Crossland diesel VS Arona CNG VS Captur LPG: Συγκριτικό καυσίμων
Διαβάστηκε από 26441 αναγνώστες - 1/6/2022
Με τη βενζίνη σε δυσθεώρητα ύψη και τα ηλεκτρικά να είναι ακόμα ακριβά, ψάχνουμε ποιες εναλλακτικές συμφέρουν την τσέπη μας. Επιλέξαμε τρία μικρά SUV με διαφορετικό καύσιμο: Diesel, υγραέριο και φυσικό αέριο. Πόσα θα είναι τα ετήσια έξοδα ανεφοδιασμού; Μετρήσαμε πραγματική κατανάλωση, βγάλαμε κομπιουτεράκια και έχουμε την απάντηση!
Τρία διαφορετικά SUV με τρία διαφορετικά καύσιμα
Η συνεχώς αυξανόμενη τιμή των καυσίμων κάνει επιτακτική την ανάγκη έρευνας των εναλλακτικών της βενζίνης. Εκτός από πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, οι εταιρείες προσφέρουν εργοστασιακές επιλογές με κινητήρες υγραερίου και φυσικού αερίου. Αποφασίσαμε να συγκρίνουμε τις καταναλώσεις τριών μικρών SUV με διαφορετικό τύπο καυσίμων, diesel, LPG και CNG, και να αναλύσουμε τα έξοδα ανεφοδιασμού σε βάθος ενός έτους.
Εκπρόσωπος της κάθε πηγής ενέργειας είναι, κατά αντιστοιχία, τα Opel Crossland, Renault Captur και Seat Arona. Συμφέρει ακόμα το υγραέριο και το φυσικό αέριο, τώρα που έχουν ακριβύνει και αυτά; Ας το ανακαλύψουμε!
Πρώτα από όλα, ας δούμε την τιμή που έχει το κάθε μοντέλο στις εκδόσεις με τους συγκεκριμένους κινητήρες, στα εισαγωγικά πακέτα εξοπλισμού:
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος |
Τιμή (ευρώ) |
Opel Crossland diesel 110 PS Edition |
24.400 |
Renault Captur LPG 100 PS Expression |
22.010 |
Seat Arona TGI 90 PS Style |
19.290 |
Βλέποντας τα μοντέλα σε αλφαβητική σειρά, παρατηρούμε πως το Seat Arona TGI των 90 ίππων είναι το πιο προσιτό, με κόστος αγοράς 19.290 ευρώ. Το Renault Captur με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 100 ίππων, που καταναλώνει και υγραέριο, κοστίζει 22.010 ευρώ, ενώ το πετρελαιοκίνητο Opel Crossland έχει τιμή αγοράς 24.400 ευρώ.
Ας δούμε πόσο θα μας κοστίσει το κάθε μοντέλο στην καθημερινή χρήση.
Θεωρώντας πως μέσα σε ένα χρόνο διανύουμε κατά μέσο όρο 12.000 χλμ, ποιο είναι το πιο συμφέρον καύσιμο, και πόσα χρήματα θα μας μείνουν στην τσέπη;
Η σύγκριση θα γίνει με κριτήριο τα ευρώ/100 χλμ, λαμβάνοντας υπόψη την πραγματική μέση κατανάλωση που έχουν δείξει οι μετρήσεις μας, ανάγοντας την ποσότητα καυσίμου σε χρήματα, με βάση τις τιμές καυσίμων που ισχύουν την ημέρα γραφής του άρθρου, 1/6/2022.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος |
Κυβικά |
Αλογα |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
Κατανάλωση ευρώ/έτος |
Seat Arona TGI 90 PS Style |
1.000 |
90 |
6,35 ευρώ/100 χλμ |
762 ευρώ/έτος |
Renault Captur LPG 100 PS Expression |
1.000 |
100 |
9,04 ευρώ/100 χλμ |
1.084 ευρώ/έτος |
Opel Crossland diesel 110 PS Edition |
1.500 |
110 |
10,96 ευρώ/100 χλμ |
1.315 ευρώ/έτος |
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Πιο συμφέρον στην τσέπη μας είναι το Seat Arona TGI, το οποίο έχει κατανάλωση 4,7 kg CNG/100 χλμ. Με μέση τιμή φυσικού αερίου 1,35 ευρώ/κιλό, η κατανάλωση του Arona TGI μεταφράζεται σε 6,35 ευρώ/100 χλμ. Για τα 12.000 χλμ που θα διανύσουμε σε 1 έτος, θα πληρώσουμε συνολικά 762 ευρώ.
Δεύτερο στο κόστος έρχεται το Renault Captur LPG, η μέση κατανάλωση του οποίου είναι 8 λτ LPG/100 χλμ. Το υγραέριο κοστίζει κατά μέσο όρο 1,13 ευρώ/λίτρο, κάτι που μετατρέπει την κατανάλωση του Captur LPG σε 9,04 ευρώ/100 χλμ, ή 1.084 ευρώ/έτος.
Το Opel Crossland diesel κοστίζει τα περισσότερα για ανεφοδιασμό, απόρροια βέβαια και της κατά πολύ ακριβότερης τιμής του πετρελαίου, που κατά μέσο όρο είναι 1,89 ευρώ. Τα 5,3 λτ/100 χλμ κατανάλωσης του γερμανικού SUV μεταφράζονται σε 10,96 ευρώ/100 χλμ, τα οποία με τη σειρά τους σημαίνουν 1.315 ευρώ/έτος.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το Seat Arona TGI διαθέτει ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων, σε περίπτωση που ξεμείνετε μακριά από πρατήριο φυσικού αερίου, ενώ το Renault Captur LPG έχει κανονικό δοχείο βενζίνης, 48 λίτρων. Προκειμένου να συγκρίνουμε τα διαφορετικά καύσιμα, δεν λάβαμε υπόψη μας την κατανάλωση βενζίνης σε αυτά τα δύο μοντέλα, η οποία είναι 5,8 λτ/100 χλμ στην περίπτωση του Arona και 6,3 λτ/100 χλμ για το Captur.
Εν κατακλείδι, βλέπουμε πως το φυσικό αέριο είναι το πιο συμφέρον από τις τρεις αυτές περιπτώσεις, αφού στη διάρκεια ενός έτους το Seat Arona TGI θα χρειαστεί σχεδόν τα μισά χρήματα σε έξοδα ανεφοδιασμού, συγκριτικά με το πετρελαιοκίνητο Opel Crossland, κάτι που, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη τιμή αγοράς κάνει το συνολικό «πακέτο» αρκετά θελτικό.
Το αρνητικό είναι πως το δίκτυο φυσικού αερίου είναι σχετικά περιορισμένο μέχρι στιγμής, αν και αυτό αναμένεται να αλλάξει, μιας και προβλέπεται επέκταση των πρατηρίων CNG σε όλη την επικράτεια.
Με τη βενζίνη να έχει φτάσει «στο Θεό», κοιτάζουμε τι εναλλακτικές έχουμε…
Τρία μοντέλα με τρία διαφορετικά καύσιμα: Diesel, υγραέριο, φυσικό αέριο.
Σχεδόν τα μισά λεφτά το χρόνο θέλει το Arona TGI σε σχέση με το Crossland diesel, με χαμηλότερη τιμή αγοράς, αλλά με «θυσία» στο χώρο αποσκευών και περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων!
Μήπως αν πάρουμε όλοι αυτοκίνητα με CNG, θα αναγκαστούν να φτιάξουν πιο γρήγορα πρατήρια;