Γερμανικά και πολυτελή SUV. Το VW Tiguan ανέβηκε σε premium επίπεδο και εκεί ψηλά συναντά την αντίστοιχη έκδοση της BMW X1 με το παιχνίδι να παίζεται σε… όλα τα terrain. Ποιος θα βγει νικητής
Κινητήρες: Πύραυλος η Χ1. Πιο οικονομικό το Tiguan
Η X1 της σύγκρισης μας διαθέτει τον 2λιτρο TwinPower Turbo diesel κινητήρα της BMW, με 190 άλογα ισχύος και κυρίως, 400 Nm ροπής. Χάρη στο εξαιρετικό 8τάχυτο Steptronic κλασικό αυτόματο κιβώτιο, αλλά και την Sport επιλογή του συστήματος παραμετροποίησης, η X1 ξεχωρίζει για τις επιδόσεις της και τη συνολική απόδοσή της.
Το Tiguan «φοράει» τον 2,0 TDI πετρελαιοκινητήρα, που αποδίδει 150 άλογα και 340 Nm ροπής . Η τετρακίνητη έκδοση του Tiguan συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι DSG ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που εντυπωσιάζει με την ταχύτητα και την ομαλότητα στις εναλλαγές των σχέσεων. Πιο βαρύ και με λιγότερα άλογα το μοντέλο αυτό, είναι λογικό να εμφανίζεται πιο ράθυμο στις επιδόσεις, ακόμα και στην πιο sport επιλογή του συστήματος παραμετροποίησης. Ωστόσο είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο σε λειτουργία και οικονομικό σε κατανάλωση. Η μέση τιμής της τελευταίας ήταν στα 7,6 λτ./100 χλμ., όταν η τιμή της X1 ήταν 8,6 λτ./100 χλμ., ωστόσο στις οικονομικές επιλογές των συστημάτων παραμετροποίησης, τα παραπάνω νούμερα κατεβαίνουν έως και 0,9-1,0 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικά: Εντυπωσιακός πίνακας οργάνων για το VW. Οδηγοκεντρική και premium η Χ1
Το Tiguan συνεχίζει τη… συγκρατημένη σχεδιαστική πολιτική και στην καμπίνα των επιβατών, που όμως διαθέτει υψηλή ποιότητα κατασκευής και εξαιρετικό επίπεδο φινιρίσματος, φθάνοντας στα επίπεδα premium επιλογών. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μεγάλη (8 ιντσών) έγχρωμη οθόνη αφής,. Η θέση οδήγησης είναι πανοραμική, ενώ εντυπωσιακός ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι και ψηφιακός. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης.
Η BMW X1 προβάλει επίσης την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το άριστο φινίρισμα και την εξαιρετικά στιβαρή συναρμογή, τα οποία όμως συνδυάζει με μια πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση, όπως δείχνει ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας, τα σπορ καθίσματα και το μικρό σε μέγεθος τιμόνι. Υπάρχει σαφής βελτίωσης της πρακτικότητας, ενώ η θέση οδήγησης, είναι ελαφρώς πιο υψηλή, και οι γυάλινες επιφάνειες μεγαλύτερες σε εμβαδόν προς όφελος της περιμετρικής ορατότητας.
Πείθει περισσότερο εκτός δρόμου το Tiguan
Το Tiguan ενσωματώνει στην τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex το σύστημα 4ΜΟΤΙΟΝ Active Control. Χάρη στο τελευταίο, η προσαρμογή της 4κίνησης σε κάθε κατάσταση οδήγησης, γίνεται πιο εύκολα και γρήγορα. Υπάρχει επιλογή για κίνηση στην άσφαλτο, στο χιόνι, στο χώμα, καθώς και μία εξατομικευμένη, όπου ο οδηγός επιλέγει ρυθμίσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις του, ενώ προσφέρεται και σε έκδοση off road με καλύτερη γωνία αναρρίχησης. Στην πράξη, τα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος και με την τετρακίνηση να μοιράζει γρήγορα τη ροπή εκεί που πρέπει, τα όρια βάζουν τα ασφάλτινα ελαστικά και τα… κότσια του οδηγού.
Το σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW X1 είναι αυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και διαθέτει έναν ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, ώστε να μοιράζει συνεχώς τη ροπή μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών. Η σφιχτή ανάρτηση και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά του μοντέλου της δοκιμής δεν ευνοούν τις δύσκολες εκτός δρόμου περιπέτειες, ενώ απαιτείται αρκετή σύνεση κατά τη χάραξη της διαδρομής στο χώμα.
Χώροι: Πιο μεγάλο το Tiguan
Παρότι η νέα BMW X1 έχει βελτιωθεί σημαντικά στο πεδίο των χώρων έναντι της πρώτης γενιάς της, το νέο Tiguan δεν παίζεται σε ότι έχει να κάνει με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας του. Δεν είναι μόνο η υπεροχή του στις κύριες μετρήσεις των εσωτερικών διαστάσεων, αλλά και η παρουσία πίσω καθίσματος, που μετακινείται κατά 180 χλστ. εμπρός-πίσω (και μάλιστα το καθένα από τα δύο και κατά 40/60 μοιρασμένα τμήματά του κινείται ανεξάρτητα), που απογειώνει την πρακτικότητα. Έτσι ανάλογα με τις ανάγκες ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 420-515 λτ. Στην X1 το πορτ μπαγκάζ είναι 505 λτ., έχοντας κερδίσει 85 λτ. σε σχέση με πριν.