Πες αντίο στο βενζινάδικο
Διαβάστηκε από 9566 αναγνώστες - 22/6/2017
Φυσικό αέριο, υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό. Με αυτά τα τρία μικρά θα πάψεις να αγχώνεσαι για το κόστος μετακίνησης.
Εναλλακτικά καύσιμα, μικρά μοντέλα
Όσοι αναζητούν την οικονομία και θέλουν να αποφύγουν την πεπατημένη, έχουν και τις επιλογές των εναλλακτικών καυσίμων που ειδικά στα μικρά αυτοκίνητα κάνουν μεγάλη διαφορά.
Με φυσικό αέριο, να μπαίνει στην πρίζα ή ένα «τυπικό» υβριδικό; Όποια κι αν είναι η απάντηση, το κοινό χαρακτηριστικό είναι πως πρόκειται για εναλλακτικές προτάσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με την οικονομία στη μετακίνηση. Κι αν τα πράγματα είναι ξεκάθαρα ως προς το πιο είναι οικονομικότερο στην καθημερινότητα και είναι αυτό που μπαίνει στην πρίζα, υπάρχει και το κόστος αγοράς που πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πριν μπει για τα καλά στη διαδικασία. Παρακάτω έχουμε τις «εναλλακτικές» περιπτώσεις της αγοράς στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.
Fiat Panda CNG από 14.000 ευρώ
Το μικρό Panda διατίθεται σε έκδοση με διπλό καύσιμο, βενζίνη και φυσικό αέριο. Mε συνολική αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.100 χιλιόμετρα (387 από το φυσικό αέριο και 761 από τη βενζίνη), το Panda προσφέρεται για οικονομικές μετακινήσεις και μεγάλες αποστάσεις. Με καλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης που σημαίνει πως οι 4 επιβάτες του θα έχουν όλα όσα μπορεί να ζητήσουν. Ο δικύλινδρος Twinair των 875 κ.εκ. είναι ελαστικός και εμφανίζει γραμμική απόδοση, τραβώντας θετικά μέχρι τον κόφτη. Το ντεπόζιτο του φυσικού αερίου είναι 12 κιλών και γεμίζει με λιγότερα από 12 ευρώ. Η κατανάλωση του φυσικού αερίου (3,1 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα), ορίζει μια τάξης μεγέθους των 3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα- νούμερο που παραπέμπει σε αυτό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ με τη βενζίνη είναι 4,6 λτ./100 χλμ. Αυτό είναι και το σημαντικότερο από τα πλεονεκτήματα της έκδοσης με το διπλό καύσιμο. Στα μειονεκτήματα, σημειώνουμε τον (ακόμα) μικρότερο χώρο αποσκευών που στην έκδοση CNG είναι 200 λίτρα, αντί των 225 που είναι στις υπόλοιπες εκδόσεις αλλά και το μικρό δίκτυο πρατηρίων για ανεφοδιασμό φυσικού αερίου.
Fiat Panda CNG |
|
Κυβισμός (κ.εκ.) |
875 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
80/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
140/2.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
12,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
168 |
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
3,1 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
85 |
Εξοπλισμός |
|
Airbags |
4 |
A/C |
Ναι |
Ηλ. παράθυρα/καθρέπτες |
2/- |
Ζάντες αλουμ. |
- |
Μultimedia |
MP3/USB/AUX/Bluetooth |
VW e-Up! από 28.200 ευρώ
Το e-Up! είναι η επιλογή για όσους θέλουν να βάζουν το βράδυ εκτός από το κινητό τους και το αυτοκίνητό τους στην πρίζα. Το πλεονέκτημα της ηλεκτρικής έκδοσης του Up!, είναι πως φέρνει με την καλή ποιότητα των συμβατικών εκδόσεων του μοντέλου, όλα τα πλεονεκτήματα του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το σπουδαιότερο από αυτά, είναι η διαγραφή του όρου «πρατήριο καυσίμων» από την καθημερινότητα του οδηγού. Το e-Up! με την αυτονομία να κυμαίνεται από τα 120 έως τα 180 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και ανάλογα με τις επιβαρύνσεις (ζεστός καιρός, χρήση κλιματιστικού, ανηφόρες στη διαδρομή, κλ.π.) το e-Up! μπορεί να παίξει πολύ καλά το ρόλο του μέσου για τις αστικές μετακινήσεις. Με κόστος κάτω από 3 ευρώ, καλύπτονται τα 100 και πλέον χιλιόμετρα μέχρι να χρειαστεί και πάλι φόρτιση το μοντέλο, για τις μπαταρίες του οποίου η εταιρεία προσφέρει εγγύηση 8 ετών. Στα μειονεκτήματα, μετράμε τόσο την τιμή που βλέπετε πάνω δεξιά, όσο και τους χιλιομετρικούς περιορισμούς της αυτονομίας. Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που προσφέρουν τη δυνατότητα να φτάσει (από άδειο) στο 80 τοις εκατό της φόρτισης σε μισή ώρα, είναι λίγοι. Επίσης σημαντική προϋπόθεση για την αγορά του είναι και η ύπαρξη κλειστού parking για τη διανυκτέρευση αλλά και τη φόρτιση του αυτοκινήτου.
VW e-UP! |
|
Κυβισμός (κ.εκ.) |
- |
Ισχύς (ίπποι) |
82 |
Ροπή (Nm) |
210 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
12,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
130 |
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
- |
CO2 (γρ./χλμ.) |
0 |
Εξοπλισμός |
|
Airbags |
4 |
A/C |
Clima |
Ηλ. παράθυρα/καθρέπτες |
2/ναι |
Ζάντες αλουμ. |
ναι |
Μultimedia |
USB/AUX/MP3/Bluetooth |
Toyota Yaris Hybrid από 16.690 ευρώ
Μια μέση λύση θα μπορούσαμε να πούμε σε ότι αφορά στο κόστος μετακίνησης, είναι αυτή του υβριδικού Yaris. Το μικρό της Toyota εμφανίζει χαμηλή μέση κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές ρύπων, προσφέροντας και τη δυνατότητα στον οδηγό να «μηδενίσει» το κόστος συγκεκριμένων διαδρομών χρησιμοποιώντας την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (με το πλήκτρο «EV» δίπλα στην κεντρική κονσόλα). Τα 4,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, είναι μια αρκετά χαμηλή κατανάλωση. Ένα από τα κυριότερα στοιχεία του υβριδικού Yaris, είναι πως σε σύγκριση με τις προαναφερθείσες «ανταγωνιστικές» περιπτώσεις, η τιμή του φαίνεται απόλυτα λογική. Με 16.690 ευρώ, το Yaris είναι εκτός από πολύ οικονομικό και πολύ καλά εξοπλισμένο, με 7 αερόσακους και όλο το πακέτο των ηλεκτρικών ανέσεων για τους επιβάτες. Από την άλλη, σε αυτά τα χρήματα, το Yaris Hybrid έχει άμεσο ανταγωνιστή το diesel «αδερφάκι» του (ξεκινάει από τα 16.200 στην έκδοση Live) με τον 1.400άρη D-4D κινητήρα και τα 3,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως για κάποιον που θέλει να κάνει πολλά χιλιόμετρα, το diesel φαίνεται καλύτερη επιλογή.
Toyota Yaris Hybrid |
|
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.497 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
100/- |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
140/2.250 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
11,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
165 |
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
4,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
99 |
Εξοπλισμός |
|
Airbags |
7 |
A/C |
Clima |
Ηλ. παράθυρα/καθρέπτες |
2/ναι |
Ζάντες αλουμ. |
Ναι |
Μultimedia |
MP3/USB/Bluetooth |