Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Η συμβολή του Ayrton Senna στην τελειοποίηση του Honda NSX

1/5/2021

«Δεν ξέρω αν μπορώ να σας δώσω τις κατάλληλες συμβουλές για ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, αλλά θεωρώ πως είναι λιγάκι εύθραυστο».

Αυτά ήταν τα λόγια του Βραζιλιάνου Μύθου αφού οδήγησε το NS-X. Ο Senna βρισκόταν στην Ιαπωνία εκείνη την περίοδο, για δοκιμές του μονοθεσίου της McLaren, το οποίο είχε βεβαίως κινητήρα Honda.
Με λίγους μήνες διαθέσιμους πριν την κυκλοφορία του μοντέλου στην αγορά, οι μηχανολόγοι της εταιρείας, ακολουθώντας τις συμβουλές του Senna έκαναν το αμάξωμα του αυτοκινήτου κατά 50% πιο άκαμπτο. Με εκτεταμένες δοκιμές σε διάφορες πίστες, συμπεριλαμβανομένου και του Nürburgring, ο Βραζιλιάνος συνέβαλλε και στην ρύθμιση της ανάρτησης. Χάρη στο αγωνιστικό τμήμα της Honda, υπήρξαν πολλοί οι οποίοι βοήθησαν στην τελειοποίηση του supercar της εταιρείας, οδηγώντας το και αναλύοντας τις παρατηρήσεις τους με τους μηχανολόγους.



Το τελικό αποτέλεσμα παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show τον Οκτώβριο του 1989. Η διάθεση του μοντέλου στην αγορά ξεκίνησε το 1990, και από την ονομασία έλειπε πλέον η παύλα. Ο κόπος δικαιώθηκε, και το Honda NSX, στην πιο τέλεια μορφή του, ήρθε να επιδείξει την αγωνιστική τεχνολογία της εταιρείας. Είχε ύψος 1,17 μέτρα, βάρος 1.370kg, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω, αλουμινένιο, άκαμπτο και ελαφρύ σασί, το οποίο «πατούσε» σε σφυρήλατες ζάντες. Ο V6 κινητήρας του, με το καινοτόμο τότε, και θρυλικό πλέον VTEC, ήταν ο πρώτος κινητήρας παραγωγής που είχε μπιέλες από τιτάνιο. Το σφηνοειδές coupe, με τα pop-up φώτα, τον κοντό εμπρός πρόβολο και το μακρύ πίσω μέρος, συναρμολογούταν από την αφρόκρεμα των μηχανικών της Honda, μία ομάδα από 200 άτομα, τα οποία είχαν τουλάχιστον 10 χρόνια προϋπηρεσία σε αυτόν τον τομέα.



Το 1992, το αυτοκίνητο απέκτησε το ποθητό κόκκινο σηματάκι στο καπό. Το καλό έγινε ακόμα καλύτερο, και γεννήθηκε το NSX-R, το οποίο παρήχθη μέχρι το 1995. Χωρίς πολυτέλειες όπως ηχομόνωση, air condition, ηχοσύστημα και ρεζέρβα, η απόλυτη, Type-R έκδοση ήταν 140kg ελαφρύτερη, αφού ζύγιζε 1.230kg. Τα ηλεκτρικά καθίσματα αντικαταστάθηκαν από κατακόκκινα bucket της Recaro, από τον εξωτικό συνδυασμό carbon-kevlar, και οι ζάντες ήταν της Enkei, οι οποίες ήταν πιο ελαφριές, συμβάλλοντας στη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας.
 


Το 1995 εμφανίστηκε η Targa έκδοση, ενώ το 1997 η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα 3.2 λίτρα, η οποία, μαζί με αλλαγές στην εξάτμιση, ανέβασαν την ιπποδύναμη από τα 274 στα 294 άλογα, και τη ροπή στα 305Nm. Το κιβώτιο ταχυτήτων έγινε 6 σχέσεων, ενώ, για να αντισταθμιστεί το μεγαλύτερο βάρος των νέων εξαρτημάτων, χρησιμοποιήθηκε διαφορετικό κράμα αλουμινίου, το οποίο ήταν πιο ισχυρό, επιτρέποντας στις πόρτες, τα φτερά και τα εμπρός και πίσω καπό να είναι λεπτότερα. Το κενό που άφησε η παύση παραγωγής του NSX-R ήρθε να συμπληρώσει στην Ιαπωνική αγορά το NSX Type-S Zero, το οποίο κατασκευάστηκε σε 30 αντίτυπα από το 1997 έως το 2001.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει