autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

C3 vs 500 vs Fortwo, Ποιό κερδίζει;

4/1/2018

Πασαρέλα στις μικρές κατηγορίες. To Citroen C3, το Fiat 500 και το Smart Fortwo είναι αντικειμενικά πανέμορφα, τραβάνε τα βλέμματα. Όποιο και να διαλέξεις θα κάνεις σίγουρα εντύπωση και θα δώσεις περίπου 14,000 ευρώ.

Ποιο νούμερο σου κάνει;  Το extra small διθέσιο Smart με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα παρκάρει πραγματικά παντού δεν έχει όμως τις πίσω θέσεις του βενζινοκίνητου small Fiat 500 και σε καμία περίπτωση τους χώρους και το πορτμπαγκάζ  του medium πετρελαιοκίνητου Citroen C3 .  Με κοινό παρονομαστή  την τιμή που κυμαίνεται κοντά στις 14.000¤ διαλέγεις και παίρνεις  ποιο σου κάνει και ποιο καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σου.
 
 
Γιορτάζουν στις 14 Φλεβάρη

Και τα 3 μοντέλα της συγκριτικής παρουσίασης έχουν επενδύσει πολλά στο στυλ και ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά. Το σχεδόν 4μετρο νέο Citroen C3, που πλέον προσφέρει άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης, έχει τον τρόπο να κλέψει την καρδιά σου με το καλημέρα. Κυρίαρχα στοιχεία της εμφάνισης είναι τα εμπρός-πίσω φώτα, η μάσκα, η οροφή, που δίνει την αίσθηση πως αιωρείται, ενώ στα πλαϊνά ξεχωρίζουν τα (έξτρα) αλά C4 Cactus προστατευτικά Airbumps. 
 
Το ρετρό Fiat 500 καταφέρνει να δείχνει μοντέρνο και διαφορετικό προκαλώντας χαμόγελα νοσταλγίας στο πέρασμά του, παρότι το αγαπάμε εδώ και μια δεκαετία. Ομολογουμένως είναι άκρως ερωτεύσιμο, ειδικά από τις γυναίκες κάθε ηλικίας, ενώ προσφέρει και αυτό αμέτρητες δυνατότητες προσαρμογής στα προσωπικά σου γούστα.
 
Το πάντα στιλάτο Smart είναι μια κατηγορία απο μόνο του, όντας διθέσιο και απίθανα ευέλικτο. Το νέο μοντέλο αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του γερμανικού μίνι, σε ένα αμάξωμα με μήκος μόλις 2.695 χλστ., που αντιστοιχεί σε μεταξόνιο ενός μικρομεσαίου μοντέλου! 
 
Κινητήρες: Σπίρτα 500 και Smart, λιτοδίαιτο το C3
 
 
Μπορεί τα 75 άλογα του C3 να «φαίνονται» λίγα στα χαρτιά, στην πράξη όμως ο 1,6 BlueHDi κινητήρας με τα 233 Nm ροπής του δείχνει πιο δυνατός παρουσιάζοντας θετικό τράβηγμα σε κάθε πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Στο τομέα των επιδόσεων ωστόσο, η χαμηλή ισχύς του δεν κρύβεται, κυρίως σε ότι αφορά τις επιδόσεις του από στάση, έχει όμως πολιτισμένη του λειτουργία. Το 5τάχυτο κιβώτιο έχει καλή αίσθηση και θετικό κούμπωμα, ενώ η κλιμάκωσή του είναι αραιή προς όφελος της κατανάλωσης, η μέση τιμή της οποίας δεν ξεπερνά τα 5,0 λτ./100 χλμ. Να σημειώσουμε πως το C3 είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας που διαθέτει σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης με AdBlue για εξουδετέρωση των καρκινογόνων NOx.  
 
Ο 2κύλινδρος TwinAir βενζινοκινητήρας του Fiat 500 δείχνει τσαγανό, αρκεί να βρίσκεται πάνω από τις 2.000-2.500 σ.α.λ., όπου εκεί εμφανίζει κάποιους κραδασμούς, χαρακτηριστικό ήχο και τσιμπημένη κατανάλωση. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με τις επιδόσεις να είναι αξιόλογες και η εναλλαγή σχέσεων απροβλημάτιστη. Η μέση πραγματική κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 5,6 λτ./100 χλμ. και το καλό είναι πως δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ.).
 
Ο 900άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας του Smart είναι γαλλικής καταγωγής, προέρχεται από την Renault και ξεχωρίζει για την γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα απόδοση των 90 ίππων και των 135 Nm ροπής. Είναι τοποθετημένος πίσω και κινεί τους αντίστοιχους τροχούς, εμφανίζοντας καλό τράβηγμα από χαμηλά. Συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις και επιπλέον ευελιξία στην πόλη. Το κιβώτιο λειτουργεί ομαλά και γρήγορα, βοηθώντας και την κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας δεν ξεπέρασε τα 5,2 λτ./100 χλμ).
 
Εσωτερικά: Για γκατζετάκιδες το C3, ρετρό το 500, καλοφτιαγμένο το Smart
 
Η ιδιαίτερη και μοντέρνα εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου Citroen C3, που πλέον προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Στο τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό ξεχωρίζουν οι όμορφοι αεραγωγοί και η high-tech οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος infotainment. Σε αυτήν  ο οδηγός πέραν των παραδοσιακών στοιχείων,  ελέγχει και πολλές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μόνο 5 κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Ποιοτικά, το εσωτερικό του C3 χαρακτηρίζεται από την αποκλειστική χρήση σκληρών υλικών, ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. 
 
Η καμπίνα του Fiat 500 με το σχετικά μεγάλο τιμόνι, παίζει με τους συνδυασμούς χρωμάτων, επενδύσεων και την νοσταλγία καταφέρνοντας σε τελική ανάλυση να δείχνει ξεχωριστός. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι αναρίθμητες, ενώ η προσθήκη high-tech στοιχείων, όπως η 5 ιντσών έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος UConnect και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του ανανεωμένου μοντέλου, συνδυάζουν το ρετρό με το μονέρτνο συμβάλλοντας στην μοναδικότητα της κατασκευής. Τα σκληρά στην αφή πλαστικά είναι γεροδεμένα και καλά φινιρισμένα, ο επιλογέας ταχυτήτων τοποθετείται ψηλά πάνω στην κονσόλα.
 
Τέλος στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό του smart fortwo, ξεχωρίζει το τριάκτινο τιμόνι, με πολύ όμορφη σχεδίαση και κουμπιά χειρισμού του cruise control και του περιοριστή ταχύτητας, καθώς και ο μεγάλος πίνακας οργάνων. Για τους μουσικόφιλους , υπάρχει ηχοσύστημα με βάση για σύνδεση smartphone, θύρες AUX/USB και Bluetooth, ενώ όμορφη είναι και η σχεδίαση των χειριστηρίων του κλιματισμού. Ο οδηγός κάθεται ψηλότερα από το παρελθόν και το τιμόνι ρυθμίζεται μεν μόνο σε ύψος.
 
Χώροι: Ο νόμος του ισχυρού

Μοντέλο της μικρής κατηγορίας, το Citroen C3 είναι λογικό υπερτερεί  στους χώρους επιβατών φιλοξενώντας με σχετική άνεση 4 ενήλικες, ο δε χώρος αποσκευών στα 300 λτ. είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία του. Στο μίνι Fiat 500 τα πράγματα είναι πιο στριμόχωρα, ειδικά αν οι πίσω επιβάτες είναι άνω του 1,75μ. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 185 λτ. Το smart fortwo είναι διθέσιο με τους επιβάτες να έχουν άνετο χώρο για τους ίδιους, αλλά και τις αποσκευές τους μιας και ο χώρος αποσκευών στα 260 λτ. (350 λτ. μέχρι την οροφή). Το πίσω τζάμι ανοίγει ξεχωριστά προς τα πάνω και η πόρτα ξαπλωτά προς τα έξω.
 
Στο δρόμο: Ευελιξία σε τρείς εκδοχές
 
Το Citroen σαν γνήσιο γαλλάκι είναι άνετο όμως μέσω της νέας πιο «οδηγοκεντρικής» πλατφόρμας (PF1) που βασίζεται, καθίσταται πολύ πιο ευχάριστο. Eύχρηστο και ευέλικτο στην καθημερινότητα, το C3 διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισής του και την ικανότητα της ανάρτησης να τα βγάζει πέρα με τις κακοτεχνίες. Το χαμόγελο σταχείλη που φέρνει το C3 μεταφέρεται και σε εκτός πόλης διαδρομές, με την ανάρτηση να μην επιτρέπει την εμφάνιση μεγάλων κλίσεων σε δρόμο με στροφές, ενώ σαφώς αναβαθμισμένη είναι η συμπεριφορά του, με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα να έχει «δέσει» τέλεια με το πλαίσιο, αποτρέποντας την εμφάνιση νευρικών αναπηδήσεων. Ακόμη και σε συνθήκες πίεσης, το C3 στρίβει ουδέτερα, φρενάρει σωστά και δεν «αγχώνει» τον οδηγό του, προσφέροντάς του και πολύ καλή αίσθηση μέσω του συστήματος διεύθυνσης. 
 
Το Fiat 500, στην πόλη είναι πιο ευέλικτο, λόγω και των μικρότερων διαστάσεών του, ενώ η οδική συμπεριφορά του διατηρείται ασφαλής σε κάθε διαδρομή. Η ανάρτηση δεν χαρακτηρίζεται «μαλακή» και η ρύθμισή της, σε συνδυασμό με τα ελαστικά διαστάσεων 195/45 R16 που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην  προσφερόμενη άνεση. Κερδίζει όμως σε σταθερότητα, αν και δε λείπουν κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες, που τονίζονται από το μικρό μεταξόνιο. 
 
Το λιλιπούτειο σε διαστάσεις, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, αλλά και με έναν κύκλο στροφής – ρεκόρ (6,95 μ.), το πισωκίνητο smart fortwo κυριολεκτικά δεν… έχει αντίπαλο  μέσα στην πόλη, προσφέροντας κορυφαία ευελιξία στην καθημερινή κίνηση και στο παρκάρισμα. Εκτός πόλεως τώρα, εκμεταλλεύεται το αυξημένο του πλάτος «πατώντας» καλά και εμφανίζοντας λογικές και εύκολα ελεγχόμενες υποστροφικές τάσεις, όταν υπερβείς τη λογική. Η όποια τάση αποσταθεροποίησης από ισχυρούς πλευρικούς ανέμους καταστέλλεται γρήγορα και αποτελεσματικά χάρη στην ειδική λειτουργία του ESP, ωστόσο θα θέλαμε, όπως και στο Fiat 500, πιο αποτελεσματικό το σύστημα πέδησης.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις