Πάρε 1000άρι και καθάρισες! Aygo, Smart Fortwo και Renault Twingo υπόσχονται άνεση και ευελιξία στο κέντρο των μεγαλουπόλεων λόγω των μικρών διαστάσεών τους ενώ παράλληλα δεν θα δυσκολευτούν να σε πάνε και εκδρομή!
Η κατηγορία των mini να κερδίζει συνεχώς έδαφος και όχι άδικα, έχουν όσα χρειάζονται όσοι ζουν σε μεγαλουπόλεις. Μικρές διαστάσεις για να χωράνε παντού και να παρκάρουν εκεί που δεν θα χωρέσει κανένα άλλο αυτοκίνητο, οικονομικούς κινητήρες με χαμηλά πάγια έξοδα και χώρους ικανούς να μεταφέρουν 4 άτομα. Δοκιμάζουμε τα ομόσταυλα Fortwo και Twingo όπως και το αειθαλές Aygo.
Εμφάνιση: Παιχνιδιάρικα και μοντέρνα
Το Aygo κερδίζει με την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις όντας δυναμικό και πολύ μοντέρνο. Έχουμε λοιπόν ένα αμάξωμα με πολλές καμπύλες, αρκετές ακμές, αλλά και χρωματικά μοτίβα, με το μεγάλο «X» της μάσκας να ξεχωρίζει. Ένα όμορφο τελικό αποτέλεσμα.
Χαριτωμένα και παράλληλα δυναμικό το Fortwo θα τραβήξει τα βλέμματα με τον premium χαρακτήρα του.. Η όμορφη αισθητική του ολοκληρώνεται στο πίσω τμήμα με τα τετράγωνα φώτα, που αγκαλιάζουν χρωματικά τον κλωβό tridion.
Το Twingo θυμίζει το θρυλικό Renault 5, πηγαίνοντας όμως την αισθητική του brand ένα βήμα πιο πέρα. Αυτή λοιπόν, συμβαδίζει με τα σύγχρονα αισθητικά πρότυπα της φίρμας (σήμα, μάσκα), ενώ το κρυμμένο χερούλι της πίσω πόρτας δε μαρτυράει ότι πρόκειται για 5θυρο μοντέλο.
Κινητήρας: Οικονομικοί με αστικό προσανατολισμό
Τα τρία μοντέλα εφοδιάζονται με τρικύλινδρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες 1.000 κ. εκ. Μάλιστα τα fortwo και Twingo μοιράζονται τον ίδιο ακριβώς κινητήρα, ο οποίος είναι κατασκευής Renault. Το Aygo, που είναι το μοναδικό προσθιοκίνητο από τα τρία μοντέλα, διαθέτει τις καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά την τελική ταχύτητα και την επιτάχυνση, χάρη στη ροπή του κινητήρα του, αφού από τα 95 Nm ροπής που αποδίδει, τα 85 Nm είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 σ.α.λ., αν και αποδίδει 1 ίππο λιγότερο (69 έναντι 70 των άλλων δύο). Παράλληλα, το ιαπωνικό μίνι είναι και οικονομικότερο, σύμφωνα με τη μέση τιμή κατανάλωσης, που καταγράψαμε στις δοκιμές μας (4,5 το Aygo έναντι 5,1 λτ/100 χλμ. των άλλων δύο). Από την άλλη το Twingo έχει τις καλύτερες ρεπρίζ, ενώ το smart αποδεικνύεται το οικολογικότερο, έχοντας τις πιο χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Εσωτερικά: Νεανικά και ξεχωριστά
Το smart fortwo διαθέτει το πιο ιδιαίτερο εσωτερικό, όπου ξεχωρίζει το τιμόνι, με τα κουμπιά χειρισμού του cruise control και του περιοριστή ταχύτητας να θυμίζουν κάτι από …F1. Tα πλαστικά είναι μεν σκληρά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, αλλά η συναρμογή τους είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και το φινίρισμα ανάλογο.
Ευχάριστα λιτό δείχνει το εσωτερικό του Twingo, το οποίο διαθέτει έντονα νεανικό χαρακτήρα ο οποίος τονίζεται από τα ένθετα διακοσμητικά στοιχεία στο χρώμα του αμαξώματος, που διαθέτουν επιφάνεια μπάλας του γκολφ. Τα πλαστικά τριγύρω είναι σκληρά, αλλά έχουν καλό φινίρισμα και σωστή συναρμογή.
Νεανικό, αλλά και σχετικά λιτό σε σχεδίαση είναι και το εσωτερικό του Toyota Aygo. Η αρχιτεκτονική του θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, αίσθηση για την οποία, κατά ένα μέρος οφείλεται και στην μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών. Από την άλλη έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά υλικά στην αφή, ωστόσο η κατασκευή τους είναι αρκετά στιβαρή.
Χώροι: Μίνι απ¶ έξω, άνετα μέσα
Το smart είναι το μικρότερο σε διαστάσεις, αλλά και το μοναδικό διθέσιο της «παρέας», οπότε κατά συνέπεια πλεονεκτεί και στη διάμετρο του κύκλου στροφής με 6,95 μέτρα. Από τα πεντάθυρα Twingo και Aygo, το πρώτο διαθέτει μικρότερο κύκλο στροφής (8,6 έναντι 9,6 μ.). Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, που του δίνει τη δυνατότητα περιστροφής των εμπρός τροχών κατά 45ο. Το Aygo από την άλλη προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους επιβατών, αφού τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν άνετα με κάποιες φυσιολογικές παραχωρήσεις, σε ό,τι αφορά στο χώρο για τα γόνατα και τους ώμους των πίσω επιβατών. Το κομμάτι της πρακτικότητας είναι το δυνατό σημείο του Twingo που διαθέτει μεγάλο πορτ-μπαγκάζ για την κατηγορία του και το κυριότερο αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα συνολικού όγκου 52 λτ. στην καμπίνα του.
Στο δρόμο: Ευέλικτα και σταθερά
Το smart προσφέρει κορυφαία ευελιξία στην καθημερινή κίνηση και στο παρκάρισμα, ενώ εκτός πόλεως εκμεταλλεύεται το αυξημένο του πλάτος και πατάει πολύ καλά. Τα φρένα με τη σειρά τους, ικανοποιούν σε αίσθηση και είναι σχετικά αποτελεσματικά (100-0 χλμ/ώρα σε 40,1 μ.). Η ευχρηστία και η ευελιξία είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Toyota Aygo. Κινείται με ασφάλεια στην εθνική χωρίς ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους ή αστάθεια, ενώ όταν το πιέσεις η υποστροφή έρχεται πιο αργά από ότι περιμένεις. Αποτελεσματικά επίσης είναι και τα φρένα (100-0 χλμ/ώρα σε 38,7 μ.).
Στην πόλη, η ψηλή θέση οδήγησης του Twingo βοηθά την ορατότητα και οι μηδενικοί πρόβολοι κάνουν το παρκάρισμα παιχνίδι. Στον ανοιχτό δρόμο το ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα SWA(Side Wind Assist) λειτουργεί κατάλληλα ώστε να μην γίνεται αντιληπτή η ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, ωστόσο εμφανίζει αρκετό αεροδυναμικό θόρυβο από τις εμπρός κολόνες. Τέλος καλή είναι και η επίδοση των φρένων (100-0 χλμ/ώρα σε 39,1 μ.).
Συμπέρασμα:
Καταφέρνουν και τα 3 μοντέλα του συγκριτικού με μεγάλη επιτυχία αυτό που υπόσχονται, άνετες και ευέλικτες μετακινήσεις εντός πόλης. Την ώρα που τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα 4 μέτρα, αυτά επιμένουν σε λιλιπούτειες διαστάσεις και κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις πωλήσεις. Και τα 3 είναι υπέροχα!