autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το νέο C3 ρίχνει «εξάρα» και το νικάει το Swift

Το νέο C3 ρίχνει «εξάρα» και το νικάει το Swift

Τιμές μοντέλων: 04/12/2024
SUZUKI SWIFT 1.2 Hybrid 82 PS 2WD : 20 250€ CITROEN C3 New 1.2 PureTech: 19 900€

Το νέο C3 ρίχνει «εξάρα» και το νικάει το Swift

3/12/2024

Αισθητά πιο «ζωντανός» ο turbo κινητήρας του C3, καλύτερη κατανάλωση το ήπια υβριδικό Swift
Με 46,1 μέτρα για το «κοκκάλωμα» από το 100 χλμ./ώρα το Swift έχει τη χειρότερη επίδοση στην κατηγορία
Αισθητά πιο ευρύχωρo και με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το νέο C3
Με ειδική τεχνολογία ανάρτησης για άνεση και σταθερότητα το C3, που είναι υψηλό σαν SUV-άκι

Εσύ τι λες; Nέο Citroen C3 ή Suzuki Swift

 
Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε δύο μοντέλα με… ιστορία στην μικρή κατηγορία: Το Citroen C3 και το Suzuki Swift. Αφορμή μας έδωσε φυσικά η έλευση της ολοκαίνουργιας γενιάς του C3, που φρόντισε να τονίσει ακόμα περισσότερο τη διαφορετικότητα των προκατόχων του:  Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα, ψήλωσε αρκετά (έφτασε στο 1,57 από 1,47), απέκτησε 20 σχεδόν εκ. απόστασης από το έδαφος και παράλληλα υιοθέτησε μια ελαφρώς boxy σχεδίαση. Έτσι παρά το γεγονός ότι κράτησε το compact μήκος του στα 4 μ., στο μάτι δείχνει πιο μεγάλο από όσο είναι στην πράξη. Αυτό πάντως που αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο νέο C3 είναι η τιμή του. Με κόστος από 16.900 ευρώ είναι το φθηνότερο τούρμπο μικρό. Βέβαια, σε αυτήν την τιμή ο εξοπλισμός του C3 είναι λιτός, αλλά ακόμα και στην πλούσια έκδοση MAX που έχει τα πάντα δεν ξεπερνάει τα 20 χιλιάρικα. Μάλιστα από τη βασική του έκδοση διαθέτει μια ξεχωριστή τεχνολογία ανάρτησης που κάνει το C3 να θυμίζει «μαγικό χαλί». Την έχουμε γνωρίσει στο μεγαλύτερο C5 Aircross και είναι τα Progressive Hydraulic Cushions (ειδικά  ελατήρια μέσα στα αμορτισέρ που λειτουργούν σαν υδραυλικά stop). Έτσι το  C3 «λειαίνει» τις λακκούβες σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ σε μεσαίες ταχύτητες, η ανάρτηση βοηθά στην καλύτερη διαχείριση των κινήσεων του αμαξώματος.
Τέτοια ανάρτηση δεν έχει το αισθητά πιο compact σε διαστάσεις Suzuki Swift (3,86 μ. σε μήκος),ωστόσο το ιαπωνικό μικρό έχει στάνταρ ήπια υβριδική τεχνολογία. Ο κινητήρας του όμως είναι χωρίς turbo και αποδίδει μόλις 82 άλογα, ενώ το κιβώτιο έχει 5 σχέσεις και όχι 6 όπως στο C3.
Για την αντιπαράθεση των δύο μοντέλων επιλέξαμε τις «πλούσιες» εκδόσεις που είναι στα 20 χιλιάρικα και προσφέρουν αυτά που ζητάει η σημερινός αγοραστής. Όπως κάθε φορά ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
 
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ του νέου Citroen C3 και του Suzuki Swift.

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Citroen C3 1,2T 100 PS και Suzuki Swift Hybrid 82 PS

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Citroen C3 1,2T 100 PS: 8,6 δλ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 11,4 δλ.
 
Ισχυρότερο και αισθητά πιο ροπάτο το C3 είναι αισθητά πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις προσπεράσματος.
2 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C3 1,2T 100 PS: 38,9 μ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 46,1 μ..

Προβληματίζει η επίδοση φρεναρίσματος του Swift, το C3  θέλει 7,2 μ. λιγότερα για να «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα.
3 Μέση κατανάλωση λτ/100 χλμ.): Citroen C3 1,2T 100 PS: 7,0 λτ./100 χλμ..
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 5,5 λτ./100 χλμ.
 
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας και το ήπια υβριδικό σύστημα ευνοούν το Swift στην κατανάλωση. Το ιαπωνικό μικρό κερδίζει τον πόντο.
4 Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C3: 13,7 εκατ.
Suzuki Swift: 12,0 εκατ.

To Swift προσφέρει περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών και έχει αισθητά πιο ευρύχωρη καμπίνα.
5 Χώρος αποσκευών: Citroen C3: 310 λτ.
Suzuki Swift: 265 λτ.

Από τα μικρότερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία έχει το Swift, το C3 είναι πιο πάνω από το μέσο όρο και κερδίζει τον πόντο.
6 Ανεση-Απόσταση από το έδαφος: Citroen C3: 19,7 εκατ.
Suzuki Swift: 12,0 εκατ.
 
Το νέο Citroen C3  θυμίζει  SUV με τα 19,7 εκατ. απόστασης από το έδαφος, ενώ προσφέρει κορυφαία άνεση χάρη στα Progressive Hydraulic Cushions. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο νέο C3 να «λειαίνει» τις λακκούβες σε χαμηλές ταχύτητες, χωρίς συμβιβασμό στον έλεγχο του αμαξώματος στις υψηλότερες.
7 Αίσθηση πολυτέλειας: Citroen C3: 69%
Suzuki Swift: 65%

Καλύτερα σε υφή πλαστικά και ανάλογο φινίρισμα κάνουν το μοντέρνο εσωτερικό του C3 να δείχνει πιο ποιοτικό.
8 Τιμή: Citroen C3 1,2T 100PS MAX: 19.900 ευρώ
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS GLX: 20.250 ευρώ

Κάτω από τα 20 χιλιάρικα η τιμή του top εξοπλισμένου C3 (έκδοση MAX), λίγο υψηλότερη (+350 ευρώ) η τιμή του αντίστοιχου Swift (GLX). Στην βασική έκδοση YOU!, το C3 είναι 550 ευρώ φθηνότερο από την αντίστοιχη GL του Swift (το C3 δεν έχει οθόνη στη βασική), ενώ στις μεσαίες PLUS και GL+, η διαφορά είναι 700 ευρώ (χωρίς πίσω ηλεκτρικά παράθυρα το C3).
9 Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ.
Suzuki: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ.

Kαι τα δύο μοντέλα έχουν ίδια σε χρονική διάρκεια εγγύηση μηχανικών μερών.
10 Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Από εκεί και πέρα το Swift έχει σύστημα τυφλού σημείου (από τη βασική έκδοση), αλλά στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP είχε απογοητευτική επίδοση με μόλις 3 αστέρια.  Το νέο Citroen C3 δεν έχει ακόμα αξιολογηθεί (το προηγούμενο είχε κερδίσει 4 αστέρια πάντως) και σε αναμονή της δοκιμής του κρατάμε τον παραπλήσιο εξοπλισμό συστημάτων ασφαλείας των δύο μοντέλων.
11 Εξοπλισμός άνεσης: Μιας και μιλάμε για τις πλούσιες εκδόσεις των μοντέλων είναι λογική η πληρότητα του εξοπλισμού σε στοιχεία άνεσης. Και τα δύο μοντέλα πέρα από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και προβολείς LED, μεταξύ άλλων προσφέρουν ζάντες αλουμινίου (17 ιντσών στο C3 και 16 ιντσών στο Swift), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, οθόνη αφής  με πλοήγηση (10,25 ιντσών στο C3, 9 ιντσών στο Swift) με κάμερα όπισθεν, αισθητήρες βροχής και φώτων με αυτόματη εναλλαγή μεσαίας και μεγάλης σκάλας, καθώς και cruise control. Από εκεί και πέρα το C3 έχει το πολύ πρακτικό keyless entry, ενώ το Swift προσφέρει αισθητήρες παρκαρίσματος και μπροστινά θερμαινόμενα καθίσματα.
C3 1,2Τ 100 PS – Swift Hybrid 82 PS : 6-1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Προσπερνά γρηγορότερα και φρενάρει 7 μέτρα καλύτερα το C3 (2-0)
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν εντελώς διαφορετικούς σε φιλοσοφία και τεχνολογία κινητήρες. Το Citroen C3 διαθέτει 3κύλινδρο turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό βενζίνης που αποδίδει 100 άλογα με 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ενώ συνδυάζεται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Από την άλλη το Suzuki Swift έχει 4κύλινδρο μοτέρ 1,2 λτ. χωρίς turbo, που συνδυάζεται με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Αποδίδει 82 ίππους και μόλις 112 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 5 σχέσεων. Εκμεταλλευόμενο τα 18 παραπάνω άλογα, την καλύτερη ροπή και το εξάρι κιβώτιο, το γαλλικό μικρό είναι πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις επιδόσεων. Η πιο κρίσιμη είναι φυσικά το 60-100 με 4η σχέση που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το C3 θέλει 8,6 δλ., ενώ το Swift καθυστερεί αρκετά με 11,4 δλ. και θα μείνει περισσότερη ώρα στο αντίθετο ρεύμα. Η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα με 5η είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω και της μακριάς κλιμάκωσης των σχέσεων στο Swift. Έτσι το ιαπωνικό μικρό ολοκληρώνει τη διαδικασία 20,2 δλ., όταν το C3 θέλει 11,9 δλ.. Είναι εμφανές πως το C3 έχει περισσότερο «νεύρο» στις ρεπρίζ. Βέβαια, εκτός από καλύτερες επιταχύνσεις, το C3 προσφέρει και αισθητά ασφαλέστερο φρενάρισμα. Αν και πίσω έχει ταμπούρα, το C3 «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,9 μ., όταν το Swift παρότι έχει και πίσω δισκόφρενα εμφανίζει το χειρότερο φρενάρισμα στην κατηγορία (100-0 χλμ./ώρα σε 46,1 μ.). Η εμφανώς υψηλότερη ενεργητική ασφάλεια χαρίζει στο Citroen C3 την ευκαιρία να κάνει το 2-0 με το καλημέρα.
 
 
Χαμηλότερη κατανάλωση για το Swift (2-1)
Tο ήπια υβριδικό Suzuki Swift θέλει σχεδόν 10 ευρώ για κάθε 100 χλμ., όπως αυτό προκύπτει από το σχετικό υπολογισμό με τιμή αμόλυβδης στο 1,770 ευρώ/λτ. και μέση κατανάλωση 5,5,λτ./100 χλμ. (από τις καλύτερες στην κατηγορία). Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο με το Swift θα χρειαστεί γύρω στα 1.900 ευρώ για καύσιμα. H μέση κατανάλωση που μετρήσαμε στο μεγαλύτερο, βαρύτερο και turbo C3 είναι γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε ένα  ετήσιο κόστος της τάξης των 2.380 ευρώ. Επίσης το Swift δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (80 ευρώ το C3).
 
 
Δίποντο πρακτικότητας από το C3 (4-1)
 To Swift έχει σαφώς πιο compact διαστάσεις του (μήκος 3,860 μ. και μεταξόνιο 2.450 χλστ.) και είναι λογικό να μην πιάνει το C3 σε ευρυχωρία. Το γαλλικό μικρό των 4,015 μ. (μεταξόνιο 2.540 χλστ.) προσφέρει 13,7 εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, όταν στο Swift είναι 12,0 εκατοστά. Επίσης το ιαπωνικό μικρό έχει πιο στενή καμπίνα (133,0 εκατοστά το ωφέλιμο πλάτος στο πίσω κάθισμα) με το C3 να είναι αλύτερο (134,5 εκατοστά). Παράλληλα, το C3 προσφέρει και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που με 310 λτ. είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.  Αντιθέτως το Swift με 265 λτ. έχει το μικρότερο χώρο για αποσκευές στην κατηγορία των μικρών.  Το C3 σημειώνει ένα ακόμα δίποντο και ανοίγει τη διαφορά.
 
 
Με «αέρα» SUV και πιο ποιοτικό το C3 (6-1)
Χωρίς να παραβλέπουμε την εξαιρετική ευελιξία του Swift (κύκλος στροφής  9,6 μ. έναντι 10,6 στο γαλλικό μικρό), το C3 με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και την σπέσιαλ τεχνολογία ανάρτησης αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη ευκολία τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Επιπλέον, από την αξιολόγηση των δοκιμαστών μας προκύπτει πάντως πως η καμπίνα του C3 προσφέρει υψηλότερη αίσθηση ποιότητας με καλύτερα σε υφή πλαστικά και φινίρισμα, καθώς και πιο μοντέρνο design. Και τα δύο πάντως είναι καλά συναρμολογημένα και στιβαρά, ενώ εμφανίζουν και παραπλήσια επίπεδα θορύβου στην καμπίνα. Στα 100 χλμ./ώρα με 6η σχέση στο κιβώτιο μέσα στην καμπίνα του γαλλικού μοντέλου το ειδικό μας ηλεκτρονικό όργανο κατέγραψε 68,9 ντεσιμπέλ, όταν στο Suzuki Swift έδειξε 68,7 (με 5η σχέση). Στα 140 χλμ./ώρα η ένδειξη στο Swift είναι 73,5 db (με 5η), ενώ C3 είναι 73,6 db (6η σχέση).
 
 
Συμπέρασμα: Το νέο C3 κερδίζει με 6-1 το Swift
Το νέο Citroen C3 επικρατεί κατά κράτος του Suzuki Swift, ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις των δύο μοντέλων που εξετάζουμε. Βασισμένο στην σημαντικά καλύτερη ενεργητική του ασφάλεια (προσπέραση και φρένα) και έχοντας «αέρα» μικρού SUV, το γαλλικό μικρό είναι και πιο πρακτικό-άνετο στην καθημερινότητα. Από την άλλη, το Swift είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση, ωστόσο υστερεί σε ποιοτικά χαρακτηριστικά και  άνεση, αλλά πιο «χτυπητές» είναι οι… αστοχίες  στο φρενάρισμα, στο προσπέρασμα και στην αξιολόγηση με μόλις 3 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις