autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Focus vs Pulsar vs Auris: Ποιος κερδίζει;

Διαβάστηκε από 5741 αναγνώστες - 17/10/2017

Έχουν δύναμη, δεν καίνε και συμφέρουν. Οι τουρμπάτοι κινητήρες των Focus,Pulsar και Auris είναι διαμάντια.

Συγκρίνουμε τρεις από τις πιο αξιόλογες προτάσεις την αγοράς: Το Ford Focus που είναι και πρωτεργάτης στην εν λόγω κατηγορία (σ.σ. δεν είναι τυχαίο που ο 1.000άρης EcoBoost έχει ψηφιστεί πέντε συνεχόμενες φορές ως ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του), με τα Nissan Pulsar και Toyota Auris, αμφότερα στα 1,2 λίτρα και με 115 και 116 άλογα αντίστοιχα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Κινητήρες: Αρπάζει το Ford, βελούδινη λειτουργία το Auris. Λίγο πιο αργό το Pulsar.
 
Κοινός παρανομαστής των τριών μοντέλων της δοκιμής μας και άξονας της μεταξύ τους σύγκρισης είναι οι χαμηλού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρες τους, αφού κανένας δεν υπερβαίνει τα 1,2 λίτρα.
Πιο αναλυτικά, το Ford Focus φορά έναν 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα που αποδίδει 125 άλογα και που -καθόλου τυχαία- έχει λάβει για 5 συνεχόμενες χρονιές τον τίτλο του Καλύτερου Κινητήρα της Χρονιάς στην κατηγορία του. Αυτός είναι πρόθυμος και ζωντανός στο πάτημα του γκαζιού, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη ενώ τραβάει γερά μέχρι τον κόφτη. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται λίγο πιο αργά από τα άλλα δύο μοντέλα (10,7 δλ.) όμως αυτό οφείλεται στο μεγαλύτερο βάρος του. Από την άλλη, όμως το Focus επιτυγχάνει τις καλύτερες ρεπρίζ έχοντας μάλιστα τη χαμηλότερη ροπή (170 Nm), κάτι που οφείλεται στη σωστή κλιμάκωση του κινητήρα και τα +10 άλογα σε σύγκριση με τα άλλα δύο. Αναφορικά με την κατανάλωση στην πράξη υπολογίστε περίπου στα 6,9 λτ./100 χλμ.

Στη συνέχεια, Pulsar και Auris έχουν κινητήρες στα 1,2 λίτρα και τα 115 και 116 άλογα αντίστοιχα. Όσον αφορά στον κινητήρα του Pulsar και αυτός έχει πολιτισμένη λειτουργία, όμως σε σύγκριση με τα άλλα δύο μοντέλα δίνει την αίσθηση ότι είναι λίγο πιο αργός. Αυτό οφείλεται στην κλιμάκωση του κιβωτίου όπως αποτυπώνεται και από τα νούμερα των ρεπρίζ. Αναφορικά με την κατανάλωση έχει την υψηλότερη εργοστασιακή (5,0 λτ./100 χλμ.) στην πράξη όμως είναι και αυτός πολύ οικονομικός (7,0 λτ./100 χλμ.).

Τέλος, κάτω από το καπό του Toyota Auris βρίσκεται ένας 4κύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων που αποδίδει 116 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., έχει 185 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ.. Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι η πολιτισμένη και βελούδινη λειτουργία του, καθώς και το ότι είναι σβέλτος από χαμηλά. Αναφορικά με τις επιδόσεις του στις μετρήσεις έχει κάνει  το καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα (9,7 δλ.) λόγω και το χαμηλότερου βάρους, ενώ ικανοποιητικές είναι οι ρεπρίζ με 4η και 5η, όμως με 6η μένει πιο πίσω λόγω της μακριάς κλιμάκωσης. Από πλευράς κατανάλωσης, τέλος, υπολογίστε 7,0 λτ./100 χλμ.

 
Χώροι: Οι χώροι του Pulsar δεν έχουν αντίπαλο
 
Σε ό,τι αφορά στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, όλα τα μοντέλα θα φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερις επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους. Από εκεί και πέρα όμως έχουν μικρές διαφορές μεταξύ τους. Ξεκινώντας από το Focus, οι χώροι του προσφέρουν καλή ευρυχωρία για τους επιβάτες παρά το μικρότερο εσωτερικό πλάτος. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 363 λτ., νούμερο ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Πολύ καλοί είναι οι χώροι για τους επιβάτες και στην περίπτωση του Auris μιας και το ιαπωνικό μικρομεσαίο είναι το φαρδύτερο πίσω και άρα θα χωρέσει πιο άνετα τρεις. Όμως είναι και το πιο στενό μπροστά καθώς και αυτό με το λιγότερο αέρα για τα γόνατα και για αυτό δεν κερδίζει τη μάχη των επιβατών.
Σε αυτόν τον τομέα, στους χώρους για τους επιβάτες ξεχωρίζει το Nissan Pulsar. Χάρη στο μακρύ του μεταξόνιο έχει τεράστιο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (173 χλστ.), ενώ κερδίζει και στις υπόλοιπες διαστάσεις, με εξαίρεση τον αέρα για το κεφάλι που είναι επαρκής. Τέλος, το Pulsar έχει και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (385 λίτρα).

 
Εσωτερικό: Κουμπιά αφής στο Auris, δυνατή κονσόλα το Focus ενώ ξεχάστε τη μίζα στο Pulsar.
 
Όσον αφορά στο εσωτερικό των τριών μοντέλων του συγκριτικού έχουμε να σημειώσουμε πως όλα τους ξεχωρίζουν με την υψηλή ποιότητα κατασκευής τους και την μοντέρνα σχεδίαση. 
Παίρνοντάς τα τώρα ένα-ένα, τo Toyota Auris έχει βελτιωθεί πολύ σε εικόνα σε σχέση με το παρελθόν και σε κερδίζει αμέσως με τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα με τα πλήκτρα αφής, όπως και με τα αεροπορικού τύπου χειριστήρια του κλιματισμού. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, η συναρμογή άριστη, ενώ απροβλημάτιστη είναι και η εργονομία. Ευδιάκριτος και πλήρης ενδείξεων είναι τέλος ο πίνακας οργάνων.

Το Ford Focus από την άλλη διακρίνεται επίσης για την καλή ποιότητα κατασκευής του, ενώ high-tech νότα δίνει με τη σειρά της η κεντρική κονσόλα με τη μεγάλη οθόνη αφής (η οποία όμως κρατάει λίγο τις δακτυλιές). Η σχεδίαση είναι μοντέρνα, ενώ από πλευράς εργονομίας το μόνο που θα θέλαμε είναι η θήκη μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων να ήταν λίγο μεγαλύτερη. 
Τέλος, στο θάλαμο των επιβατών του Pulsar με την πρώτη ματιά αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η στιβαρότητα των υλικών, το προσεγμένο φινίρισμα και η γενικότερη προσοχή που έχει δοθεί κατά τη συναρμογή. Μάλιστα δεν λείπουν και κάποιες premium λύσεις, όπως το button εκκίνησης του κινητήρα πάνω στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, που αντικαθιστά την παραδοσιακή μίζα. Αναφορικά με την εργονομία παράπονο δεν υπάρχει κανένα, ενώ αρκετές θέσεις υπάρχουν για μικροαντικείμενα.
 


Στο δρόμο: Πιο οδηγοκεντρικό το Focus, περισσότερη έμφαση στην άνεση για το Pulsar, πιο ολοκληρωμένο το Auris
 
Και τα τρία μοντέλα διαθέτουν ποιοτικό, στιβαρό και άνετο πάτημα, δηλαδή χαρακτηριστικά που προσφέρουν άνετα και ξεκούραστα ταξίδια. Ας τα δούμε όμως ένα, ένα.
Το Ford Focus ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα με τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα έχοντας αυξημένα όρια πρόσφυσης και ένα υπάκουο στις εντολές τιμόνι, καθώς και άριστο turn-in που συνοδεύεται από ένα ευχάριστο «ελάφρωμα» του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων (είναι το μόνο με πολλαπλούς, τα άλλα έχουν ημιάκαμπτο) προς όφελος της τοποθέτησης στην στροφή. Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο φιλτράρει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς να χάνει σε σπορτίφ αίσθηση. 

Το Nissan Pulsar από την άλλη δίνει έμφαση στην παροχή άνετων και «ήσυχων» μετακινήσεων. Η μαλακή ανάρτηση διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να τις αφήνει να μεταφερθούν στο εσωτερικό. Η καλή ποιότητα κύλισης τονίζει τον άνετο και ποιοτικό χαρακτήρα, ενώ για αυτούς που θα θελήσουν να κινηθούν πιο σπορτίφ, το Pulsar αποδεικνύεται ουδέτερο στις αντιδράσεις, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ικανοποιητικό σε πληροφόρηση τιμόνι. Επίσης, πολύ αποτελεσματικά είναι τα φρένα του.

Τέλος, το Toyota Auris είναι o πιο all around player εκ των τριών, καθώς το βελτιωμένο σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο τιμόνι του -αν και ελαφρύ σε βάρος- είναι πλούσιο σε πληροφόρηση, ενώ η ανάρτηση προσφέρει καλό κράτημα και οδηγική αίσθηση, την ίδια ώρα που απορροφά τις ανωμαλίες και έχει καλή ποιότητα κύλισης. Σημειώστε, επίσης, πως το Auris είναι και το μοντέλο με το χαμηλότερο θόρυβο στην καμπίνα με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. 
 


Συμπέρασμα
Τελικά η λύση είναι το downsizing;  Ίσως και να είναι. Αλλά καθώς και τα 3 αυτά μοντέλα έχουν επιτύχει super επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, εστιάστε στις λεπτομέρειες. Έτσι, αν θέλετε οδηγοκεντρικό χαρακτήρα είστε για Focus, ενώ αν θέλετε χώρους το Pulsar είναι η λύση. Τέλος το Auris θα το κατατάσσαμε κάπου στη μέση θεωρώντας το ως την πιο safe επιλογή.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις