Το Astra έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από την Opel πριν την εξαγορά της από την PSA. Το 308 με τον 1,6 BlueHdi των 120 ίππων στο δρόμο προς την κορυφή συναντάει το Astra με τον πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων. Πως τα πάνε λοιπόν οι 2 εχθροί που πλέον βρίσκονται υπό την ίδια στέγη;
Είναι αρκετοί οι περισσότεροι ίπποι του Astra να του εξασφαλίσουν την νίκη απέναντι στο ολοκληρωμένο και αρκετά δυνατό 308; Η μικρομεσαία κατηγορία είναι το πεδίο των πιο σκληρών μαχών. Τα αυτοκίνητα είναι ικανά να παίξουν και τον ρόλο του οικογενειακού και το μουράτου αυτοκίνητο ενός εργένη.
Εσωτερικό: Σε premium μονοπάτια το 308, μοντέρνο και ποιοτικό το Astra
Το εσωτερικό του Peugeot 308 διαφέρει απ οτιδήποτε έχουμε δει καθώς ακολουθεί μία minimal λογική. Το πρώτο πράγμα που σου κάνει αίσθηση είναι η απουσία των κουμπιών στην κεντρική κονσόλα και ο πίνακας οργάνων ο οποίος είναι τοποθετημένος ψηλά και λειτουργεί σαν Head Up Display. Δεν υπάρχουν χειριστήρια για τον κλιματισμό ή το ηχοσύστημα και όλα ελέγχονται μέσα από την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία είναι χρηστική εργονομικά. Από πλευράς ποιότητας υλικών και συναρμογής, δεν έχουμε κανένα απολύτως παράπονο.
Στο Opel Astra η σχεδίαση του εσωτερικού είναι πιο μοντέρνα και προσεγμένη στη λεπτομέρεια. Μάλιστα, τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα είναι τμηματικά χωρισμένα διευκολύνοντας την εργονομία, κάτι που βελτιώθηκε σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Από πλευράς ποιότητας και συναρμογής δεν έχουμε κανένα απολύτως παράπονο καθώς στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό υπάρχουν μαλακά, αφρώδη και ποιοτικά υλικά. Επίσης στα high-lights του μοντέλου είναι το γρήγορο σε λειτουργία σύστημα πολυμέσων, η έξυπνη θήκη για το κινητό στην κεντρική κονσόλα και η οθόνη στον πίνακα οργάνων.
Κινητήρας: Το Αstra έχει καλύτερες επιδόσεις, το 308 δεν καίει τίποτα
Ο 1,6 BlueHDi της Peugeot έχει απόδοση 120 ίππων και 300 Nm ροπής και σε κερδίζει τόσο με την οικονομία, όσο και τη σβελτάδα του (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και 8,4 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η). Στην πράξη εκπλήσσει ευχάριστα, αφού δεν παρουσιάζει κροτάλισμα και κραδασμούς, έχει θετικό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και πάνω, αλλά και δύναμη σε όλο το διαθέσιμο φάσμα περιστροφής του. Σε αυτό συμβάλλει και η κλιμάκωση του κιβωτίου με κοντές τις πρώτες σχέσεις και μακριά την 6η. Από πλευράς κατανάλωσης, αυτή δεν ξεπερνά τα 5,8 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Ο κινητήρας που μας κέρδισε είναι αυτός του Opel Astra. Με 136 ίππους και 320 Nm ροπής. Εμφανίζει κορυφαίες επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Ενδεικτικά, τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούν 8,7 δλ., ενώ οι ρεπρίζ θυμίζουν αυτές μοντέλου με αυτόματο κιβώτιο! Η κατανάλωση στην πράξη, βέβαια, είναι υψηλότερη, ωστόσο το νούμερο των 6,6 λτ./100 χλμ. είναι χαμηλό για τη συνολική εικόνα.
Οδική συμπεριφορά: Ασφαλή, άνετα και δεν θα πουν όχι σε γρήγορες διαδρομές
Πολύ καλή ασφάλεια και άνεση συνδυάζουν και τα δύο μικρομεσαία του θέματός μας, τα οποία χρησιμοποιούν δοκιμασμένες λύσεις στην ανάρτησή τους (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω). Μόνο το
Astra έχει λίγο πιο σοφιστικέ λύση στον πίσω άξονα, προσθέτοντας τον οριζόντιο σύνδεσμο Watts πίσω από τον ημιάκαμπτο, ο οποίος φροντίζει για την πολύ καλή άνεση σε συνδυασμό με την αντίστοιχη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Στις στροφές, λοιπόν, το Astra παραμένει ασφαλές και ουδέτερο ακόμη και σε σβέλτους ρυθμούς, παρότι το γρήγορο τιμόνι δεν προσφέρει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση. Από την άλλη τα φρένα παραμένουν αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ.
Βασικό χαρακτηριστικό του γαλλικού μικρομεσαίου είναι η άνεση που προσφέρει, όμως παράλληλα είναι και πολύ σταθερό, επιδεικνύοντας ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά όταν το πιέσεις. Η ανάρτηση φιλτράρει με υποδειγματικό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες των δρόμων και διακρίνεται και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το αμάξωμα του 308 είναι σταθερό και ευθύβολο σε μεγάλες ταχύτητες με την συμπεριφορά του στις στροφές να είναι ουδέτερη σε κάθε περίπτωση, με τον κινητήρα να βοηθάει με την ροπή του για την σβέλτη του κίνηση. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του από το σύστημα διεύθυνσης είναι καλή, όπως και η αντίστοιχη από το σύστημα πέδησης. Λίγο καλύτερο θα μπορούσε να είναι σε αίσθηση το 6τάχυτο κιβώτιο.
Χώροι: Αstra για επιβάτες, 308 για αποσκευές
Το Opel Astra έχει τον περισσότερο αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών, χωρίς όμως να υστερεί ως προς τις άλλες διαστάσεις, ενώ λίγο πιο «στενάχωρο» για τους επιβάτες είναι το Peugeot 308. Ωστόσο, το γαλλικό μικρομεσαίο έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αφού αυτός ανέρχεται στα 420 λίτρα, σε αντίθεση με του Opel Astra που ο χώρος αποσκευών είναι 370 λίτρα.
Συμπέρασμα
Το Peugeot 308 με το νέο 1,6 BlueHDI πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων έχει να αντιμετωπίσει σκληρό αντίπαλο. Για να διαφοροποιηθεί και να ξεχωρίσει προτάσσει την εξαιρετική του ανάρτηση η οποία συνδυάζει την άνεση με το δυναμισμό, τη minimal σχεδίαση στο εσωτερικό, τον οικονομικό-σβέλτο κινητήρα και το μεγάλο χώρο αποσκευών. Το Astra, όπου ξεχωρίζει με τις προηγμένες τεχνολογίες που φέρει και τον εξαιρετικό κινητήρα των 136 ίππων αποδείχθηκε σκληρός αντίπαλος καθώς κερδίσει σε επιδόσεις.