανάρτηση για να προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και καλό κράτημα με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Το τιμόνι έχει μεν μέτρια πληροφόρηση, όμως το Astra παραμένει φιλικό και ασφαλές, με κορυφαία για την κατηγορία φρένα. Στο Auris, το ιαπωνικό μικρομεσαίο δίνει έμφαση στην άνεση και την καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς να υστερεί πολύ σε δυναμισμό. Το τιμόνι είναι ακριβές και με αρκετά καλή αίσθηση, ωστόσο είναι λίγο ελαφρύ σε βάρος. Τα φρένα από την άλλη είναι αποτελεσματικά, ενώ και ο θόρυβος λόγω και της πολύ καλή αεροδυναμικής, παραμένει μειωμένος στην εθνική.