Η εξέλιξη: Fiat Uno Turbo 1400
Η Fiat ήταν υπερήφανη για το μοτέρ που εξόπλισε το Uno Turbo, αφού διέθετε ίδια ιπποδύναμη με το ανταγωνιστικό Peugeot 205 GTi, το οποίο όμως είχε 300 κυβικά περισσότερα. Εκτός αυτού, το έτερο ευρωπαϊκό υπερτροφοδοτούμενο hot hatch, το Renault 5 GT Turbo, δεν είχε ηλεκτρονικό ψεκασμό αλλά καρμπυρατέρ.
Τέλος, χάρη στην εξαιρετική και εύκολη βελτιωσιμότητα του κινητήρα, το μικρό αυτοκίνητο μετατρεπόταν γρήγορα σε φονέα γιγάντων. Χάρη σε αυτά, το Fiat Uno Turbo ie πρώτης γενιάς, λατρεύτηκε από τους γρήγορους νέους που το οδήγησαν και μισήθηκε εξίσου από όσους βρίσκονταν αντίπαλοί του. Από το 1985 είχε σημειώσει λαμπρή πορεία, και το 1989 η εταιρεία θεώρησε πως ήρθε η ώρα να ανανεωθεί.
Το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, γνωρίσαμε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο μοντέλο, που είχε υποστεί ένα εκτεταμένο και βαρύ facelift και διέθετε στοιχεία εμπνευσμένα από το μεγαλύτερο Tipo. Με αλλαγές τόσο εμπρός, όσο και πίσω, ο αεροδυναμικός συντελεστής του μοντέλου έφτασε το Cd 0,30. Όσον αφορά την «καυτή» έκδοση, παράλληλα με τις εμφανισιακές αναβαθμίσεις είδαμε βελτίωση και στο θέμα του κινητήρα.
Ο κυβισμός αυξήθηκε στα 1.372cc, και τη θέση του turbo της IHI έλαβε ένα T2 της Garrett, το οποίο δούλευε στα 0,8 bar. Η ιπποδύναμη πλέον ήταν 118PS και η ροπή 168Nm, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος για ένα ελαφρύ σασί βάρους 925kg. Ο χρόνος για το 0-100km/h μειώθηκε και άλλο, και πλέον έγινε 7,7 δευτερόλεπτα.
Εδώ, η επιλογή ψηφιακών οργάνων καταργήθηκε, και πίσω από το τιμόνι ο οδηγός απολάμβανε το θέαμα στρογγυλών οργάνων, με τη βελόνα του στροφόμετρου να κινείται μανιασμένα προς την κόκκινη περιοχή.
Και, δεδομένου του χαρακτήρα του πολεμοχαρούς Uno Turbo, αυτό ήταν κάτι που συνέβαινε συχνά. Με το χαρακτηριστικό μπάσο γουργουρητό του οκταβάλβιδου κινητήρα και το νεύρο που χάριζε το turbo, ο μικρός Ιταλός άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στη μνήμη και τις καρδιές όσων το είδαν να μεσουρανεί.
Ο κινητήρας του, ο οποίος παρακαλούσε για βελτίωση, συνέχισε το έργο του στον διάδοχο του Uno Turbo, το επίσης θρυλικό Punto GT που λανσαρίστηκε το 1993 και ήρθε να αναμετρηθεί τον Γάλλο αντικαταστάτη του γρήγορου Peugeot 205, που δεν ήταν άλλος από το 106 Rallye.
Σελ. 1 | Fiat Uno Turbo ie: Η ιταλική βόμβα των 80s |
Σελ. 2 | Η εξέλιξη: Fiat Uno Turbo 1400 |