Κακά τα ψέματα, αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να μετατρέψουν και την πιο απλή διαδρομή σε ειδική. Οκ, μπορεί να μην είναι νόμιμο, ούτε φυσικά το επικροτούμε, απλά ενημερώνουμε ότι μπορούν να το κάνουν.
Το ελαφρύτερο Γαλλικό Mirage, στις κλειστές στροφές, παρά το γεγονός πως η απόδοση του κινητήρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τις μέγιστες τιμές της μεταξύ 1.900 και 5.500 στρ./λεπτό, στην πράξη είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Η απόδοση του 1.600άρη μέχρι τις 2.500 στρ./λεπτό είναι μέτρια. Από εκεί και πάνω, η αίσθηση της επιτάχυνσης από την μεγάλη ισχύ του αυτοκινήτου είναι έντονη και κρατάει έως τον κόφτη στις 7.500 στρ./λεπτό. Οι 272 ίπποι, εμφανίζονται στις 6.000 στρ./λεπτό ενώ αξίζει να σημειώσουμε και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στη ρύθμιση της ανάρτησης.
Το 308 GTi δεν είναι τόσο σκληρό όσο θα το ήθελε ο πιο σκληροπυρηνικός. Είναι ιδανικά σεταρισμένο για να εξυπηρετεί και τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης χωρίς να κουράζει. Αυτό έχει ως συνέπεια οι κλίσεις του αμαξώματος στην πίστα να είναι μικρές.
Αξίζει να σημειώσουμε πως κατά την διάρκεια της δοκιμής και κινούμενοι σε πιεσμένους ρυθμούς, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και το πόσο καλά είναι τα καθίσματα του 308 GTi, που έχουν τονισμένη πλευρική στήριξη και στις στροφές αποδεικνύονται εξαιρετικά στη συγκράτηση των σωμάτων.
Το i30N από την άλλη είναι ελαφρώς λιγότερο αποτελεσματικό, εκεί που θα αρχίσει να χάνει την πρόσφυση του, το 308 κρατάει ακόμα πεισματικά όντας βιδωμένο στην άσφαλτο. Βέβαια το Hyundai λατρεύει τις στροφές όσο και το γαλλικό, στρίβει παίρνοντας μικρές κλίσεις, κρατάει πεισματικά την πορεία που έχει προδιαγράψει ο οδηγός, μέσω του πολύ καλού σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμονιού που δεν έχει καμία σχέση με αυτό των συμβατικών εκδόσεων . Ο οδηγός δεν θα κοπιάσει για να κινηθεί γρήγορα αλλά θα βασιστεί στο αυτοκίνητο και αυτό θα τον ανταμείψει. Έχει «ξυραφένια» οδική συμπεριφορά και χειρίζεται εύκολα, ενώ μπορεί να κινηθεί με υψηλές ωριαίες ταχύτητες σε στιλ cruising.
Με λίγα λόγια, είναι και τα 2 ικανά να προσφέρουν ατελείωτες οδηγικές συγκινήσεις αλλά το 308 GTi, είναι πιο διασκεδαστικό, πιο ακριβές στην στροφή, αλλά και πιο ανεπηρέαστο στις μεταφορές φορτίου . Αυτό ισχύει και για τα φρένα των δύο αυτοκινήτων καθώς το i30 N είναι πολύ καλό αλλά το 308 GTi είναι ακόμη καλύτερο. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης της καλύτερης συμπεριφοράς του 308 φέρει σίγουρα το διαφορικό, που «παρακολουθεί» την κίνηση του κάθε τροχού και κατανέμει ανάλογα τη ροπή στον τροχό που έχει καλύτερη πρόσφυση.
Copyright © 2024 - autoagora.gr