Alfa Romeo Giulia vs Audi A4. Οι Ιταλοί έβαλαν όλο τους το γούστο και την φινέτσα σχεδιάζοντας την Giulia και το αποτέλεσμα είναι υποκειμενικά σαγηνευτικό. Έχεις όμως πολύ δύσκολους αντιπάλους στην κατηγορία των μεσαίων premium που ανήκει, όπως το Α4
Eμφάνιση: Προκλητική η Giulia, επιβλητική η Α4
Αν και η εμφάνιση είναι υποκειμενική, δεν μπορεί να μην σε «φτιάξει» η Giulia παρότι και το Audi είναι πολύ δυναμικό. Απλά οι Γερμανοί επέλεξαν να διατηρήσουν το ύφος του Α4 σχεδόν ίδιο και στην νέα του γενιά, αλλάζοντας ελάχιστα, αλλά σημαντικά πράγματα στην εμφάνισή του. Η νέα εμπρόσθια εξάγωνη μάσκα της Audi, τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα εμπρός και οι έντονες ακμές του αμαξώματος στο καπό και στα πλαϊνά του, συνθέτουν ένα καλαίσθητο με δυναμικά στοιχεία σύνολο. Η Giulia από την άλλη είναι πιο «φρέσκια» ως ιδέα και πιο εντυπωσιακή συνολικά επιβεβαιώνοντας την φήμη περί «όμορφων» Alfa Romeo. Βέβαια, αν δεις τα δύο αυτοκίνητα στο ίδιο σημείο την ίδια στιγμή, η Ιταλίδα θα είναι εκείνη που θα τραβήξει τα περισσότερα - αν όχι όλα - τα βλέμματα πάνω της. Η Giulia εκφράζει περίσσιο δυναμισμό τόσο μέσω των καμπύλων επιφανειών της όσο και της αιχμηρής σχεδίασης του εμπρόσθιου μέρους, με κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής της τα έντονα πίσω «καπούλια» της και την κουπέ λογική σχεδίασης την οροφής της.
Κινητήρες: Η Α4 τα καταφέρνει λίγο καλύτερα
Η ισχύς του diesel κινητήρα του Audi A4, είναι κατά 10 ίππους μεγαλύτερη (190 ίπποι έναντι 180 της Giulia). Από την άλλη ο 2,2 λίτρων κινητήρας της Giulia στην αυτόματη έκδοση αποδίδει 450 Nm ροπής (έναντι 380 Nm στην χειροκίνητη έκδοση) και υπερτερεί κατά 50 Nm. Στην πράξη και τα δύο αυτοκίνητα είναι σε θέση μέσω των κινητήρων τους να καλύψουν ακόμα και πιο «ανήσυχες» αναζητήσεις των οδηγών τους, με το Audi να παρουσιάζει μια ελαφρά υπεροχή συγκριτικά στο πεδίο των επιδόσεων, εκτός από την εκκίνηση 0-100 χλμ./ώρα που η ελαφρύτερη Giulia χρειάζεται μόλις 0,1 δλ. λιγότερο. Και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται άψογα με αυτόματα/σειριακά κιβώτια ταχυτήτων, με εκείνο της Audi να είναι διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και της Giulia κανονικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις. Σαφώς το διπλοσύμπλεκτο της Audi διακρίνεται για τις πιο άμεσες αλλαγές του, όμως και το κιβώτιο της Giulia είναι εξαιρετικά άμεσο και ευχάριστο, με την πολιτισμένη λειτουργία να είναι χαρακτηριστικό και των δύο. Πολιτισμένη είναι και η λειτουργία των δύο μηχανικών συνόλων με καλή απόκριση από χαμηλά και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής τους κάτι που οφείλεται και στα κιβώτια που αναφέραμε, ενώ και ο θόρυβος κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και στα δύο. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 6,9 λτ./100 χλμ. για το Audi και στα 7,1 λτ./100 χλμ. για την Alfa Romeo, τιμές που είναι αμφότερες πολύ καλές αναλογικά με την απόδοσή τους.
