autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Yaris για όλτα τα γούστα

1/11/2017

Το κορυφαίο σε πωλήσεις Toyota Yaris, έχει πληθώρα εκδόσεων και μεγάλη γκάμα κινητήρων. Εμείς φέρνουμε αντιμέτωπες την υβριδική και την βεζνοκινητή έκδοση. Ποιο συμφέρει, ποιο τα καταφέρνει καλύτερα;

To Best seller της ελληνικής αγοράς μετά την πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε, δείχνει  πιο φρέσκο και έχει στόχο να παραμείνει στην κορυφή. Με αισθητικές βελτιώσεις αλλά κυρίως με την προσθήκη του νέου βενζινοκινητήρα μοιάζει αήττητο. Εμείς συγκρίνουμε τις 2 εκδόσεις βενζίνης που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.  Η υβριδική έκδοση HSD των 100 ίππων που κοστίζει 16,690 ευρώ και η έκδοση βενζίνης 111 ίππων των  13,100 ευρώ που μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Aktinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.


Εμφάνιση: Σικ με έντονες γραμμές


Σχεδιαστικά μετά την ανανέωση τοYaris απέκτησε πιο δυναμικό αισθητικό προφίλ χωρίς να αλλοιώσει όμως στο ελάχιστο την χαρακτηριστική πλέον ταυτότητά του. Στο εμπρός μέρος συναντάμε πιο δυναμικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν LED στοιχεία (στάνταρ στην έκδοση HSD) και στο νέο προφυλακτήρα με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα. Η μεγαλύτερη αισθητική διαφορά από το προ facelift μοντέλο αφορά στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε νέα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι μεγαλύτερα και πιο αιχμηρής σχεδίασης. 

 
Κινητήρες-Επιδόσεις: Οικονομία υβριδικού ή ζωηράδα 111 ίππων;


Το ανανεωμένο Toyota Yaris εφοδιάζεται με έναν ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (1,5 VVT-iE) που αποδίδει 111 ίππους και καταφέρνει κορυφαίο βαθμό θερμικής απόδοσης αφού χρησιμοποιεί διπλό κύκλο λειτουργίας Otto-Atkinson. Ο κύκλος Otto χρησιμοποιείται για υψηλά φορτία, ενώ ο κύκλος Atkinson για τα χαμηλά και τα μεσαία. Ο κινητήρας αυτός έχει καλή απόκριση στο γκάζι, αλλά του λείπει η ροπή χαμηλά και έτσι για να επιταχύνεις δυναμικά θα χρειαστεί να κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις στο 6τάχυτο κιβώτιο με τον εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια επιλογέα. Στις μεσαίες στροφές πάντως ικανοποιεί απόλυτα με τη ζωντάνια του, ενώ παρουσιάζει και αρκετά καλές επιδόσεις. Η υβριδική έκδοση από την άλλη, εφοδιάζεται με 1,5 λίτρων κινητήρα ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα Toyota Hybrid Synergy Drive. Η συνδυαστική ισχύς παραμένει στους 100 ίππους, ενώ ίδιες είναι και οι τιμές επιδόσεων και καταναλώσεων παρά την ελάχιστη αύξηση στον τομέα του βάρους για την ανανεωμένη έκδοση (+5 κιλά). Στην πράξη το Yaris Hybrid διακρίνεται για την ελαστικότητά του σε όλο το φάσμα περιστροφής του, με το αυτόματο κιβώτιο που λειτουργεί σαν CVT, να ορίζει αυξημένα επίπεδα θορύβου σε συνθήκες πίεσης αλλά και εξαιρετική λειτουργία σε αστικές διαδρομές. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου επιτυγχάνει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης με 4,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, τιμή που είναι από τις χαμηλότερες που μπορεί να «έχει» κανείς στην μικρή κατηγορία, ανεξαρτήτως καυσίμου. 
 
Εσωτερικό - Χώροι: Ανανεωμένο και καλοφτιαγμένο


Η ανανέωση χάρισε στο Yaris ελαφρώς πιο φρεσκαρισμένο αέρα στο εσωτερικό του ενσωματώνοντας στοιχεία που αναδεικνύουν το νεανικό του ταπεραμέντο και άλλα που εκσυγχρονίζουν την εικόνα του. Στην έκδοση HSD, το Yaris διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μέσω του πίνακα οργάνων και του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, ωστόσο κατά τα άλλα είναι ίδια και απαράλλαχτα. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών, με την συναρμολόγηση και το φινίρισμα να ικανοποιεί. Η οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί προνόμιο των πιο πλούσιων εξοπλιστικά εκδόσεων και στα δύο Yaris και προσφέρει σε κάθε περίπτωση μια high tech νότα, εξυπηρετώντας φυσικά και σε επίπεδο εργονομίας. Οι χώροι δεν μεταβάλλονται στο ελάχιστο και παραμένουν πολύ καλοί για 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 286 λίτρα και κρίνεται επαρκής.
 
Oδική συμπεριφορά: Ο κινητήρας δείχνει την κατεύθυνση


Στο δρόμο η οδική συμπεριφορά των δύο Yaris διαφοροποιείται όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά αφού το HSD δεν προβάλλει τέτοια, ωστόσο η άνεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό και των δύο με ελαφρύ προβάδισμα του HSD. Αρχικά η αίσθηση των -by wire- ηλεκτρονικών συστημάτων του HSD για το γκάζι και το φρένο καθώς και το «κενό» απόδοσης που παραδοσιακά εμφανίζει το αυτόματο κιβώτιό του, έχουν ως αποτέλεσμα η συμπεριφορά του να κλονίζεται από αδράνεια. Ο βενζινοκινητήρας από την άλλη της έκδοσης 1,5 VVT-iE ξεχωρίζει για την αμεσότητα και την απόκρισή του με αποτέλεσμα να είναι έτσι πολύ πιο ευχάριστο οδηγικά. Στην πόλη πάντως το HSD είναι πιο ικανό λόγω της ευκολίας που προσφέρει μέσω του κιβωτίου του, της ησυχίας του και της δυνατότητάς του να κινηθεί έστω και για περιορισμένη απόσταση, με χρήση του ηλεκτρικού του συστήματος.
 
Συμπέρασμα: Υβριδικό για πολλά χιλιόμετρα στην πόλη, 1,5 VVT-iE για κάθε μέρα

Το συμπέρασμα που προκύπτει από την αντιπαράθεση των δύο εκδόσεων του ανανεωμένου Yaris είναι ξεκάθαρα υπερ του HSD όταν το ζητούμενο είναι οι αστικές κυρίως μετακινήσεις και με δεδομένο ότι εκείνες ξεπερνούν αρκετά χιλιομετρικά τον μέσο όρο που διανύει ένας οδηγός. Ο οδηγός αντίθετα που θέλει ένα πληρέστατο αυτοκίνητο με το οποίο θα κινηθεί και εκτός πόλης, θα βρει στο «πρόσωπο» του Yaris 1,5 VVT-iE τον ιδανικό σύντροφο σε τιμή δελεαστική.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις