Κινείσαι στη πόλη και διαθέτεις μέχρι 12 χιλιάρικα; Τα C1, Twingo, Ka+ και Mii, αποτελούν την τέλεια επιλογή. Ευέλικτα, άνετα για 4 άτομα και με μικρή κατανάλωση, ξεχωρίζουν στην μίνι κατηγορία
Οι μετακινήσεις εντός πόλης πολλές φορές αποτελούν μαρτύριο λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπως και το παρκάρισμα. Εάν θέλετε, στιλάτο, μικρό και ευέλικτο αμάξι για να κινείστε άνετα, δείτε τα 4 μοντέλα ευκαιρίες.
Κινητήρες: Αρπάζει το C1. Δεν καίει το Twingo
Οι 82 ίπποι σε συνδυασμό με την ευστροφία και την σπιρτάδα του 3κυλίνδρου 1,2 λτ. κινητήρα του C1 προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε «ζωντάνια». Σε γενικές γραμμές το μηχανικό σύνολο είναι πολιτισμένο και γραμμικό σε λειτουργία, ωστόσο στις χαμηλές στροφές γίνονται αισθητοί κάποιοι κραδασμοί, ενώ και η κατανάλωση είναι αυξημένη συγκριτικά με τα άλλα τρία μοντέλα. Από την άλλη το πιο οικονομικό μοντέλο με μέση κατανάλωση δοκιμής 5,1 λτ./100 χλμ. είναι το Twingo. Στην πράξη ο 1.000 άρης 3κύλινδρος κινητήρας του είναι ελαστικός, πολιτισμένος, με απόλυτα γραμμική λειτουργία, ωστόσο η χαμηλότερη ιπποδύναμη του (70 ίπποι) γίνεται αισθητή στις επιδόσεις του. Τα συνολικά 112 Nm ροπής του Ka+ κάνουν το αυτοκίνητο να ακολουθεί τους αστικούς ρυθμούς κίνησης χωρίς να ιδρώνει. Tο SΕΑΤ Mii, τέλος, εξοπλίζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου, 60 ίππων, ο οποίος του χαρίζει καλές επιδόσεις για την κατηγορία του. Είναι εύστροφος, σχετικά πολιτισμένος στη λειτουργία και εμφανίζει χαρακτηριστικό ήχο.
Εσωτερικό: Νεανικό το Twingo, το Ka+ θυμίζει Fiesta
Ευχάριστα λιτό δείχνει το εσωτερικό του Twingo, το οποίο διαθέτει έντονα νεανικό χαρακτήρα. Τα πλαστικά είναι σκληρά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία άλλωστε, αλλά έχουν καλό φινίρισμα και σωστή συναρμογή. Highlight η built in βάση για smartphone στο κέντρο του ταμπλό, η οποία καθιστά το κινητό τηλέφωνο σύστημα infotainment με οθόνη αφής.
To εσωτερικό του Citroen C1 ακολουθεί και εκείνο την αρχή σχεδίασης του εξωτερικού με νεανικό χαρακτήρα και σύγχρονο διάκοσμο. Το σύστημα infotainment (προαιρετικό) με οθόνη αφής 7 ιντσών αναβαθμίζει την εικόνα του εσωτερικού και αξίζει τα επιπλέον χρήματα που απαιτεί. Τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας και έχουν ικανοποιητικό φινίρισμα
Σχεδιαστικά, το εσωτερικό του Ka+ θυμίζει αρκετά το Fiesta, ωστόσο τα πλαστικά είναι μέτρια σε ποιότητα και φινίρισμα. Καλύτερη θα θέλαμε τη συναρμογή κυρίως στο κέντρο του ταμπλό, όπου συγκεντρώνονται πολλά στοιχεία (αεραγωγοί, οθόνη, ηχοσύστημα, γυαλιστερό διακοσμητικό πλαστικό).
Το εσωτερικό του SΕΑΤ Mii είναι λιτό σε σχεδίαση, αλλά γεροδεμένο, «καλοφινιρισμένο» και χωρίς κάποιο μεγάλο εργονομικό σφάλμα. Τη διαφορά κάνει το σύστημα infotainment, το οποίο τοποθετείται σε ειδική βάση στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και είναι αποσπώμενο.
Χώροι: Κερδίζει άνετα το Ka+. Ευχάριστη έκπληξη το Mii
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του Ka+ δίνουν στο μοντέλο της Ford προβάδισμα στο θέμα ευρυχωρίας, καθώς διατίθεται αρκετός αέρας για το κεφάλι των επιβατών, αλλά και για τους ώμους, ενώ ο χώρος αποσκευών, είναι στα 272 λίτρα, νούμερο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Ευχάριστη έκπληξη το Mii που διαθέτει ικανοποιητικό αέρα για τους πίσω επιβάτες, ενώ και το μεγάλο για τα δεδομένα πίσω πλάτος καθίσματος, θα φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες. Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 251 λτ.
Το Twingo φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικες, ωστόσο θα θέλαμε περισσότερο ωφέλιμο πλάτος (ειδικά στις πίσω θέσεις). Η καμπίνα του διακρίνεται για την πρακτικότητά της με αποθηκευτικούς χώρους συνολικού όγκου (ρεκόρ για την κατηγορία) 52 λτ.. Ο χώρος αποσκευών είναι στα, λογικά για την κατηγορία, 188 λτ, που αυξάνεται κατά 31 λτ. με την κάθετη πλάτη των πίσω καθισμάτων.
Κλείνοντας το θέμα «χώροι», στην καμπίνα του C1 θα φιλοξενηθούν μέχρι 4 ενήλικες επιβάτες με μικρές παραχωρήσεις, ενώ το στενό, αλλά βαθύ, πορτ-μπαγκάζ είναι στα καλά για την κατηγορία, 196 λτ..
Στο δρόμο: Αριστη ποιότητα κύλισης για το C1
Το Twingo διαφέρει από τα υπόλοιπα μοντέλα αφού η κίνηση του βρίσκεται στους πίσω τροχούς, ενώ η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω βοηθά τους εμπρός κατευθυντήριους τροχούς να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών με αποτέλεσμα την σούπερ ευελιξία του γαλλικού μίνι στα στενά της πόλης με κύκλο στροφής μόλις 8,6 μ.. Εκτός πόλης δε θα προβληματίσει με τη συμπεριφορά του, ωστόσο παρουσιάζει έντονους αεροδυναμικούς θορύβους από τις μπροστά κολώνες.
Πιο ολοκληρωμένο θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Ka+, αφού θα κινηθεί άνετα μέσα στην πόλη (όχι όσο τα υπόλοιπα τρία μοντέλα βέβαια, αφού είναι μεγαλύτερο), διαθέτει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ συγχρόνως στον ανοικτό δρόμο θυμίζει ολίγον τι από Fiesta, χάρη στην πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης του και την αίσθηση του τιμονιού και του κιβωτίου.
Το SEAT Mii καταφέρνει να κρύβει πως είναι ένα μίνι θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καλό «πάτημα» και στιβαρή αίσθηση. Το τιμόνι παρέχει σωστή πληροφόρηση, ενώ η σφιχτή ανάρτηση και το μακρύ μεταξόνιο το έχουν απαλλάξει από τη νευρικότητα που συνήθως χαρακτηρίζει τα κοντά αυτοκίνητα.
Τέλος το C1 διαθέτει άνετη ανάρτηση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η ιδιαίτερη ευελιξία του στην πόλη παραμένει στα βασικά του πλεονεκτήματα, όπως και η ευκολία στη χρήση χάρη στο ικανοποιητικό σε βάρος και αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι.
Τιμές
Citroen C1 στην έκδοση feel: 11.355 ευρώ
Ford Ka+ στην έκδοση ultimate: 11.683 ευρώ
Renault Twingo στην έκδοση in touch: 10.840 ευρώ
Seat Mii στην έκδοση Style s/s: 9.940 ευρώ