Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Έξυπνο συρόμενο τιμόνι από την Volvo

15/10/2020

Η Volvo πρωτοπορεί και ετοιμάζεται να εγκαινιάσει στην αγορά το... έξυπνο τιμόνι, το οποίο θα μπορεί να λειτουργήσει είτε στην πλευρά του οδηγού είτε σε εκείνη του συνοδηγού, εφόσον εμείς το επιλέξουμε!

Τι γνωρίζουμε στην Ελλάδα σχετικά με την τοποθέτηση του τιμονιού; Ο οδηγός, προφανώς, είναι εκείνος που το χειρίζεται και βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου. Εξαίρεση, οι χώρες με σαφή επιρροή από την Μεγάλη Βρετανία, η Κύπρος, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία μεταξύ άλλων. Στο σημείο αυτό έρχεται η Volvo και μας αναγκάζει να ξεχάσουμε όσα μέχρι σήμερα θεωρούμε δεδομένα. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το περίφημο συρόμενο τιμόνι το οποίο θα έχει την ευελιξία να κινείται δεξιά και αριστερά, μαζί με τον λεβιέ των ταχυτήτων!
 
Ενδεχομένως στους περισσότερους που διάβασαν την συγκεκριμένη είδηση να... ξενίζει η προοπτική εφαρμογής της συγκεκριμένης καινοτομίας. Στην Volvo πάντως σκοπεύουν να εργαστούν στο συγκεκριμένο project και να εγκαταστήσουν την νέα τεχνολογία-σύστημα σε ημιαυτόνομα καθημερινά αυτοκίνητα αλλά και σε sport μοντέλα.

Αν και η θεωρία από την πράξη απέχει, ιδού ο τρόπος με τον οποίο θα λειτουργεί το συρόμενο τιμόνι. Μία οριζόντια ράγα κατά μήκος του ταμπλό στο αυτοκίνητο θα χρησιμεύει κατά κάποιον τρόπο ως οδηγός για το τιμόνι. Μάλιστα, θα μπορεί κάποιος απλώς να τοποθετήσει το τιμόνι στο κέντρο του οχήματος θυμίζοντας… αγωνιστικό μοντέλο, χωρίς να υποχρεώνεται να κάθεται αναγκαστικά στην δεξιά ή την αριστερή πλευρά. Απόλυτη έννοια της ευελιξίας! Το ταχύμετρο και άλλα σημαντικά ψηφιακά όργανα θα ακλουθούν το τιμόνι στο ίδιο πλαίσιο της άνετης μετακίνησης. Η Volvo κάνει λόγο είτε για μία μεγάλης επιφάνειας οθόνη πάνω στο ταμπλό σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου, είτε για μικρότερη επιφάνεια που θα βρίσκεται ακριβώς πάνω από το τιμόνι. Ασαφές παραμένει το ζήτημα μετακίνησης του τιμονιού, με ηλεκτρονικό ή μηχανικό τρόπο. Όπως επισημάνθηκε, γίνεται προσπάθεια δημιουργίας σιδηροδρομικού συστήματος για τον λεβιέ των ταχυτήτων και τα καθίσματα.
 
Ενδιαφέρουσα είναι η τεχνική που θα επιλεγεί όσον αφορά τα πεντάλ. Πιο συγκεκριμένα, δεν θα είναι απαραίτητο να εγκατασταθούν στην κλασική τους μορφή στην πλευρά του οδηγού ή του συνοδηγού αλλά όπως τονίζεται στην πατέντα που έχει καταθέσει στο γραφείο ευρεσιτεχνιών η Volvo, θα αντικατασταθούν από ευαίσθητες στην πίεση επιφάνειες στο δάπεδο.
 
Γενικότερα, αν το μεγαλόπνοο σχέδιο του σουηδικού brand βρει ανταπόκριση στην πράξη, ίσως σημάνει τέλος εποχής για τους περίπλοκους εσωτερικούς μηχανισμούς στο αυτοκίνητο και την καθιέρωση αυτόματης κίνησης του οχήματος με περισσότερη ευελιξία και ευκολία. Επιπλέον, θα προκύψει σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων μιας και θα περιορίζεται το κόστος παραγωγής ανάλογα με το αν οι χώρες διαθέτουν αριστεροτίμονα και δεξιοτίμονα μοντέλα.
 
Σε κάθε περίπτωση, αντιλαμβάνεται ο οποιοσδήποτε ότι η Volvo θα χρειαστεί αρκετό καιρό προκειμένου να εφαρμόσει πλήρως και αποτελεσματικά το φιλόδοξο πλάνο της. Η ιδέα έχει κατοχυρωθεί-προστατευθεί από τον ανταγωνισμό με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και πλέον ο χρόνος θα δείξει αν η επαναστατική αυτή καινοτομία αποκτήσει σάρκα και οστά.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις