11 φωτογραφίες »

Fiat Ritmo Abarth: Το ξεχασμένο ιταλικό hot hatch

Διαβάστηκε από 4928 αναγνώστες - 15/4/2021

Με δίλιτρο μοτέρ και cool εμφάνιση, τα Fiat Ritmo Abarth 125/130 TC ήρθαν να ανταγωνιστούν τις προτάσεις των Γερμανών και των Γάλλων, επιμένοντας στα καρμπυρατέρ, όταν οι υπόλοιποι είχαν ηλεκτρονικό ψεκασμό. Αυτή είναι η ιστορία των σπάνιων πλέον, «καυτών» Ritmo.

 
 
Τα Fiat Ritmo Abarth 125 TC και 130 TC είναι δύο ιταλικά hot hatchbacks των 80s, τα οποία ανταγωνίστηκαν μοντέλα όπως τα VW Golf GTI, Peugeot 205 GTi και Renault 5 turbo. Σε μία εποχή που τα turbo και οι 16βάλβιδες κεφαλές αποτελούσαν τη μειοψηφία, η Fiat χρησιμοποίησε μοτέρ με κυβικά, καρμπυρατέρ, και την πινελιά του θρυλικού Σκορπιού, και δημιούργησε τα συγκεκριμένα μοντέλα, που τώρα είναι ιδιαίτερα σπάνια.

Όλα ξεκίνησαν το 1972, όταν η Fiat άρχισε να εξελίσσει τον αντικαταστάτη του 128, το οποίο ήταν sedan. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο μοντέλο κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Ευρώπης του 1970, ο διάδοχος θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά επιτυχημένος.
Οι τάσεις της εποχής είχαν κάνει μία στροφή προς τα hatchback αμαξώματα, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη παρουσίαζαν μικρά, οικογενειακά 3θυρα και 5θυρα οχήματα, όπως το VW Golf που παρουσιάστηκε το 1974, αλλά και το ομόσταυλο Fiat 127 του 1971. Έτσι, το νέο μοντέλο, που αρχικά είχε τον κωδικό 138, ανήκε στην κατηγορία των hatchback, και είχε μία έντονα κεκλιμένη 3η κολώνα.



Το ντεμπούτο του αυτοκινήτου έγινε τον Απρίλιο του 1978, στο Σαλόνι του Τορίνο. Η Fiat προτίμησε να δώσει κανονική ονομασία στο μοντέλο, αντί για αριθμούς, και έτσι το γνωρίσαμε ως Ritmo.  Σχεδιασμένο από τον Sergio Sartorelli, το όχημα τράβηξε την προσοχή του πλήθους χάρη στην μοντέρνα και πρωτότυπη εμφάνισή του, η οποία συνδύαζε τους κύκλους με τις γραμμές, ενώ παράλληλα χάριζε αεροδυναμικό συντελεστή Cd= 0,38. Στον εμπρόσθιο πρόβολο, κυριαρχούσε ο μαύρος πλαστικός προφυλακτήρας, ο οποίος είχε ενσωματωμένη την μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, ενώ «αγκάλιαζε» όλο το εμπρός μέρος και έφτανε ως τους τροχούς.

Αντίστοιχη τακτική βρίσκαμε και στο πίσω μέρος, μόνο που εδώ, τα μακρόστενα ορθογώνια φώτα δημιουργούσαν αντίθεση με τα στρογγυλά φανάρια που δέσποζαν εμπρός. Άλλες πρωτότυπες και funky λεπτομέρειες ήταν τα επίσης στρογγυλά χερούλια στις πόρτες, οι ζάντες και η πλευρική γραμμή των παραθύρων, ειδικά στις 3θυρες εκδόσεις.
Για την κατασκευή του αμαξώματος, χρησιμοποιήθηκε το σύστημα «Robogate», στο οποίο η διαδικασία συναρμολόγησης, καθώς και οι κολλήσεις, γίνονταν αυτοματοποιημένα, κάνοντας την εταιρεία να αναφέρει σε διαφήμιση πως το μοντέλο ήταν κατασκευασμένο «χειροποίητα από ρομπότ».



Αρχικά, η γκάμα των κινητήρων του Fiat Ritmo διέθετε μοτέρ 1100, 1300 και 1500 κυβικών, απόδοσης 60, 65 και 75 ίππων αντίστοιχα. Η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη και τα φρένα διέθεταν δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω. Το 1980, προστέθηκε και ένας diesel κινητήρας, 1700 κυβικών και 55 ίππων.

Το Μάιο του 1981, εμφανίστηκε η πρώτη sport έκδοση του Ritmo, που διέθετε το χαρακτηρισμό 105 TC. Κάτω από το καπό, βρήκε θέση ο Twin Cam κινητήρας της Fiat, ο οποίος απέδιδε 105 άλογα από 1,6 λίτρα. Το αμάξωμα έγινε πιο επιθετικό, αφού ο προφυλακτήρας απέκτησε προβολείς ομίχλης και ένα spoiler χαμηλά, ενώ στους θόλους τοποθετήθηκαν μαύρα πρόσθετα φτερά. Πίσω, κάτω από το παρμπρίζ, μία αεροτομή ολοκλήρωνε την δυναμική εικόνα του Ritmo 105 TC.
Λίγους μήνες αργότερα, και πιο συγκεκριμένα το Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, η εταιρεία παρουσίασε μία ακόμα πιο καυτή έκδοση του μοντέλου, η οποία, όπως τα περισσότερα γρήγορα Fiat της ιστορίας, ήταν δαγκωμένη από ένα σκορπιό.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement