To πετρελαιοκίνητο Nissan Pulsar, το βενζινοκίνητο Opel Astra και το υβριδικό Toyota Auris παραδίδουν μαθήματα κορυφαίας οικονομίας. Δείτε καταναλώσεις, επιδόσεις και αποφασίστε ποιο σας ταιριάζει.
Κινητήρες: Το Auris αγγίζει τη μηδενική κατανάλωση
Το Nissan Pulsar χρησιμοποιεί τον 1,5 λτ., 8βάλβιδο turbodiesel της Renault καταφέρνοντας να είναι το πιο οικονομικό στην κατηγορία του, με πραγματική μέση κατανάλωση στα 5,0 λτ./100 χλμ. Βάλτε στο παιχνίδι και τη χαμηλή τιμή του diesel και θα έχετε ένα άκρως οικονομικό μικρομεσαίο. Ο πολιτισμένος για diesel, 110 ίππων, dCi κινητήρας τραβάει γερά, συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και κινεί με άνεση το ιαπωνικό μοντέλο.
Το Opel Astra παραδίδει μαθήματα downsizing, αφού για πρώτη φορά στην ιστορία του κινείται από ένα 3κύλινδρο, 1.000άρη, τούρμπο κινητήρα βενζίνης. Χάρη σε αυτόν η πραγματική του μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,6 λτ./100 χλμ., τιμή που το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας των βενζινοκίνητων. Εντύπωση προκαλεί η πολιτισμένη, και σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του συνόλου, που αποδίδει 105 άλογα, αλλά μια 6η σχέση στο κιβώτιο θα τον κολάκευε περισσότερο.
Το Toyota Auris από την άλλη παίζει μπάλα βασισμένο στην υβριδική τεχνολογία, που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λτ. με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 136 άλογα. Ανάλογα με τις συνθήκες οι κινητήρες λειτουργούν είτε συνδυαστικά, είτε ανεξάρτητα και κάνοντας τα μαγικά τους η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από… 0 λτ./100 χλμ έως 5,2 λτ./100 χλμ. Το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει στο υβριδικό Auris τις καλύτερες ρεπρίζ.
Εσωτερικό: Ποιότητα στο Astra. Οθόνη έργο τέχνης στο Auris.
Η καμπίνα του Opel Astra σε κερδίζει με την αρτιότητα της ποιότητας και της συναρμογής, το μοντέρνο σχεδιασμό και την άριστα ενσωματωμένη στο ταμπλό, εξελιγμένη οθόνη αφής. Τα πάντα βρίσκονται στις σωστές θέσεις και αποστάσεις από τον οδηγό, ενώ και τα καθίσματα είναι όσο μεγάλα χρειάζεται και όσο αναπαυτικά επιβάλλεται για ένα mainstream οικογενειακό αυτοκίνητο.
Γεροδεμένο και ποιοτικό είναι το εσωτερικό της υβριδικής έκδοσης του Auris. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Toyota Touch II, η οποία πέρα από τις λοιπές ενδείξεις, απεικονίζει κι όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για την ενεργειακή ροή του υβριδικού συστήματος. Μόνο η ορατότητα προς τα πίσω λόγω του στενού παρμπρίζ είναι λίγο περιορισμένη.
Αισθητικά η καμπίνα του Nissan Pulsar δεν ενθουσιάζει, αλλά ξεχωρίζει για τη στιβαρότητα της κατασκευής, το ιδιαίτερα προσεγμένο φινίρισμα και τη φωτεινότητά της. Η συνολική εικόνα ποιότητας ξεπερνά τον μέσο όρο της κατηγορίας. Η εργονομία δεν προβληματίζει και υπάρχουν αρκετές θέσεις μια μικροαντικείμενα, που τονίζουν την πρακτικότητα. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά υψηλή και τα καθίσματα φαρδιά.
Χώροι: Καλύτεροι χώροι στο Pulsar. Πιο εύκολα τρίτος στο Auris
Το Nissan Pulsar εκμεταλλεύεται στο έπακρο το ότι διαθέτει το μεγαλύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία και σε συνδυασμό με το συγκριτικά μεγαλύτερο μήκος του, προσφέρει κορυφαίο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αλλά και συγκριτικά το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ (385 λτ. έναντι 370 του Astra και 360 του υβριδικού Auris, που πρέπει να βολέψει τις μπαταρίες του). Πολύ μεγάλο χώρο για τα γόνατα προσφέρει, ωστόσο και το Opel Astra μαζί με «αέρα» για τα κεφάλια. Το υβριδικό Auris προσφέρει το φαρδύτερο πίσω κάθισμα, στοιχείο που ευνοεί τη μεταφορά 3ου επιβάτη.
Στο δρόμο: Αν είσαι γρήγορος θες το Astra. Για άνεση το Pulsar, για ευκολία το Auris.
Tο Opel Astra εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του νέου ελαφρύτερου και πιο γεροδεμένου πλαισίου, καθώς και τις κατάλληλες ρυθμίσεις της ανάρτησης για να προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης. Πίσω από το τιμόνι του νέου Astra αισθάνεσαι ιδιαίτερα φιλικά και άνετα, ακόμη και αν οδηγείς πολύ γρήγορα. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, η πρόσφυση δεν προβληματίζει ακόμη και υπό πίεση, ενώ τα φρένα δείχνουν αντοχή και κορυφαία αποτελεσματικότητα. Ο επιλογέας έχει θετικό κούμπωμα, αλλά το τιμόνι ενώ κερδίζει πόντους σε ακρίβεια και αμεσότητα, είναι ελαφρύ και δεν προσφέρει σπουδαία πληροφόρηση. Τα πολλά στάνταρ και έξτρα συστήματος ασφαλείας αυξάνουν κατακόρυφα το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.
Το Nissan Pulsar δίνει έμφαση στην παροχή άνετων και ήσυχων μετακινήσεων. Οι μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης διαχειρίζονται με ευκολία το μεγαλύτερο ποσοστό των κακοτεχνιών, τη στιγμή που η ηχομόνωση κρατάει μακριά από την καμπίνα το θόρυβο από τον κινητήρα και το δρόμο. Αν πιεστεί αντιδρά προοδευτικά και προβλέψιμα εκμεταλλευόμενο στοιχεία, όπως το μακρύ μεταξόνιο και το πακέτο συστημάτων Nissan Safety Shield. Το μόνο, που θα μπορούσε να του προσάψει κανείς είναι η κάπως άτονη (συνολικά) οδηγική αίσθηση, όπως προκύπτει από τις αυξημένες κλίσεις και το χωρίς «νεύρο» τιμόνι.
Το ελαφρύ τιμόνι ξενίζει και στο Auris, το οποίο όμως μέσα στην πόλη τελικά γίνεται ατού μαζί με την απόλυτη ησυχία όταν κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει καλή δουλειά, αναδεικνύοντας τις αρετές του συνόλου σε κάθε είδους διαδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο, το υβριδικό Auris προσφέρει σταθερότητα και υψηλή ποιότητα κύλισης, αλλά στην απότομη επιτάχυνση το χαρακτηριστικό βουητό του κιβωτίου θα ταράξει την ησυχία των επιβατών. Πάντως το στάνταρ πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense θα καλύψει τα περισσότερα λάθη του υπερβολικού.
Συμπέρασμα
Αν είσαι fun to drive οδηγός, θα οδηγηθείς αργά ή γρήγορα στο Astra καθώς έχει τον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αν είσαι χιλιομετροφάγος, μπορείς να κοιτάς για Pulsar με την εκπληκτικά μικρή κατανάλωση, ενώ αν είναι hi-tech τύπος, το σοφιστικέ υβριδικό σύστημα της Toyota θα σε κερδίσει.