Εσωτερικό: Ποιοτικότερη στα σημεία η Α4
Οι 2 κατασκευαστές έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα με τα εσωτερικά να είναι πολυτελή, σύγχρονα και να έχουν τα πάνα από πλευράς εξοπλισμού. Συνολικά το εσωτερικό του Αudi A4 είναι πιο μινιμάλ, εκφράζοντας high tech και premium χαρακτήρα, απέναντι στο σαφώς πιο σπορτίφ λογικής σχεδίασης και εξίσου premium, εσωτερικό της Giulia. Πιο συγκεκριμένα, το Audi A4 κερδίζει τις εντυπώσεις στις εκδόσεις με τον προαιρετικό πίνακα οργάνων Audi virtual cockpit, με την οθόνη 12,3 ιντσών να έχει εξαιρετική ευκρίνεια και να προάγει τον high tech χαρακτήρα του. Οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και ο αεραγωγός σε όλη τη φάση του ταμπλό συμπληρώνουν την premium εικόνα του. Η Alfa Romeo από την άλλη, έχει επιλέξει και εκείνη ξεχωριστά στοιχεία στην καμπίνα των επιβατών της Giulia, με το χαρακτηριστικότερο όλων να είναι η οθόνη του συστήματος infotainment που αποτελεί σχεδιαστική προέκταση του –παραδοσιακού εδώ- πίνακα οργάνων. Το όμορφο τιμόνι που έρχεται κάθετα στα χέρια του οδηγού και το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα, διαμορφώνει στην Giulia πιο σπορ θέση οδήγησης. Ποιοτικά, τόσο τα υλικά που έχουν επιλεχθεί όσο και τα επιμέρους στοιχεία του εσωτερικού του Audi A4 (διακόπτες κλπ.) είναι κορυφαία ποιοτικά για τα δεδομένα όλης της κλάσης, ενώ σε ακόμα καλύτερα επίπεδα βρίσκεται η συναρμολόγηση. Έτσι και παρά το γεγονός ότι η Alfa Romeo μέσω της Giulia έχει να επιδείξει αλματώδη βελτίωση στον τομέα της ποιότητας, με χρήση καλών και μαλακών υλικών, απέναντι στο Audi Α4 τα βρίσκει «σκούρα» συγκριτικά.
Χωροι: Ισάξια
Οι χώροι και στα δύο αυτοκίνητα είναι επαρκείς για να καλύψουν με άνεση τουλάχιστον 4 επιβάτες. Η Giulia έχει ένα προβάδισμα στον τομέα των χώρων προσφέροντας σημαντικά μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έναντι του οριακού αέρα που προσφέρει το Audi A4 λόγω της σχεδίασης της οροφής σε εκείνο το σημείο. Ο χώρος για τα πόδια είναι μεγαλύτερος στο Audi, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρων και στα δύο μοντέλα. Το ψηλό τούνελ μετάδοσης στην Giulia δυσχεραίνει την φιλοξενία ενός μεσαίου επιβάτη, ενώ και στο Audi A4 θα χρειαστεί να γίνουν παραχωρήσεις στην ίδια περίπτωση, εδώ λόγω του περιορισμένου πλάτους του πίσω καθίσματος.
Oδική συμπεριφορά: Διαφορετικές σχολές
Οδηγικά έχουμε 2 εντελώς διαφορετικές εκτελέσεις μιας και η Alfa είναι πισωκίνητη με σπορ προσανατολισμό ενώ η Audi προσθιοκίνητη. Η Alfa Romeo θέλοντας να επιστρέψει στα ξεχωριστά οδηγικά μοντέλα, επανέφερε την πίσω κίνηση για την Giulia, κάτι που εξ αρχής αποτελεί εχέγγυο για την τέρψη των οδηγικών ανησυχιών που μπορεί να έχει κανείς. Ακόμα και οικογενειάρχης. Από την άλλη πλευρά η Audi αντιπαραθέτει μια «ψαγμένη» πλατφόρμα (MLB evo) σε δομή αναρτήσεων και καταμερισμό του βάρους, με την κίνηση εμπρός να αποτελεί μία άψογα εκτελεσμένη συνταγή. Στην πράξη, το Audi A4 διακρίνεται για το στιβαρό και σίγουρο «πάτημά» του, με την ανάρτηση να προσφέρει πολύ καλή απορροφητικότητα και εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ακόμα πιο ευχάριστο όμως είναι το A4 όταν κληθεί να κινηθεί σβέλτα σε δρόμο με στροφές. Εκεί, το γερμανικό μοντέλο επιδεικνύει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, με το αμάξωμα να εμφανίζει μικρές κλίσεις, ενώ και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι καλή και θα καλύψει πλήρως εκείνον που θέλει να κινηθεί και πέρα από τα συνηθισμένα όρια. Η Giulia είναι και εκείνη άνετη με την ανάρτηση να έχει σχετικά πιο μαλακή ρύθμιση, ωστόσο εδώ η πισωκίνητη πλατφόρμα χαρίζει αφενός καλύτερη οδηγική αίσθηση και αφετέρου, πιο σπορ στο σύνολό της οδική συμπεριφορά. Αρχικά το μπροστινό, «ακούει» πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού από το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, ενώ το πίσω μέρος έχει πάντα μια υπερστροφική τάση βοηθώντας έτσι στην τοποθέτηση. Με το ESP να μην απενεργοποιείται πλήρως, ουσιαστικά χαρίζει στην Giulia ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης, αλλά με τα όριά της να δείχνουν αξεπέραστα και τον οδηγό να παίρνει το 100% από τον κινητήρα και το πολύ καλό σε τέτοιες συνθήκες, αυτόματο κιβώτιο. Στο πεδίο των φρένων, το Audi A4 κερδίζει την μάχη με εξαιρετική επίδοση ακινητοποίησης (35,7 μ.).