Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων δεν είναι άλλο από την αποδοτικότητα που προσφέρουν. Λόγω του ότι υπάρχουν άπειρες σχέσεις μετάδοσης, ο κινητήρας λειτουργεί πάντα στο σωστό εύρος στροφών. Επιπλέον, τα συγκεκριμένα κιβώτια είναι «πολιτισμένα» ως προς τη λειτουργία τους, δηλαδή καταφέρνουν να μεταβάλλουν τη σχέση μετάδοσης χωρίς να αντιλαμβάνεται το παραμικρό ο οδηγός. Αυτό συμβαίνει διότι δεν υπάρχει διακοπή της μετάδοσης, όπως συμβαίνει για παράδειγμα σε ένα χειροκίνητο σασμάν κατά το πάτημα του συμπλέκτη.
Στοιχεία που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αρνητικά είναι σίγουρα η ουδέτερη αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό, αφού δε γίνονται αντιληπτές οι αλλαγές σχέσεων, όπως τις έχουμε συνηθίσει. Αλλο ένα μειονέκτημα που κατά τη διάρκεια της εξέλιξης των CVT γίνεται προσπάθεια για να εξαλειφθεί, είναι ο θόρυβος που παράγεται από τον ιμάντα.
Τι παίζει με την συντήρησή του;
Τα κιβώτια ταχυτήτων CVT στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν μεγαλύτερα διαστήματα συντήρησης, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 120.000 χλμ. ή 6 χρόνια (υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας). Βασικός παράγοντας που επηρεάζει το κόστος συντήρησης είναι το μέγεθος της ισχύος του κινητήρα, ενώ αξίζει να τονίσουμε ότι η εν λόγω κατηγορία κιβωτίων δεν προτιμάται σε αυτοκίνητα με ισχυρούς κινητήρες. Τέλος, αξίζει να τονίσουμε ότι η Toyota έχει τροποποιήσει ελαφρώς τα κιβώτια CVT της, προσθέτοντας ένα κανονικό γρανάζι, όμοιο με αυτό της πρώτης σχέσης σε ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το ονομάζει «Direct-Shift CVT» και της δίνει τη δυνατότητα να τοποθετήσει έναν ελαφρύτερο ιμάντα, αφού απαλλάσσεται από τα μεγάλα φορτία κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Η μετάδοση της κίνησης ξεκινά με αυτό το μεμονωμένο γρανάζι και, καθώς αυξάνεται η ταχύτητα, μπαίνει στο «παιχνίδι» ο ιμάντας.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr