Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Οι πινελιές της Alpina στην 333i

Οι πινελιές της Alpina στην 333i

Διαβάστηκε από 9888 αναγνώστες - 6/5/2022

Η εργοστασιακή απόδοση του μοτέρ με τα 3200 κυβικά δεν αρκούσε, και έτσι η Alpina έβαλε το χέρι της, εξελίσσοντας πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής αποκλειστικά για την 333i.Το χάλκινο ψυγείο ήταν επίσης αναβαθμισμένο, ενώ βελτίωση έγινε και στον εγκέφαλο του L-Jetronic. Χάρη σε όλα αυτά, η ιπποδύναμη του μοντέλου ήταν 194 PS, αλλά το κυριότερο, η καμπύλη της ροπής είχε μεταφερθεί χαμηλότερα. Στις 4.300 στροφές, ο οδηγός είχε διαθέσιμα 295Nm, ικανά να σπρώξουν την μικρή, ελαφριά Γερμανίδα προς τα εμπρός, αλλά και το πλάι.

Κοινοποίησέ το »


Για τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς, χρησιμοποιήθηκαν αμορτισέρ αερίου της Bilstein, με σκληρότερα ελατήρια, ενώ τα φρένα εμπρός μεγάλωσαν. Οι δίσκοι ήταν αεριζόμενοι και χαρακτοί, διαμέτρου 296mm. Το αυτοκίνητο μπορούσε να παραγγελθεί προαιρετικά και με ABS. Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό ήταν της Getrag, είχε κοντύτερες σχέσεις, και το κυριότερο, την πρώτη κάτω, μία διάταξη που κραυγάζει για τις αγωνιστικές της καταβολές. Το διαφορικό ήταν περιορισμένης ολίσθησης (η μαγική λέξη «μπλοκέ»), και ήταν της ZF.
Οι επίσημες πληροφορίες της BMW South Africa για την 333i ανέφεραν χρόνο 0-100km/h σε 7,4 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 228km/h. Όχι και άσχημα, για μια BMW της εποχής που δεν είχε το «Μ» στο όνομά της.


 
Το εξωτερικό του αυτοκινήτου ξεχώριζε χάρη στο standard πακέτο M-Technic 1, το οποίο περιλάμβανε εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, sideskirts και μία χαμηλή αεροτομή. Οι ζάντες ήταν οι εμβληματικές πολυάκτινες της Alpina, 16 ιντσών, και τα ελαστικά είχαν διάσταση 195/50R16. Το μοντέλο ήταν διαθέσιμο σε 4 χρώματα: Henna Red, Ice White, Diamond Black και Aero Silver. Όσα αυτοκίνητα είχαν υδραυλικό τιμόνι, διέθεταν προβολείς ομίχλης μπροστά, ενώ όσα είχαν air condition, στη θέση τους υπήρχαν αεραγωγοί.

Στο χώρο της καμπίνας, παρατηρούσαμε ενδιαφέρουσες προσθήκες. Καταρχάς, υπήρχε εκτεταμένη χρήση δέρματος, όπως στο τρίμπρατσο τιμόνι, τα καθίσματα τον επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος μάλιστα έφερε και την θρυλική τριχρωμία της M. Αναφορά στο M Division είχε και ο πίνακας οργάνων, αφού διέθετε τις χαρακτηριστικές κόκκινες βελόνες, ενώ το λογότυπο της Alpina υπενθύμιζε στον οδηγό πως βρισκόταν μέσα σε ένα ειδικό αυτοκίνητο. Τέλος, ο ένας εκ των δύο κεντρικών αεραγωγών του ταμπλό είχε ενσωματωμένα ψηφιακά όργανα ενδείξεων, μία έξυπνη πινελιά του γερμανικού οίκου.

Με συνολικό αριθμό παραγωγής 210 μονάδων (συμπεριλαμβανομένων και των πρωτότυπων μοντέλων και των αυτοκινήτων δοκιμής), η BMW 333i είναι η δεύτερη πιο σπάνια E30, πίσω από την E30 M3 Europameister που κατασκευάστηκε σε 148 αντίτυπα. Η τελευταία όμως, αποτελεί έκδοση της M3 και όχι ξεχωριστό μοντέλο. Με αυτή τη λογική, η 333i είναι η πιο σπάνια E30, και γενικότερα η πιο σπάνια BMW της Σειράς 3.



Χάρη στην τακτική «βάζουμε μεγάλο μοτέρ σε μικρό αμάξωμα», η BMW 333i μπορεί να θεωρηθεί ως muscle car. Διαθέτει την «ψυχή» και την αίγλη μιας M3; Μπορεί και όχι. Για πολλούς εξάλλου, θεωρείται ύβρις η σύγκριση των κατασκευών της M με τις απλές BMW. Παρόλα αυτά, το γεγονός πως το μοντέλο δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, σε συνδυασμό με την εμπλοκή της Alpina, δίνει στο αυτοκίνητο έναν underground χαρακτήρα, αυτόν που διαθέτουν οι άγνωστες δημιουργίες, που αποτελούν την εναλλακτική επιλογή απέναντι στις δημοφιλείς και διάσημες προτάσεις.
Και για ορισμένους, τέτοια οχήματα είναι πιο ελκυστικά.