Πώς να το κάνουμε; Είναι φτιαγμένο για να σε κινεί όσο πιο οικονομικά και ευέλικτα γίνεται. Η έκδοση του Panda με CNG είναι η πραγματική απάντηση στην κρίση των καυσίμων.
Εμφάνιση-σχεδίαση: Αλλάζει μονάχα η απόσταση από το έδαφος
Μην περιμένετε κάποια αλλαγή σε σχέση με τα συμβατικά Fiat Panda, καθώς δεν θα βρείτε. Πιο συγκεκριμένα, η σχεδίαση παραμένει 100% η ίδια, όπως και οι αναλογίες, με μόνη διαφορά της αυξημένη κατά 54 χλστ. απόσταση από το έδαφος, λόγω της διαμόρφωση του δαπέδου για την τοποθέτηση των 2 έξτρα δεξαμενών καυσίμου. Αυτή η ανεπαίσθητη αλλαγή, μαζί με μερικά λογότυπα, είναι οι μόνες μαρτυρίες παρουσίας του διπλού καυσίμου σε ένα σχεδόν κλασικό πλέον μοντέλο.
Εσωτερικό-χώροι: Από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας
Εάν στο εξωτερικό οι αλλαγές ήταν ελάχιστες, στο εσωτερικό είναι μηδαμινές, καθώς η έκδοση με το διπλό καύσιμο δεν επηρεάζει στο ελάχιστο, καμπίνα και ποιότητα. Παραμένει έτσι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, φιλοξενώντας άνετα 4 ενήλικες, ενώ η ποιότητα του είναι αρκετά καλή. Κλασική κονσόλα με τον λεβιέ να είναι κοντός και ψηλά χωροταξικά, ενώ το καντράν παραμένει χωρισμένο σε 3 ενότητες. Από την παρουσία των2 δεξαμενών επηρεάζεται μονάχα ο χώρος αποσκευών καθώς χάνει 25 λτ. συνολικά και μετριέται πλέον 200 λτ.
Κινητήρας-επιδόσεις: Οικονομία για όσκαρ, σε δεύτερη μοίρα οι επιδόσεις
Κάτω από το καπό του Panda της δοκιμής, συναντάμε τον γνωστό 2κύλινδρο Twin Air turbo κινητήρα της εταιρίας, ο οποίος έχει δεχθεί μερικές μετατροπές. Κοιτώντας τις επιδόσεις, το μοτέρ αποδίδει 80 ίππους και 140 Nm ροπής, δείχνοντας πως στοχεύει σε μεγάλο βαθμό στην μέγιστη δυνατή οικονομία. Τα νούμερα το δικαιώνουν, καθώς σε πραγματικές συνθήκες καίει 4.1 κιλά CNG ανά 100χλμ. ενώ σε συνδυασμό με τη βενζίνη, μπορεί να σας ταξιδέψει 800 χλμ. χωρίς στάση. Αξίζει λοιπόν να σταθούμε 2 λεπτά και να δούμε το τεράστιο κέρδος που προσφέρει το κιτ CNG σε καθημερινή χρήση και φυσικά νούμερα. Με τη μέση τιμή της αμόλυβδης στα 1,47 ευρώ, και το φυσικό αέριο στα 0,89 ευρώ, η μέση κατανάλωση του συμβατικού Fiat Panda TwinAir με χρήση βενζίνης είναι περίπου 6,2 λτ./100 χλμ. ενώ με φυσικό αέριο είναι 4,1 κιλά/100 χλμ. Με βάση τα παραπάνω, και υποθέτοντας πως ένας μέσος οδηγός διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο, εάν χρησιμοποιεί τη βενζίνη θα ξοδέψει 1.300 ευρώ ενώ εάν καταναλώνει CNG, το ποσό πέφτει στα 550 ευρώ! Ποιος δεν θέλει να έχει 750 ευρώ κέρδος από το πουθενά σε έναν χρόνο; Οδηγικά πάντως, η κύλιση του είναι καλή, όπως και η άνεση από την ανάρτηση, η οποία φιλτράρει καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις, παρουσιάζει ελάχιστα περισσότερες κλίσεις (λόγω αυξημένου βάρους) παραμένοντας όμως αρκετά σταθερό και ασφαλές σε ταξίδια.
Συμπέρασμα
Κοστίζει 11.999 ευρώ, λόγω CNG έχεις οικονομία καυσίμου έως και 750 ευρώ το χρόνο, οδηγώντας πάντα το ίδιο άνετο και ευχάριστο Fiat Panda. Θέλεις κι άλλα;
Copyright © 2024 - autoagora.gr