Ποιος είπε ότι τα diesel δεν πάνε; Giulietta, Focus και Astra, συνδυάζουν οικονομία diesel με επιδόσεις βενζίνης. Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες της σύγκρισης και βγάλτε τον νικητή.
Κινητήρες-επιδόσεις: To Astra είναι δύναμη αλλά καίει
Το Opel Astra με τον 1,6 CDTI εντυπωσιάζει με την απόδοση και τις επιδόσεις του. Έχει την μεγαλύτερη ιπποδύναμη στην κατηγορία με 136 άλογα και υψηλή ροπή (320 Nm) βάζοντας φωτιά στην άσφαλτο. Ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά, είναι πολιτισμένος και δεν εμφανίζει έντονο κροτάλισμα. Ανάλογη είναι η λειτουργία και των άλλων δύο κινητήρων, που όμως έχουν χαμηλότερη απόδοση (120 άλογα). Ο νεότερος Euro 6 πετρελαιοκινητήρας 1,6 JTDM-2 της Alfa Romeo Giulietta κέρδισε 15 άλογα με την ονομαστική ροπή να συνεχίζει να βρίσκεται στα υψηλά 320 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό παρέχει πολύ καλή απόδοση και ζωντανές επιδόσεις. Το Focus έχει τον μικρότερο κυβισμό (1,5 λτ.), αλλά ο κινητήρας είναι πολύ δυνατός και έτσι επιτυγχάνει άκρως ανταγωνιστικές επιδόσεις, ενώ σημείο αναφοράς του αποτελεί το μεγάλο εύρος λειτουργίας.
Kατανάλωση: Με το Focus, ξεχάστε το βενζινάδικο
Το Ford Focus επωφελείται στο έπακρο από τον 1,5 λτ. turbodiesel κινητήρα και στην πράξη εμφανίζεται το πιο οικονομικό μιας και η μέση του κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, είναι 5,4 λτ./100 χλμ (3,8 λτ./100 χλμ σύμφωνα με την Ford). Πιο τσιμπημένη είναι η πραγματική μέση τιμή κατανάλωσης της Giulietta, στα 5,8 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή 3,8 λτ./100 χλμ.). Για το Opel Astra, η τιμή της μέσης κατανάλωσης είναι στα 6,4 λτ./100 χλμ. (3,9 λτ./100 χλμ υπόσχεται η Opel), αλλά ας μην ξεχνάμε πως έχει και 136 άλογα!
Εσωτερικό: Εύκολα κουμπιά στο Astra, φωνητικές εντολές το Focus. Μοναδικά σπορτίφ η ιταλίδα.
Η καμπίνα του Opel Astra είναι μοντέρνα, όμορφη και προσεγμένη στη λεπτομέρεια. Μάλιστα, τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα είναι τμηματικά χωρισμένα διευκολύνοντας την εργονομία. Από πλευράς ποιότητας και συναρμογής αγγίζει τα επίπεδα των premium, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό υπάρχουν μαλακά, αφρώδη και άριστα φινιρισμένα υλικά. Το Ford Focus, έπειτα, διαθέτει επίσης μοντέρνα σχεδίαση και καλή κατασκευή στο εσωτερικό, ενώ στα high-lights του ανήκει το σύστημα SYNC2 της Ford το οποίο σου επιτρέπει να ελέγξεις τηλέφωνο, ηχοσύστημα και κλιματισμό ακόμη και με την φωνή σου. Μοντέρνος και ευδιάκριτος είναι επίσης ο πίνακας οργάνων, ενώ το τιμόνι έχει σωστό πάχος και ποιοτική αίσθηση. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει και στην εργονομία.
Το εσωτερικό της Alfa Romeo Giulietta είναι το πιο σπορτίφ, με ανάλογο πίνακα οργάνων, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής για το σύστημα infotainment και όμορφους περιστροφικούς διακόπτες για τον κλιματισμό ακριβώς από κάτω της. Η ποιότητα όλων των υλικών βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα όπως και η συναρμογή τους, σε αντίθεση πάντως με τις θήκες για μικροαντικείμενα που δεν είναι αρκετές.
Στο δρόμο: Astra για όλα, Focus και Giulietta για σπορ οδήγηση
Η Alfa Romeo Giulietta μιλάει στο συναίσθημα του οδηγού της με την ακλόνητη οδική της συμπεριφορά και τα εμπνευσμένα οδηγικά της χαρακτηριστικά. Στοιχεία όπως το στιβαρό πλαίσιο, το πολύ καλό ηλεκτρικό τιμόνι, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και τα κορυφαία σε απόδοση φρένα δίνουν σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Ανάλογα οδηγοκεντρικό είναι και το Ford Focus. Σε σχέση με την Giulietta μάλιστα φιλτράρει πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης. Από εκεί και πέρα εμφανίζει αυξημέρα περιθώρια πρόσφυσης, ρυθμίσιμη συμπεριφορά στο όριο, αποτελεσματικά φρένα και κοφτερό τιμόνι, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να συμμετέχει στα δρώμενα. Το Opel Astra, φροντίζει για την καλή άνεση σε συνδυασμό με την αντίστοιχη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Στις στροφές, αποδεικνύεται ασφαλές και ουδέτερο, με γερό κράτημα και μικρές κλίσεις, ακόμη και σε σβέλτους ρυθμούς, παρότι το γρήγορο τιμόνι δεν προσφέρει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση. Από την άλλη τα φρένα παραμένουν αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ.
Χώροι: Το Astra δεν έχει αντίπαλο
Όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, τα Opel Astra και Ford Focus είναι τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της δοκιμής και από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας. Πιο αναλυτικά, το Astra είναι εντυπωσιακά άνετο με άπλετους χώρους για τους επιβάτες, που είναι σε επίπεδα μοντέλου της μεσαίας κατηγορίας. Ανετο είναι και το Focus, αλλά το πίσω κάθισμα είναι σχετικά στενό (όπως και στην Giulietta ). Τέλος, στο κομμάτι των αποσκευών το Opel Astra διαθέτει το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ με όγκο 370 λτ. και ακολουθεί ελάχιστα πιο πίσω το Ford Focus με 363 λτ. (κιτ επισκευής). Η Giulietta είναι στα 350 λτ.