RS: Ένας ιστορικός συνδυασμός γραμμάτων
2) Ford Escort RS1600 (1970)
Σύμφωνα με πολλούς fans της εταιρείας, το Escort RS1600 αποτελεί ουσιαστικά την Γένεση της Ford RS.
Τα αυτοκίνητα κυριολεκτικά λατρεύτηκαν από τους Βρετανούς, μιας και κατασκευάζονταν στο ολοκαίνουριο τότε εργοστάσιο της Ford στο Essex με την ονομασία «Advanced Vehicle Operations».
Το Ford Escort RS1600 ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής που είχαν 16βάλβιδη κεφαλή κινητήρα. Ο εν λόγω κινητήρας ήταν ο θρυλικός BDA 1600 κυβικών που είχε εξελιχθεί από την Cosworth, ο οποίος στο μέλλον αποτέλεσε την καρδιά που κινούσε πολλές αγωνιστικές εφαρμογές, ακόμα και formula.
Τα γρήγορα Escort MK1 με τους BDA κινητήρες ήταν συχνό θέαμα στις γειτονιές του Essex και γενικότερα του Νότιου Λονδίνου, με πολλούς από τους ιδιοκτήτες τους να τα χαμηλώνουν αρκετά, να τοποθετούν φαρδιές ζάντες και να αφήνουν τους προφυλακτήρες στη θέση τους, δημιουργώντας το επονομαζόμενο «South London Style» που ήταν το χαρακτηριστικό των βελτιωμένων αυτοκινήτων της εποχής.
Τα RS1600 είναι υπερβολικά σπάνια στις μέρες μας, πράγμα λογικό αν αναλογιστούμε πως κατασκευάστηκαν λιγότερα από 1000 τεμάχια σε διάστημα 4 ετών. Αν σκεφτούμε και την χρήση που τους έκαναν ορισμένοι ιδιοκτήτες, μπορούμε να φανταστούμε πως δεν έχουν απομείνει και πολλά, επομένως οι τιμές τους ολοένα και αυξάνονται.
3) Ford Capri RS3100 (1973)
Το 1970, η Ford δημιούργησε το Capri RS2600 με σκοπό να ομολογκαριστεί για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Το Capri RS2600 ήταν το πρώτο Ford στην Ευρώπη που διέθετε ηλεκτρονικό ψεκασμό. Κατασκευάστηκαν μόλις 50 κομμάτια του γρήγορου Capri, ενώ το αγωνιστικό χάρισε την πρώτη θέση του πρωταθλήματος στους οδηγούς του το 1971 και 1972.
Το 1973 η Ford κατασκεύασε το Capri RS3100, επίσης για να ομολογκαριστεί το αυτοκίνητο για την σαιζόν της νέας χρονιάς. Εδώ τα κυβικά αυξήθηκαν, αφού χρησιμοποιήθηκε ο τρίλιτρος V6 της εταιρείας, ο οποίος αναβαθμίστηκε από –ποιόν άλλον;- την Cosworth με Weber καρμπυρατέρ, ενώ η ανάρτηση είχε σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ Bilstein. Το αυτοκίνητο ήταν και πιο πρησμένο εμφανισιακά, μιας και είχε φουσκωτά φτερά και μια τεράστια ducktail αεροτομή στο πίσω μέρος.
4) Ford Escort RS2000 (1976)
Οι λάτρεις των Escort MKII έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα: Αυτούς που προτιμούν την εμφάνιση του «στρογγυλοφάναρου» κλασσικού MKII, και αυτούς που είναι ταγμένοι υπέρ του «μακρυμούρικου» RS2000.
Όπως δηλώνει και η ονομασία του, το RS2000 είχε έναν δίλιτρο κινητήρα, τον λατρεμένο Pinto, ο οποίος ήταν οκταβάλβιδος και είχε απόδοση 112 ίππων.
Η ροπή του μοτέρ ήταν υπεραρκετή για να προκαλεί πλαγιολισθήσεις όποτε επιθυμούσε ο οδηγός, κάτι που μετέτρεψε το Escort RS2000 σε λαϊκό ήρωα.
5) Ford Escort RS turbo (1984)
Αλλος ένας λαϊκός ήρωας της δεκαετίας του 80, ο προσθιοκίνητος πύραυλος εν ονόματι Escort RS turbo είχε έναν turbo κινητήρα 1600 κυβικών και viscous μπλοκέ διαφορικό προκειμένου να μην αλλάζει λωρίδες μόνο του όταν ο οδηγός βύθιζε το πόδι του βαθιά στο γκάζι, ενώ σύμφωνα με τη Ford, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που είχε τέτοιο διαφορικό.
Εκτός από τις επιδόσεις, το Escort RS turbo είχε και sport εμφάνιση, με πρόσθετα σπόιλερ, βαμμένους προφυλακτήρες και τους διάσημους διπλούς προβολείς στη μάσκα, κάτι που ήταν χαρακτηριστικό των γρήγορων αυτοκινήτων τη δεκαετία του 80.
6) Ford RS200 (1984)
Η πιο ακραία δημιουργία της Ford RS, το RS200 εξελίχθηκε με σκοπό την συμμετοχή της εταιρείας στο Group B, ενώ μετά την ακύρωση του συγκεκριμένου θεσμού, το εξωφρενικό Ford συνέχισε την καριέρα του στις αναβάσεις.
Το αυτοκίνητο ήταν κεντρομήχανο και τετρακίνητο, με αμάξωμα από υαλονήματα. Ο κινητήρας ήταν turbo 1800 κυβικών εξελιγμένος από την Cosworth που απέδιδε 400 άλογα για τις αγωνιστικές εφαρμογές, ενώ οι 200 πολιτικές εκδόσεις που κυκλοφόρησαν είχαν 250 ίππους.
Όχι και άσχημα για αυτοκίνητο με βάρος χαμηλότερο των 1200 κιλών.
Σελ. 1 | Ford RS: Τα πιο «καυτά» Ford που δημιουργήθηκαν ποτέ |
Σελ. 2 | RS: Ένας ιστορικός συνδυασμός γραμμάτων |
Σελ. 3 | Τα RS που μεσουρανούσαν από τα 90s ώς τις μέρες μας |