autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Lancia Delta Integrale VS Ford Escort RS Cosworth: Οι 2 θρύλοι
13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Lancia Delta Integrale VS Ford Escort RS Cosworth: Οι 2 θρύλοι

Διαβάστηκε από 9558 αναγνώστες - 13/4/2024

Ως λάτρεις της αυτοκίνησης τρέφουμε μία ιδιαίτερη αγάπη για τα οχήματα που γεννήθηκαν μέσα από τους αγώνες. Δύο από τους μεγαλύτερους θρύλους της Ευρώπης ήταν η Lancia Delta Integrale Evoluzione και το Ford Escort RS Cosworth. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία τους.

Οι sport κατασκευές που γεννήθηκαν με σκοπό να συμμετάσχουν σε αγώνες αυτοκινήτων, κατέχουν μία εξέχουσα θέση στην καρδιά μας. Δύο από τα πιο θρυλικά ευρωπαϊκά μοντέλα, που ξεκίνησαν από τις κακοτράχαλες ειδικές διαδρομές του WRC, τίναξαν τη σκόνη και τα χώματα για να βρουν μία θέση στα πολυτελή γκαράζ και τους δημόσιους δρόμους, ήταν η Lancia Delta Integrale «Evoluzione» και το Ford Escort RS Cosworth.
Η Ιταλίδα είχε χαρακτηριστεί ως η αδιαφιλονίκητη Βασίλισσα των στριφτερών κομματιών του WRC, αφού από το 1987 έως το 1992 είχε καταφέρει να σημειώσει 46 νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η ιστορία της καυτής, τετρακίνητης Lancia ξεκίνησε το 1986, όταν δημιουργήθηκε η έκδοση Delta HF 4WD, που ήρθε να συμπληρώσει την ανανεωμένη γκάμα του μοντέλου. Το 1987 εμφανίστηκε για πρώτη φορά η εμβληματική ονομασία «Integrale», και το 1989 ο κινητήρας έγινε 16βάλβιδος. Ο χαρακτηρισμός του αυτοκινήτου άλλαξε αναλόγως, και πλέον ήταν «Delta Integrale 16v».
 


Το 1991, η Lancia παρουσίασε την τελική εξέλιξη του θρύλου, την περίφημη Delta Integrale «Evoluzione». Το hatchback αμάξωμα, δημιουργία του Giugiaro, ήταν ακόμα πιο πρησμένο σε σχέση με πριν, επιδεικνύοντας τις αγωνιστικές περγαμηνές του. Αντίστοιχα με τα φτερά, το καπό ήταν πιο φουσκωμένο και διέθετε extra αεραγωγούς οι οποίοι αποσκοπούσαν  στην αποβολή της θερμότητας που παρήγαγε ο turbo δίλιτρος κινητήρας. Οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, συνοδεύονταν από την νέα πίσω αεροτομή, που ήταν ρυθμιζόμενη σε 3 διαφορετικές θέσεις, οι οποίες μετέβαλλαν την κάθετη δύναμη που φόρτιζε τον πίσω άξονα, αυξάνοντας –ή μειώνοντας αντίστοιχα- τον αεροδυναμικό συντελεστή. Παράλληλα, μεταμόρφωναν και την εμφάνιση της σπάνιας Integrale Evo, αφού με την αεροτομή όρθια, το αυτοκίνητο γινόταν ιδιαίτερα επιθετικό.


 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Το πολεμικό Ford Focus RS Cosworth
Σελ.
3
Ίδια συνταγή, διαφορετική εκτέλεση, και μαγεία από το WRC
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις