autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Megane Vs 308

12/1/2018

Το ανανεωμένο 308 φρεσκαρίστηκε και παραμένει ανταγωνιστικό στην μικρομεσαία κατηγορία. Πως τα πάει απέναντι στο Megane 4ης γενιάς που παρουσιάζει ολοκληρωμένο προφίλ και δεν δείχνει αν υστερεί πουθενά;

Τα δύο μικρομεσαία μοντέλα της αντιπαράθεσης αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα γραφής της λεγόμενης γαλλικής σχολής. Το νεότερο είναι το ολοκαίνουργιο, 4ης γενιάς, Renault Μegane, το οποίο προκαλεί το Peugeot 308 που αναεώθηκε πρόσφατα. Το 308 εφοδιάζεται με τον  1,6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα με υγρό εξάτμισης Adblue για την εξουδετέρωση των βλαβερών οξειδίων του αζώτου (ΝΟx). Τα 2 μοντέλα του συγκριτικού καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro6.


Σχεδίαση: Εντυπωσιακό το Megane,φινετσάτο το 308

Αυτή τη φορά η Renault δεν το παράκανε με τη σχεδίαση του Megane, η 4η γενιά του οποίου τραβάει τα βλέμματα χωρίς να προκαλεί. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχούν η μάσκα με τις μεγάλες γρίλιες και τα φώτα που σχηματίζουν ένα «C»,  οι πίσω θόλοι εξέχουν λίγο, ενώ τα πίσω φανάρια εκτείνονται από άκρη σε άκρη κάνοντας μάλιστα ένα «σπάσιμο» και κλέβοντας την παράσταση ειδικά την νύχτα.  Το Peugeot 308 είναι ένα από τα πιο καλαίσθητα σχεδιαστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας συνδυάζοντας περίτεχνα τον δυναμισμό με την εκλεπτυσμένη αισθητική. Ξεχωρίζουν τα έντονα νεύρα στα πλαινά του αμαξώματος, τα οποία εκφράζουν ένα σπορ σχεδιαστικό προφίλ, αλλά και τα φώτα στο πίσω μέρος με την ιδιαίτερη σχεδίαση. 


Κινητήρας: Υπερτερεί ο 1,6 BlueHDi

Στο 308 συναντάμε τον 1,6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα, που αποδίδει 120 άλογα και 300 Nm ροπής. Ο πολιτισμένος χαρακτήρας αυτού του συνόλου απορρέει από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που παράγει. Επιπλέον και λειτουργικά παρουσιάζει το πολιτισμένο του προφίλ, επιδεικνύοντας θετικό τράβηγμα από χαμηλά και άμεση απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Το 308 βασίζεται σε πιο σύγχρονη πλατφόρμα, που έχει κόψει αρκετά κιλά και έτσι έχει τις καλύτερες επιδόσεις από στάση. Από την άλλη η μακριά κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου δεν ευνοεί τις ρεπρίζ. Αντίθετα το Megane, παρότι υστερεί σε απόδοση  -ο επίσης 8βάλβιδος 1,5 dCi προσφέρει 110 ίππους και 260 Nm- έχει πιο έξυπνη κλιμάκωση με αποτέλεσμα να δείχνει την απαραίτητη «ζωντάνια» στο πάτημα του γκαζιού εν κινήσει. Από στάση το μη απενεργοποιούμενο αντισπίν δεν ευνοεί την αντίστοιχη διαδικασία επιτάχυνσης. Όπως και να έχει ο εν λόγω κινητήρας σε κερδίζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, παρουσιάζοντας χαμηλό θόρυβο, αλλά και θετικό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς υστέρηση στην απόκριση.


Κατανάλωση: Τα καταφέρνουν και οι 2 πολύ καλά

Την χαμηλότερη κατανάλωση εμφάνισε το Renault Megane, η μέση τιμή της οποίας είναι 5,6 λτ./100 χλμ. Το 308 δείχνει πιο διψασμένο με 5,8 λτ./100 χλμ., ωστόσο έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση στο ταξίδι, αφού με 140 χλμ./ώρα η κατανάλωση του είναι 5,6 λτ./100 χλμ. (6,2 λτ./100 χλμ. το Megane).


Eσωτερικά: Γερμανικός αέρας στο Peugeot 308
 
Πολύ όμορφο είναι και στο εσωτερικό του το Peugeot 308 το οποίο στηρίζεται στη λογική i-Cockpit της εταιρείας και που πρωτοείδαμε στο 208. Έτσι, το τιμόνι έχει μικρή διάμετρο, ο όμορφος πίνακας οργάνων βρίσκεται ψηλά και απουσιάζουν οι διακόπτες από την κεντρική κονσόλα.  Απόρροια αυτού είναι ο χειρισμός του infotainment και οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου να ελέγχονται μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής ιντσών που δεσπόζει στην κονσόλα.  Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με το αφρώδες πλαστικό να κυριαρχεί στο ταμπλό, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή θυμίζουν γερμανική κατασκευή συμπληρώνοντας την ευχάριστη εικόνα του Peugeot 308.
Απλός και χωρίς πολλές «φλυαρίες» είναι ο σχεδιασμός στην καμπίνα του Megane. H επιφάνεια του ταμπλό είναι μαλακή, όπως και το πάνω μέρος του πάνελ των θυρών, αλλά αυτό που ξεχωρίζει είναι η έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2 και η οποία θυμίζει tablet. Το όλο σύνολο είναι ωραίο στο μάτι, όμως εργονομικά απαιτεί κάποια εξοικείωση. Επίσης η ποιότητα και το φινίρισμα στο πλαστικό, που περιβάλει την οθόνη και που βρίσκεται στο κάτω μέρος του ταμπλό, δεν ικανοποιεί απόλυτα. Μας άρεσε όμως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος μάλιστα έχει τέσσερα διαφορετικά modes (ανάλογα με την επιλογή στο σύστημα παραμετροποίησης Multi-Sense) με γραφικά που μπορείς να επιλέξεις. 


Χώροι: Υστερεί το Megane

Αν και αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, το Renault Megane δεν καταφέρνει να εμφανίσει καλύτερους χώρους επιβατών, έχοντας συγκριτικά το μικρότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω (παρά το μακρύτερο μεταξόνιο και μήκος) και το μικρότερο πλάτος (παρά το μεγαλύτερο εξωτερικό πλάτος). Αντίθετα ο χώρος για τα γόνατα του 308 άνετος, με το μοντέλο της Peugeot να υπερτερεί σε εσωτερικό πλάτος και χώρο αποσκευών (420 λτ.).


Στο δρόμο: Το Peugeot 308 έχει το πάνω χέρι
 
Το βασικό χαρακτηριστικό του Peugeot 308 οδηγικά είναι η άνεση που προσφέρει, όμως παράλληλα είναι και πολύ σταθερό επιδεικνύοντας ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά αν το πιέσει ο οδηγός του. Η ανάρτηση φιλτράρει με υποδειγματικό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες των δρόμων και διακρίνεται και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το αμάξωμα του 308 είναι σταθερό και ευθύβολο σε μεγάλες ταχύτητες με την συμπεριφορά του στις στροφές να είναι ουδέτερη σε κάθε περίπτωση, με τον κινητήρα να βοηθάει με την ροπή του για την σβέλτη του κίνηση. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του από το σύστημα διεύθυνσης είναι καλή, όπως και η αντίστοιχη από το σύστημα πέδησης το οποίο είναι και αποτελεσματικό.
Το νέο Renault Megane εστιάζει στην άνεση, χωρίς όμως θυσία των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης. Έτσι, η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει και η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες -μόνο σε διαδοχικά περάσματα εμφανίζει κάποιους «χτύπους»- χωρίς μεγάλη κλίση στις στροφές και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. To τιμόνι, χωρίς να ξεχωρίζει για την αίσθησή του είναι καλό και ακριβές, ειδικά στην ρύθμιση Sport του Multi-Sense συστήματος παραμετροποίησης. 
Εκείνο, εκτός της sport, διαθέτει άλλες 3 επιλογές (Normal, Personal, Comfort) και ρυθμίζει ανάλογα την απόκριση στο γκάζι, το τιμόνι, τον ήχο του κινητήρα και τον φωτισμό της καμπίνας. Η συμπεριφορά του Megane είναι ουδέτερη ακόμη και στο όριο, με το πίσω μέρος να είναι πιο σταθερό σε σχέση με το παρελθόν, ενώ τα φρένα είναι εξαιρετικά και προσφέρουν καλή αίσθηση.


Συμπέρασμα:

Τα γαλλικά μικρομεσαία έχουν ανέβει ποιοτικά ενώ διατηρούν την πολύ καλή οδική συμπεριφορά που  τα χαρακτήριζε πάντα. Χωρίς να το φωνάζουν είναι αποτελεσματικά σε κάθε στιλ οδήγησης ενώ έχουν πλέον βλέψεις ακόμα και για την premium κατηγορία, εκεί που μέχρι πρότινος συναντούσαμε μόνο γερμανικά μοντέλα. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις