Pulsar vs Focus. Επιδόσεις βενζίνης, καταναλώσεις diesel.
14/11/2017
Τα 2 μικρομεσαία της σύγκρισης, τα συνδυάζουν όλα. Χώρους, επιδόσεις, ποιότητα και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Τι άλλο θέλετε;
Σε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, το οικογενειακό της εποχής, το πόσο «καίει» μετράει περισσότερο ίσως από ποτέ. Πολλά χιλιόμετρα σημαίνουν και πολλά έξοδα για την τσέπη και άρα, το όσο λιγότερο καίει ένα αυτοκίνητο, τόσο λιγότερο επιβαρύνει την τσέπη του ιδιοκτήτη του. Εμείς λοιπόν, σε αυτό το θέμα συγκρίνουμε τα δυο οικογενειακά, μικρομεσαία αυτοκίνητα με οικονομικούς diesel κινητήρες, που καίνε πολύ λίγο με βάση τις δικές μας μετρήσεις κατανάλωσης. Η σύγκριση γίνεται σε όλους τους τομείς της υπόστασής τους, ώστε να δούμε ποιο είναι και η καλύτερη αγορά.
Κινητήρας-Κατανάλωση: Οικονομικότερο το Pulsar, ισχυρότερο το Focus.
Τα οικογενειακά μοντέλα, που μπήκαν στο μικροσκόπιο μας, έρχονται με κινητήρες diesel χαμηλού κυβισμού, που φροντίζουν ώστε να κρατιέται χαμηλά η κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες.
Από πλευρά κατανάλωσης, ο 1.500άρης dCi κινητήρας των 110 ίππων με τα 260 Nm ροπής του Nissan Pulsar, ο οποίος «καίει» 5,0 λτ./100 χλμ. βγαίνει πρώτος στην μάχη, μεταξύ των δύο. Ο κινητήρας αυτός είναι ιδιαίτερα «ζωντανός» με μεστό τράβηγμα από χαμηλά και με γραμμική απόδοση της ροπής. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, προσδίδει στο Pulsar πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί μόνο 10,2 δλ.
Με πολύ μικρή διαφορά ακολουθεί, από πλευράς κατανάλωσης, και το ισχυρότερο Ford Focus με τον 1,5 TDCi πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων με 270 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό χαρίζει τις πιο γρήγορες επιδόσεις μεταξύ των δυο, ενώ σημείο αναφοράς του αποτελεί το μεγάλο εύρος λειτουργίας του. Η Ford ανακοινώνει πως για κάθε 100 χλμ καταναλώνει μόλις 3,8 λτ καυσίμου. Κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς, αφού σε πραγματικές συνθήκες, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 λτ/100χλμ.
Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο το Focus, πιο εργονομικό το Pulsar
Η καμπίνα του Ford Focus είναι μοντέρνα, καλοφτιαγμένη και εργονομική. Πάνω στην κονσόλα ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment SYNC2 της Ford, μέσω της οποίας ελέγχονται το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης, το τηλέφωνο κ.λπ. Ξεχωρίζει ο μοντέρνος και ευδιάκριτος πίνακας οργάνων, ενώ το τιμόνι έχει σωστό πάχος και ποιοτική αίσθηση. Από το εσωτερικό του Focus, δεν λείπουν και οι θήκες για μικροαντικείμενα.
Στο Nissan Pulsar, o θάλαμος σχεδιαστικά διατηρεί μια σχετικά λιτή εικόνα, που προάγει όμως έννοιες όπως η ευχρηστία, η λειτουργικότητα και η εργονομία. Στο κομμάτι της ποιότητας, το εσωτερικό του Pulsar έχει πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή, αποπνέοντας μια συνολική αίσθηση στιβαρότητας, όμως δεν έχει γίνει τόσο ευρεία χρήση μαλακού στην αφή πλαστικού όπως π.χ. στο θάλαμο του Focus.
Χώροι: Ένα επίπεδο πιο πάνω το Pulsar
Το Nissan Pulsar εκμεταλλεύεται στοιχεία όπως το μακρύ μεταξόνιό του και το υψηλό του αμάξωμα, για να προσφέρει τους καλύτερους χώρους για τους επιβάτες του, μεταξύ των δυο μοντέλων. Ειδικά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, είναι από τους πιο πλουσιοπάροχους της κατηγορίας. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η ευρυχωρία του Ford Focus, που χάνει κυρίως στο διαθέσιμο πίσω πλάτος. Στα πορτ-μπαγκάζ το Focus έχει χωρητικότητα 360 λίτρων, ενώ το Pulsar προσφέρει το κάτι παραπάνω, με 385 λίτρα.
Στο δρόμο: Πιο sport το Focus, καλύτερη ηχομόνωση το Pulsar
Πολύ καλή ασφάλεια και άνεση συνδυάζουν τα μικρομεσαία του θέματός μας. Στην πράξη, το Ford Focus είναι πιο οδηγοκεντρικό. Προσφέρει ένα αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας στον οδηγό, έχει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, άκαμπτο πλαίσιο, αποτελεσματικά φρένα και κοφτερό τιμόνι που παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Παράλληλα, η ανάρτηση φροντίζει ώστε να φιλτράρονται αποτελεσματικά οι ανωμαλίες του δρόμου.
To Pulsar από την πλευρά του στρέφεται και αυτό περισσότερο προς την άνεση, με τη μαλακή ανάρτηση να διαχειρίζεται με ευκολία ακόμη και τις πιο απότομες κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ παράλληλα η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, αφήνει εκτός εσωτερικού τους παρασιτικούς θορύβους. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς το Pulsar εμφανίζει ουδέτερες αντιδράσεις, με το τιμόνι να έχει ικανοποιητική αίσθηση, αλλά να μην είναι τόσο γρήγορο.
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δυο από τις καλύτερες μικρομεσαίες επιλογές, που καταφέρνουν στην πράξη να προσφέρουν την οικονομία που υπόσχονται. Μάλιστα, το Ford Focus με τον 1,5 TDCi diesel των 120 ίππων, συνδυάζει αυτή την οικονομία και με σπορτίφ στοιχεία, τόσο στα οδικά, όσο και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά.
Το Pulsar με τη σειρά του διατηρεί τον χαρακτήρα του οικονομικού μικρομεσαίου, ενώ θέλγει περισσότερο με τους χώρους του και τη μαλακή του ανάρτηση, που τονίζει τον οικογενειακό του χαρακτήρα.