Κανόνες ορθής χρήσης Χειροκίνητου κιβωτίου
Το χειροκίνητο είναι το πιο διαδεδομένο κιβώτιο ταχυτήτων κι όλοι νομίζουμε πως το ξέρουμε καλά... Υπάρχουν όμως λάθη που κάνουμε οι περισσότεροι και θα πρεπε να αποφεύγουμε.
Το πιο συνηθισμένο λάθοςΕίναι ίσως το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουμε όσοι οδηγούμε αμάξι με χειροκίνητο κιβώτιο το κάνουμε στα φανάρια. Σταματάμε μεν στο κόκκινο φανάρι αλλά το πόδι παραμένει στο συμπλέκτη και εξακολουθούμε να έχουμε ταχύτητα. Αυτό το λάθος φθείρει το κιβώτιο ταχυτήτων και μπορεί να μας αναγκάσει να ψάξουμε νωρίτερα για ανταλλακτικά... Παράλληλα αυτή η κακή συνήθεια φθείρει και το ρουλεμάν του συμπλέκτη.
Να μη μένει το χέρι στο σασμάν
Οι περισσότεροι οδηγοί λόγω της συχνής αλλαγής ταχυτήτων αφήνουμε μηχανικά το χέρι μας στον συμπλέκτη κάτι που φυσικά δεν θα πρεπε. Πέρα από το προφανές ότι δεν έχουμε και τα δύο μας χέρια στο τιμόνι, άρα επηρεάζεται η ασφάλεια της οδήγησής μας υπάρχουν και επιπλέον προβλήματα. Στηρίζοντας το χέρι στον επιλογέα κατά την οδήγηση, η πίεση που έστω και ανεπαίσθητα ασκείται είναι πιθανό να φθείρει τον μοχλό.
Βγάλτε το πόδι από τον συμπλέκτη
Αλλάξαμε την ταχύτητα πατώντας τον συμπλέκτη, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να συνεχίσουμε να έχουμε το πόδι στο πεντάλ. Το ρουλεμάν και ο δίσκος του συμπλέκτη υπόκεινται ζημιά κάτι που θα το πληρώσουμε μελλοντικά, νωρίτερα από όσο υπολογίζαμε. Παράλληλα ο πατημένος (ή ημι-πατημένος) συμπλέκτης επηρεάζει τη δύναμη του κινητήρα καθώς η χρήση του κιβωτίου δεν είναι στο 100%.
Σωστή αναλογία σχέσης - στροφών
Αν χρειαστεί να επιταχύνετε έντονα οι επιλογές είναι δύο. Πατάμε έντονα το γκάζι, ή κατεβάζουμε ταχύτητα. Μεταξύ των δύο όμως η σωστή είναι η δεύτερη, αυτή που κάνουμε λιγότερο. Πατώντας έντονα το γκάζι δημιουργούμε εντονότερο ζόρισμα στο κιβώτιο ταχυτήτων κάτι που καλό είναι να αποφεύγεται.