BMW 333i: Η άγνωστη «αντι-M3»
Διαβάστηκε από 10046 αναγνώστες - 6/5/2022
Η BMW M3 E30 δεν εισήχθη ποτέ στην Νότιο Αφρική. Τι έκανε για αυτό το τοπικό παράρτημα; Έφτιαξε την 333i, το σπανιότερο μοντέλο της E30 και μία από τις πιο ειδικές εκδόσεις στην ιστορία της Σειράς 3.
Η αρχή του θρύλου που ονομάζεται M3 έγινε με την εμβληματική E30, ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε μέσα από τους αγώνες, και αποτελεί ένα από τα πιο μυθικά και ποθητά μοντέλα της BMW . Το αυτοκίνητο με τον τετραπετάλουδο S14 και τα πρησμένα φτερά, φώναζε από μακριά πως δεν ήταν μία οποιαδήποτε «τριάρα», και οι προθέσεις του, όπως και αυτές του οδηγού του, ήταν να πηγαίνει γρήγορα, ειδικά στα σημεία που τελείωναν οι ευθείες και ξεκινούσαν οι στροφές.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Ενώ η M3 E30 λατρεύτηκε από τους φίλους της αυτοκίνησης, και η φήμη της έφτασε στα πέρατα του κόσμου, το μοντέλο δεν κυκλοφόρησε παντού. Ένα από τα κράτη που την στερήθηκαν, ήταν αυτό της Νότιας Αφρικής.
Η συγκεκριμένη χώρα έχει μεγάλη λατρεία για τα αυτοκίνητα, και οι πωλήσεις της Σειράς 3 πήγαιναν εξαιρετικά καλά. Έτσι, οι ιθύνοντες στην BMW South Africa δεν μπορούσαν να κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια. Ήθελαν μία γρήγορη E30, και, από τη στιγμή που δεν είχαν τη M3, αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους, χρησιμοποιώντας την παραδοσιακή συνταγή: Βάζοντας ένα μεγαλύτερο μοτέρ. Γεννηθήτω 333i.
Αξίζει να αναφερθούμε πως η Νότιος Αφρική είχε παράδοση στη δημιουργία εκδόσεων με πιο μεγάλους κινητήρες από αυτούς που εξόπλιζαν τα αυτοκίνητα που πωλούνταν στον υπόλοιπο πλανήτη. Τρανά παραδείγματα ήταν το Opel Kadett Superboss, η Alfa Romeo GTV 3.0 και το Ford Sierra XR8, ο τοπικός λαϊκός ήρωας με τον V8 της Mustang. Η αιτία δημιουργία αυτών των μοντέλων, εκτός από τη δίψα για υψηλές επιδόσεις, ήταν η τοπική αγωνιστική κατηγορία Group 1 και το μετέπειτα Group N. Όσες εταιρείες ήθελαν να τρέξουν, έπρεπε να κατασκευάσουν οχήματα παραγωγής, προκειμένου να πάρουν homologation.
Αυτό ήταν και το πλάνο για τη BMW με τα τρία τριάρια. Το 1985 όμως, το Group 1 καταργήθηκε. Η 333i ήταν καλή στη θεωρία, και έτσι αποφασίστηκε να γίνει πράξη. Και για να υλοποιηθεί το project, η BMW South Africa απευθύνθηκε σε μία θρυλική εταιρεία στη Βαυαρία, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη δημιουργία προτάσεων εναλλακτικών των M. Την Alpina.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Η βάση που χρησιμοποιήθηκε ήταν η 325i. Ο κινητήρας 2500 κυβικών κρίθηκε μικρός, και αφαιρέθηκε με συνοπτικές διαδικασίες. Μέσα στον άδειο, πλέον, χώρο κάτω από το καπό, στριμώχτηκε ο ξακουστός M30B32, ο οποίος άνηκε στις μεγαλύτερες 533i, 733i και τον «καρχαρία», την 633i. Όταν λέμε «στριμώχτηκε», το εννοούμε πραγματικά. Όσοι ήθελαν να αγοράσουν μία 333i, αντιμετώπιζαν το εξής δίλημμα στον εξοπλισμό: Επιλογή με υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι, χωρίς air condition, ή το αντίθετο, air condition χωρίς υδραυλικό τιμόνι. Τουλάχιστον, όσοι επέλεγαν το δεύτερο, είχαν σύμμαχο τον κρύο αέρα να τους κρατάει δροσερούς στην προσπάθειά τους να στρίψουν. Δεδομένης της ζέστης της περιοχής, αλλά και της πιο ανόθευτης αίσθησης που παρέχει η έλλειψη υποβοήθησης, φανταζόμαστε πως οι περισσότεροι θα επέλεγαν αυτή τη λύση.
Όσοι είναι μυημένοι στις κλασσικές –πλέον- δημιουργίες της Alpina, μπορούν να καταλάβουν την επιλογή του συγκεκριμένου κινητήρα, αφού η εταιρεία τον χρησιμοποιούσε κατά κόρον. Η λατρεία της για αυτό το μοτέρ ήταν τόσο μεγάλη, που το 1987 έφτασε στο σημείο να ξηλώσει τον S14 από τη M3 και να βάλει στη θέση του έναν M30, δημιουργώντας την Alpina B6S.