Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

BMW: Πρωταρχικός στόχος η μείωση των ρύπων

14/5/2021

Σε μία μείωση των εκπομπών ρύπων πάνω από 200 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2030 στοχεύει η BMW. Αυτό αντιστοιχεί σε 20 φορές παραπάνω από τις ετήσιες εκπομπές CO2 μιας πόλης ενός εκατομμυρίου και πλέον κατοίκων, όπως το Μόναχο.

Το BMW Group υποστηρίζει την αποστολή του για βιώσιμη κινητικότητα με φιλόδοξους στόχους μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου: Στη φετινή, Ετήσια Γενική Συνέλευση, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις εκπομπές CO 2 πάνω από 200 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2030. Αυτό αντιστοιχεί σε 20 φορές παραπάνω από τις ετήσιες εκπομπές CO2 μιας πόλης ενός εκατομμυρίου και πλέον κατοίκων, όπως το Μόναχο. Για το σκοπό αυτό, το BMW Group μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα των οχημάτων του σε όλο τον κύκλο ζωής τους – από την εξόρυξη πρώτων υλών, την παραγωγή και τη φάση χρήσης, μέχρι την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Προχωρώντας στο μέλλον, η χρήση λιγότερων φυσικών πόρων θα είναι μία από τις προτεραιότητες.

Το BMW Group θα υπογραμμίσει τις μελλοντικές δυνατότητες της κυκλικής οικονομίας για την προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος στην έκθεση IAA MOBILITY 2021 το Σεπτέμβριο. Το μότο "RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE" είναι μία ολιστική προσέγγιση που αναθεωρεί τη χρήση πρωτογενών πρώτων υλών, ώστε να μειωθεί δραστικά στα αυτοκίνητα του μέλλοντος.

Το BMW Group ήδη προτίθεται να δώσει μία νέα, επαναστατική διάσταση στη βιωσιμότητα στα μοντέλα της "Neue Klasse " από τα μέσα της δεκαετίας μειώνοντας σημαντικά τη χρήση πρώτων υλών ανά όχημα. Στόχος είναι η ουσιαστική αύξηση του ποσοστού δευτερογενών υλικών, προερχόμενων από ανακυκλωμένο χάλυβα, πλαστικό και αλουμίνιο. Αντιμέτωπο με την έλλειψη φυσικών πόρων και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, το BMW Group θεωρεί αυτό το βήμα ως ένα κρίσιμο μοχλό για βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές και δημιουργία μιας σαφούς υποχρεωτικής αποδοτικότητας.

Για να πετύχει κάτι τέτοιο, το BMW Group έχει ξεκινήσει μία αλλαγή προτύπου (paradigm shift) με βάση μία φιλοσοφία εξέλιξης secondary first – δηλαδή την κατά προτεραιότητα χρήση δευτερογενών υλικών, όπου οι παράγοντες ποιότητας και διαθεσιμότητας το επιτρέπουν.



Το ανθρακικό αποτύπωμα μπαταριών υψηλής τάσης θα μειωθεί πάνω από 50%
Η μπαταρία υψηλής τάσης διαδραματίζει μοναδικό ρόλο σε αυτό: Η διαδικασία κατασκευής της μπαταρίας και παραγωγής κυψελών είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα και επομένως συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο ανθρακικό αποτύπωμα οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με την επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών που θα λανσαριστεί στη "Neue Klasse", το BMW Group στοχεύει να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε λιγότερο από το μισό συγκριτικά με την τρέχουσα τεχνολογία Gen5.

Εκτός από τη μεταστροφή στην πράσινη ενέργεια που ήδη εφαρμόζεται από τους κατασκευαστές κυψελών, η νέα φιλοσοφία μπαταρίας και κυψέλης, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη χημική σύσταση της κυψέλης, θα συμβάλλουν επίσης αισθητά. Είναι ένας ακόμα παράγοντας στην αυξανόμενη αναλογία δευτερογενών υλικών στις κυψέλες και τις μπαταρίες υψηλής τάσης συνολικά. Το κέλυφος στην BMW iX * ήδη περιέχει μέχρι 30% δευτερογενές αλουμίνιο ενώ μέχρι 50% δευτερογενές νικέλιο, που είναι βασική πρώτη ύλη, χρησιμοποιείται στην κυψέλη της μπαταρίας. Την ίδια στιγμή, το BMW Group έχει περιορίσει τη χρήση των κρίσιμων πρώτων υλών στην τρέχουσα γενιά κυψελών μπαταριών και έχει μειώσει την ποσότητα κοβαλτίου στο υλικό καθόδου σε λιγότερο από 10%. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί πλέον χρήση σπάνιων γαιών.

Το BMW Group είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θέτει ξεκάθαρους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα του μέχρι το 2030. Εκτός από τη χρήση πράσινης ενέργειας για την ενεργοβόρα παραγωγή των κυψελών μπαταριών πέμπτης γενιάς, έχουν τεθεί σε εφαρμογή και άλλα μέτρα – για παράδειγμα ηλιακή ενέργεια θα χρησιμοποιείται στο μέλλον για την παραγωγή αλουμινίου, που επίσης έχει υψηλές απαιτήσεις ενέργειας. Εξάλλου, το BMW Group επενδύει σε μία καινοτόμα μέθοδο για την παραγωγή ατσαλιού χωρίς CO 2 την οποία ανέπτυξε η αμερικανική startup Boston Metal, μέσω του επενδυτικού του βραχίονα, BMW i Ventures.

2030: Τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα
Βασικός μοχλός για την απαλλαγή της ατομικής κινητικότητας από τον άνθρακα και ο σημαντικότερος παράγοντας για τη μείωση των εκπομπών CO2 στη φάση χρήσης θα είναι η επέκταση της ηλεκτροκίνησης – την οποία το BMW Group έχει εξελίξει ακόμα περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία θα προσφέρει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος της χρονιάς: τα BMW i3*, MINI SE* και BMW iX3*, καθώς και τις δύο βασικές ναυαρχίδες καινοτομίες, BMW iX* και BMW i4*. Τα προσεχή χρόνια, θα ακολουθήσουν αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της BMW Σειράς 5 και BMW X1 – μοντέλα υψηλού όγκου πωλήσεων. Σε αυτές θα προστεθούν η BMW Σειρά 7, ο διάδοχος του MINI Countryman και άλλα μοντέλα. Μέχρι το 2023, το BMW Group θα προσφέρει τουλάχιστον μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για το 90% περίπου των κατηγοριών του στην αγορά.

Από τώρα μέχρι το 2025, το BMW Group θα αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων του, κατά μέσο όρο πολύ πάνω από 50% το χρόνο – δέκα φορές παραπάνω από τις πωλήσεις του 2020. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις της αγοράς, η εταιρία εκτιμά ότι τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2030. Η πραγματική τιμή μπορεί να διαφέρει σημαντικά από αγορά σε αγορά και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο που έχει  επιτευχθεί στην επέκταση της υποδομής στην περιφέρεια.

Σε αυτή τη χρονική στιγμή, δεν θα υπάρχει κάποια κατηγορία σε ολόκληρη την προϊοντική γκάμα του BMW Group στην οποία η εταιρεία να μην προσφέρει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Μάλιστα, θα υπάρχουν κατηγορίες που θα προσφέρουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η εταιρεία, θα μπορεί επίσης να διαχειρίζεται πολύ μεγαλύτερη αναλογία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εάν υπάρχει ανάλογη ζήτηση. Συνολικά, την επόμενη δεκαετία, το BMW Group θα φέρει περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις