Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Didi D1: Ο απόλυτος κινεζικός... κλώνος του VW ID.3

23/11/2020

Το ηλεκτρικό Didi D1 κατηγορείται ως ο πιστός κινεζικός κλώνος του VW ID.3. Πρόκειται για κακέκτυπο ή απλώς συγκεντρώνει αρκετές σχεδιαστικές και μη ομοιότητες;

Σε πολλούς από εμάς έχει τύχει να αγοράσουμε ή απλώς να χρησιμοποιήσουμε ένα προϊόν απομίμησης, με χώρα κατασκευής-προέλευσης την Κίνα. Τι συμβαίνει όμως αν το προϊόν είναι ένα ολόκληρο αυτοκίνητο! «Πέτρα του σκανδάλου» στην προκειμένη περίπτωση είναι το κινεζικό Didi D1, το οποίο κατακρίνεται ως μία πλήρης απομίμηση του ηλεκτροκίνητου VW ID.3. Οι κινεζικές οβιομηχανίες BYD και Didi δημιούργησαν το επίμαχο μοντέλο το οποίο δεν μοιάζει να βασίζεται απλώς στο ηλεκτρικό της Volkswagen, αλλά το αντιγράφει πιστά και σε εξωτερική εμφάνιση.
 
Πιο συγκεκριμένα, οι γραμμές του αμαξώματος, οι προβολείς φωτισμού, ακόμη και οι στενές μαύρες λωρίδες ανάμεσά τους θυμίζουν κάτι παραπάνω από έντονα το γερμανικό αυτοκίνητο. Προχωρώντας στα πλευρά του Didi D1, οι αεροδυναμικές ζάντες μοιάζουν ως πλήρης απομίμηση μία προς μία, όπως αντίστοιχα τα μαρσπιέ και o σχεδιασμός στον C-Pillar.


 
Η μόνη διαφορά στην εξωτερική εμφάνιση είναι πως στο κινεζικό μοντέλο υπάρχουν συρόμενες πόρτες στο πίσω μέρος, επειδή το αυτοκίνητο προορίζεται να χρησιμοποιηθεί κυρίως ως είδος ταξί. Η εταιρεία Didi Chuxing λειτουργεί κατά κάποιον τρόπο ως το κινεζικό Uber.  Τα πίσω φώτα, από την άλλη πλευρά, θυμίζουν επίσης τo προφίλ του VW ID.3. Η λωρίδα LED στο πίσω μέρος του D1 είναι συνεχής, ενώ τα στενά φωτιστικά σώματα του ηλεκτρικού Volkswagen προεξέχουν πολύ στο πορτ-μπαγκάζ
 
Έντονες ομοιότητες βρίσκει κανείς και στα τεχνικά δεδομένα και της αποδόσεις. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του D1 έχει ισχύ 136 άλογα (ID.3 Pro: 145 ίπποι) ενώ η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 130 χλμ / ώρα. Η μπαταρία 50 kWh θα παρέχει εμβέλεια έως 418 χιλιόμετρα, την ώρα που στο ID.3, μια μπαταρία χωρητικότητας 58 κιλοβατώρων επιτρέπει έως και 426 χιλιόμετρα άνευ φόρτισης.
 


Σκοπός της Didi είναι να παράγει το D1 από το 2021. Η έντονη ομοιότητα με το VW δύσκολα θα γίνει αντιληπτή από τους πελάτες στην Κίνα, επειδή το ID.3 δεν πωλείται στην εγχώρια αγορά. Αξίζει να τονιστεί, πως αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι το πρώτο που κατηγορείται ως κινεζικός κλώνος. Για παράδειγμα, το 2019 το Zedriv GT3 κατακρίθηκε ως ηλεκτρικό αντίδραφο της Porsche 911 ενώ το Hongqi H9 που παρουσιάστηκε το 2020 μοιάζει με ποτ πουρί διαφορετικών sedan και βασίζεται στο Audi A6 C7.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις