Nissan Pulsar Vs Ford Focus
5/1/2018
Focus vs Pulsar! Τα δυο μικρομεσαία του συγκριτικού απευθύνονται στο ίδιο κοινό με εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Το Focus με το premium παρουσιαστικό εστιάζει στην οδιγική απόλαυση ενώ το πιο ουδέτερο σχεδιαστικά Pulsar είναι από τα πλέον άνετα της κατηγορίας
Μπορούν να παίξουν τον ρόλο του οικογενειακού αυτοκίνητου μιας και είναι ευρΆυχωρα άνετα και υπερασφαλή στο δρόμο. Τα φέρνουμε αντιμέτωπα με του κινητήρες ντίζελ που έχουν πραγματική κατανάλωση στα 5,0 λτ/100 χλμ. Δείτε ποιο τα καταφέρνει καλύτερα
Σχεδίαση: Δυναμικό το Focus, κλασικό το Pulsar
Ξεκινώντας με το Ford Focus, το μικρομεσαίο μοντέλο διακρίνεται για τη μοντέρνα του εικόνα, με το εμπρόσθιο τμήμα όπου ξεχωρίζει η χρωμιωμένη μάσκα που χαρίζει πολυτέλεια, οι νευρώσεις στο καπό και τα μακρόστενα πιο δυναμικά LED φανάρια, όπως επίσης και ο προφυλακτήρας με τους μακρύτερους προβολείς ομίχλης.
Σχεδιαστικά, το Pulsar διατηρεί πιο συγκρατημένη εικόνα, με κλασικές γραμμές χάτσμπακ, σε ένα 5θυρο αμάξωμα που υιοθετεί αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες από το Nissan Qashqai. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα συναντούμε την ίδια, «V-Shaped» γρίλια της Nissan με μεγάλο το λογότυπο της φίρμας, ενώ πίσω, τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά έρχονται και αυτά σχεδόν απευθείας από τον crossover «αδελφό» του Pulsar, όπως και το τρίτο πίσω πλαϊνό τζάμι.
Σχεδιαστικά, το Pulsar διατηρεί πιο συγκρατημένη εικόνα, με κλασικές γραμμές χάτσμπακ, σε ένα 5θυρο αμάξωμα που υιοθετεί αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες από το Nissan Qashqai. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα συναντούμε την ίδια, «V-Shaped» γρίλια της Nissan με μεγάλο το λογότυπο της φίρμας, ενώ πίσω, τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά έρχονται και αυτά σχεδόν απευθείας από τον crossover «αδελφό» του Pulsar, όπως και το τρίτο πίσω πλαϊνό τζάμι.
Χώροι: To Pulsar έχει το πάνω χέρι
Το Nissan Pulsar εκμεταλλεύεται στοιχεία όπως το μακρύ μεταξόνιό του και το υψηλό του αμάξωμα, για να προσφέρει τους καλύτερους χώρους για τους επιβάτες του, μεταξύ των δυο μοντέλων. Ειδικά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, είναι από τους πιο πλουσιοπάροχους της κατηγορίας. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η ευρυχωρία του Ford Focus, που χάνει κυρίως στο διαθέσιμο πίσω πλάτος. Στα πορτ-μπαγκάζ το Focus έχει χωρητικότητα 360 λίτρων, ενώ το Pulsar προσφέρει το κάτι παραπάνω, με 385 λίτρα.
Εσωτερικό: Εργονομικό το Pulsar, καλοφτιαγμένο το Focus
Η καμπίνα του Ford Focus είναι μοντέρνα, καλοφτιαγμένη και εργονομική. Πάνω στην κονσόλα ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment SYNC2 της Ford, μέσω της οποίας ελέγχονται το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης, το τηλέφωνο κ.λπ. Μπροστά από τον οδηγό, ξεχωρίζει ο μοντέρνος και ευδιάκριτος πίνακας οργάνων, ενώ το τιμόνι έχει σωστό πάχος και ποιοτική αίσθηση. Από το εσωτερικό του Focus, δεν λείπουν και οι θήκες για μικροαντικείμενα.
Στο Nissan Pulsar, o θάλαμος σχεδιαστικά διατηρεί μια σχετικά λιτή εικόνα, που προάγει όμως έννοιες όπως η ευχρηστία, η λειτουργικότητα και η εργονομία. Στο κομμάτι της ποιότητας, το εσωτερικό του Pulsar έχει πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή, αποπνέοντας μια συνολική αίσθηση στιβαρότητας, όμως δεν έχει γίνει τόσο ευρεία χρήση μαλακού στην αφή πλαστικού όπως π.χ. στο θάλαμο του Focus. Πολύ καλή είναι και η γενικότερη πρακτικότητα του χώρου των επιβατών.
Κινητήρας-Κατανάλωση: Μέχρι 5,1 λτ./100 χλμ.
Τα οικογενειακά μοντέλα, που μπήκαν στο μικροσκόπιο μας, έρχονται με κινητήρες diesel χαμηλού κυβισμού, που φροντίζουν ώστε να κρατιέται χαμηλά η κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες.
Από πλευρά κατανάλωσης, ο 1.500άρης dCi κινητήρας των 110 ίππων με τα 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. του Nissan Pulsar, ο οποίος «καίει» 5,0 λτ./100 χλμ. βγαίνει πρώτος στην μάχη, μεταξύ των δύο. Ο κινητήρας αυτός είναι ιδιαίτερα «ζωντανός» με μεστό τράβηγμα από χαμηλά και με γραμμική απόδοση της ροπής. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, προσδίδει στο Pulsar πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί μόνο 10,2 δλ. και τις ρεπρίζ να είναι αντίστοιχα σβέλτες.
Με πολύ μικρή διαφορά ακολουθεί, από πλευράς κατανάλωσης, και τοισχυρότερο Ford Focus με τον 1,5 TDCi πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων με 270 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό χαρίζει τις πιο γρήγορες επιδόσεις μεταξύ των δυο, ενώ σημείο αναφοράς του αποτελεί το μεγάλο εύρος λειτουργίας του, το οποίο δεν απαιτεί επί της ουσίας πολλές εναλλαγές σχέσεων κατά την καθημερινή χρήση. Η Ford ανακοινώνει πως για κάθε 100 χλμ καταναλώνει μόλις 3,8 λτ καυσίμου. Κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς, αφού σε όλη την διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 λτ/100χλμ.
Στο δρόμο: Focus για στροφές, Pulsar για άνεση
Πολύ καλή ασφάλεια και άνεση συνδυάζουν τα μικρομεσαία του θέματός μας, ενώ και τα δυο διαθέτουν ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα (Pulsar) ή πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (Focus). Στην πράξη, το Ford Focus είναι πιο οδηγοκεντρικό. Προσφέρει ένα αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας στον οδηγό, έχει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, άκαμπτο πλαίσιο, αποτελεσματικά φρένα και κοφτερό τιμόνι που παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Παράλληλα, η ανάρτηση φροντίζει ώστε να φιλτράρονται αποτελεσματικά οι ανωμαλίες του δρόμου.
To Pulsar από την πλευρά του στρέφεται και αυτό περισσότερο προς την άνεση, με τη μαλακή ανάρτηση να διαχειρίζεται με ευκολία ακόμη και τις πιο απότομες κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ παράλληλα η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, αφήνει εκτός εσωτερικού τους παρασιτικούς θορύβους. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς το Pulsar εμφανίζει ουδέτερες αντιδράσεις, με το τιμόνι να έχει ικανοποιητική αίσθηση, αλλά να μην είναι τόσο γρήγορο.
Η άποψή μας
Πρόκειται για δυο από τις καλύτερες μικρομεσαίες επιλογές, που καταφέρνουν στην πράξη να προσφέρουν την οικονομία που υπόσχονται. Μάλιστα, το Ford Focus με τον 1,5 TDCi diesel των 120 ίππων, συνδυάζει αυτή την οικονομία και με σπορτίφ στοιχεία, τόσο στα οδικά, όσο και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά.
Το Pulsar με τη σειρά του διατηρεί τον χαρακτήρα του οικονομικού μικρομεσαίου, ενώ θέλγει περισσότερο με τους χώρους του και τη μαλακή του ανάρτηση, που τονίζει τον οικογενειακό του χαρακτήρα.