Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Νέα τεχνολογία βάζει τέλος στην υδρολίσθηση

19/2/2021

Η Italdesign, μαζί με την Bosch και την Easyrain, εξελίσσουν ένα νέο σύστημα, το οποίο θα εξαλείψει το φαινόμενο της υδρολίσθησης και θα βελτιώσει την πρόσφυση του αυτοκινήτου κατά 35% στο βρεγμένο οδόστρωμα. Βλέπουμε πώς επιτυγχάνεται αυτό, και τα αποτελέσματα σε συγκριτικό video με το σύστημα εντός και εκτός λειτουργίας.

Η ιταλική εταιρεία Italdesign, η οποία έχει συνεργαστεί με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι VW, Fiat, Alfa Romeo και Maserati, εξελίσσει ένα σύστημα το οποίο θα βάλει τέλος στην υδρολίσθηση, αυτό το τρομακτικό και επικίνδυνο φαινόμενο, κατά το οποίο το αυτοκίνητο χάνει την πρόσφυσή του και γλιστράει εξαιτίας ενός λεπτού στρώματος νερού που παρεμβάλλεται μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος.

Η Italdesign, με συμμάχους την Bosch και την Easyrain, δοκιμάζει το καινοτόμα τεχνολογία η οποία θα αποτρέπει την απώλεια πρόσφυσης σε βρεγμένο δρόμο. Το εν λόγω σύστημα που δημιούργησε η Easyrain ονομάζεται AIS (Aquaplaning Intelligent System –Έξυπνο Σύστημα Υδρολίσθησης) και χρησιμοποιεί αισθητήρες και ειδικό software, το οποίο έχει εξελιχθεί για να εντοπίζει την έναρξη της υδρολίσθησης. Όταν συμβεί αυτό, ειδικοί πίδακες ψεκάζουν με πίεση νερό στο οδόστρωμα μπροστά από τους τροχούς, και ως αποτέλεσμα, το μεγάλο στρώμα του λιμνάζοντος νερού θα διασπάται μακριά από το σημείο επαφής των ελαστικών.



Οι εταιρείες δοκίμασαν τη νέα τεχνολογία σε ένα Audi A6, και παρουσίασαν τα αποτελέσματα σε video. Με το σύστημα εκτός λειτουργίας, παρατηρούμε πως το αυτοκίνητο χάνει την πρόσφυση μόλις πατήσει το σημείο με τα λιμνάζοντα ύδατα, ανοίγοντας την τροχιά του. Με το AIS ενεργοποιημένο, βλέπουμε πως το όχημα συνεχίζει απροβλημάτιστα την πορεία του, χωρίς να χάνεται ο έλεγχος.

Σύμφωνα με την Easyrain, χάρη στο νέο σύστημα, η πρόσφυση του αυτοκινήτου βελτιώνεται κατά 35% όταν αυτό κινείται ευθεία και κατά 30% όταν στρίβει. Αυτά είναι πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα, και οι 3 εταιρείες θα συνεχίζουν να εργάζονται επάνω στο συγκεκριμένο project.
Παρόλο που δεν είναι ακόμα γνωστό το πότε θα δούμε την νέα τεχνολογία να εφαρμόζεται σε μοντέλα παραγωγής, η Easyrain τόνισε πως το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να χρησιμοποιηθεί σε ευρεία γκάμα οχημάτων, από καθημερινά, mainstream αυτοκίνητα, μέχρι αμιγώς ηλεκτρικά και αυτόνομα μοντέλα.

Δείτε στο video που ακολουθεί την άμεση σύγκριση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου με το σύστημα εντός και εκτός λειτουργίας.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις