Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Νέος ηλεκτροκινητήρας φέρνει έξτρα… κέρδη στην BMW

30/10/2020

H BMW καινοτομεί και με την δημιουργία νέου πέμπτης γενιάς ηλεκτροκινητήρα «σβήνει» την δέσμευσή της από ακριβές και σπάνιες πρώτες ύλες, δίνει καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα και περιορίζει το συνολικό βάρος των αυτοκινήτων της.

Η BMW ανοίγει και πάλι την... πόρτα της πρωτοπορίας Η αρχή έγινε με το ηλεκτροκίνητο i3 με το οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία του Μονάχου ξεχώρισε προ επταετίας από τους ανταγωνιστές της, δημιουργώντας από νωρίς ένα compact μοντέλο για να αποδείξει ότι οι τοπικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν επίσης να έχουν κυρίαρχο στην εναλλακτική λειτουργία κίνησης.
 
Από το 2013 όταν και πρωτοεμφανίστηκε το BMW i3 η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί σε απίστευτο βαθμό και ειδικά στην λειτουργία του κινητήρα εντοπίζονται τεράστιες αναβαθμίσεις. Η BMW απέχει πλέον τέσσερις γενιές από τον αρχικό κινητήρα τον οποίο ωστόσο ετοιμάζεται να εξελίξει περισσότερο λανσάροντας εκείνον της πέμπτης γενιάς. Ένα μέρος της τεχνολογίας που θα εφαρμοστεί γνωστοποιήθηκε στο πρόσφατο συνέδριο του Άαχεν με αντικείμενο καινοτόμα τεχνολογικά επιτεύγματα στον χώρο της τεχνολογίας, πλέον όμως έφτασε η ώρα να μάθουμε ακριβώς τι θα κάνει ο επόμενος ηλεκτροκινητήρας που ετοιμάζει η BMW.


 
Η πρώτη μεγάλη τροποποίηση έγκειται στο γεγονός η BMW χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρικά διεγερμένο σύγχρονο κινητήρα (ESM) για παρθενική φορά. Όπως όλοι οι ηλεκτρικοί κινητήρες, αποτελείται ουσιαστικά από δύο μέρη, έναν στάτορα και έναν ρότορα. Σε αντίθεση με τον σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM), ο μόνιμος μαγνήτης στον ρότορα αντικαθίσταται νέο κινητήρα από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Στο μέλλον, αυτό θα επιτρέψει σαφώς πιο αποτελεσματικό έλεγχο του κινητήρα και συνεπώς περισσότερη ισχύ και ροπή σε όλες τις διαδρομές.


 
Τα τελευταία χρόνια, οι κινητήρες PSM έχουν γίνει το πρότυπο μίμησης στην εξέλιξη της αυτοκίνησης. Διαθέτουν τέτοιο βάρος, ώστε να έχουν αρκετά υψηλή πυκνότητα ισχύος και υψηλή απόδοση. Ωστόσο, αυτοί οι κινητήρες είναι πάντα σχεδιασμένοι γύρω σταθερό σημείο λειτουργίας. Μόνο σε αυτό το πεδίο λειτουργεί ο κινητήρας με τη μέγιστη απόδοση. Ως αποτέλεσμα, οι μηχανικοί συχνά πρέπει να σταθμίσουν εάν θέλουν πολλή ροπή στην αρχή ή πολλή ισχύ σε υψηλές ταχύτητες. Προκειμένου να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο εύρος ο στόχος τους, ορισμένοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ακόμη και σύστημα μετάδοσης κίνησης δύο σχέσεων.
 
Με τον κινητήρα ESM έρχεται η διαφορά, μιας και έχει μεταβαλλόμενο σημείο λειτουργίας. Ο κινητήρας μπορεί να ρυθμιστεί με ακρίβεια μέσω της τροφοδοσίας του ρότορα και επομένως μπορεί να ρυθμιστεί με ευελιξία και ενώ εμείς οδηγούμε. Σύμφωνα με την BMW, το σχέδιο θα είναι τόσο αποτελεσματικό ώστε το κιβώτιο δύο ταχυτήτων δεν θα προσφέρει κανένα αξιόλογο πλεονέκτημα!


 
Η νέα γενιά ηλεκτρικών κινητήρων στη BMW έχει αρθρωτή δομή και αναμένεται να επιτρέπει τιμές ισχύος μεταξύ 90 και 300 kW. Για πρώτη φορά, όλα τα μέρη του κινητήρα βρίσκονται υπό την σκέπη ενός περιβλήματος. Με τον τρόπο αυτό δεν μειώνεται απλώς το βάρος, αλλά και η πολυπλοκότητα του συστήματος. Ο βαυαρικός κολοσσός συνεχίζει να χρησιμοποιεί 400 βολτ ως τάση λειτουργίας, αλλά η BMW πιθανώς να δοκιμάσει επίσης την τεχνολογία 800 volt μελλοντικά. Ένα άλλο πλεονέκτημα αφορά τη έλλειψη σπάνιων γαιών (μέταλλα τα οξείδια των οποίων είναι γαιώδους μορφής, μιας και ο κινητήρας ESM δεν χρειάζεται το συγκεκριμένο είδος μετάλλου που απαιτούνται συχνά για την παραγωγή μόνιμων μαγνητών.
 
Εκτός από μια καθαρότερη οπτικά εικόνα, ο καλύτερος σχεδιασμός και η ανεξαρτησία από αυτές τις παραπάνω ακριβές πρώτες ύλες, συνιστούν προτεραιότητες και οφέλη για την BMW. Το πρώτο όχημα παραγωγής με έναν νέο ηλεκτρικά διεγερμένο σύγχρονο κινητήρα θα είναι η BMW iX3. Το SUV έχει ισχύ 210 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνευ φόρτισης έως και 460 χιλιόμετρα χάρη στις μπαταρίες 74 kWh.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις