autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο μύθος του 200SX

Ο μύθος του 200SX

Διαβάστηκε από 11900 αναγνώστες - 17/3/2024

Το 1988, η Nissan δημιούργησε άλλο ένα αυτοκίνητο, το οποίο είχε το ίδιο σασί και μηχανικά μέρη με τη Silvia, και κυκλοφόρησε το Μάρτιο του 1989. Το μοντέλο είχε τρίθυρο fastback αμάξωμα, και τα φανάρια του ήταν αναδιπλούμενα.  Ονομάστηκε 180SX, εξαιτίας του CA18 κινητήρα 1800 κυβικών που του έδινε ώθηση.
Διαθέσιμος αποκλειστικά ως turbo, ο CA18DET είχε απόδοση 175 ίππων, που πήγαιναν στους πίσω τροχούς. Οι πρώτες εκδόσεις, που είναι γνωστές ως «Zenki», δηλαδή «αρχικό μοντέλο», ή αλλιώς pre-facelift, ξεχώριζαν από τον τετραγωνισμένο εμπρόσθιο προφυλακτήρα, ο οποίος διέθετε 2 ανοίγματα ψηλά, και ένα spoiler στο κάτω μέρος του.

Το προφίλ του αυτοκινήτου ήταν ιδιαίτερα δυναμικό, χάρη στην τοξοειδή πλευρική γραμμή των παραθύρων και την κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή. Στο πίσω μέρος, τα μακρόστενα και δίχρωμα φανάρια ενώνονταν στο κέντρο από ένα κόκκινο πλαίσιο, το οποίο τόνιζε το πλάτος του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό ήταν ίδιο με της Silvia, και στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού βρισκόταν ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με Head Up Display που έδειχνε τις ενδείξεις στο παρμπρίζ.



Το 1991 έγινε το πρώτο facelift. Ο προφυλακτήρας έγινε πιο αεροδυναμικός, και τη θέση του CA18 πήρε ο δίλιτρος SR20DET με τα 205 άλογα. Παρά την αλλαγή των κυβικών, η ονομασία παρέμεινε ίδια. Αυτές οι εκδόσεις χαρακτηρίζονται ως «Chuki», δηλαδή «μεσαίο μοντέλο», και διατηρήθηκαν έως το 1996. Η παραγωγή της Silvia είχε σταματήσει ήδη από το 1994, αλλά η εμπορική επιτυχία του 180SX έκανε τη Nissan να το κρατήσει εν ζωή. Το 1996, έγινε το τελευταίο facelift (Kouki), το οποίο εκμοντέρνισε το αυτοκίνητο. Ο νέος προφυλακτήρας είχε μεγάλα ανοίγματα, και τα πίσω φανάρια έγιναν στρογγυλά. Η κορυφαία έκδοση, που ονομαζόταν Type-X, ξεχώριζε χάρη στο πρόσθετο spoiler εμπρός, τα πλευρικά side skirts και την επιθετική πίσω αεροτομή.

Στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο έως το 1994 και ονομαζόταν 200SX. Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε όλες τις χρονιές ήταν ο CA18DET, δημιουργώντας το εξής παράδοξο: Παρόλο που είχε μοτέρ 1800 κυβικών, ονομαζόταν 200SX, ενώ στην Ιαπωνία που είχε κυρίως κινητήρες 2000 κυβικών, είχε το όνομα 180SX. Η μόνη αγορά που ο χαρακτηρισμός του μοντέλου συμβάδιζε με τα κυβικά ήταν η αμερικάνικη, όπου το S13 πωλούταν ως 240SX, τόσο στην hatchback όσο και την coupe έκδοση, αμφότερες με αναδιπλούμενα φώτα, και είχε ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 2,4 λίτρων.



Παρόλο που τα ευρωπαϊκά μοντέλα δεν είχαν τετραδιεύθυνση, είχαν στο βασικό εξοπλισμό εξαρτήματα της Nismo όπως ψυγείο διαφορικού και αλουμινένιο ψυγείο νερού, καθώς και μακρύτερο βήμα μετάδοσης. Αυτές οι προσθήκες είχαν γίνει για τον απλούστατο λόγο: Στην Ευρώπη υπάρχει μία χώρα η οποία λέγεται Γερμανία, και διαθέτει τις Autobahnen, τους γνωστούς αυτοκινητόδρομους οι οποίοι σε ορισμένα σημεία δεν έχουν όριο ταχύτητας. Οποιοσδήποτε Ευρωπαίος θα μπορούσε να πάει εκεί και να κινείται νόμιμα με υψηλές ταχύτητες για ώρα, επομένως το αυτοκίνητο θα έπρεπε να είναι όσο πιο αξιόπιστο γίνεται.

Η ιστορία έδειξε πως τα Nissan S13 δεν κατασκευάστηκαν για να κινούνται γρήγορα μόνο στους αυτοκινητόδρομους. Σύντομα, έγιναν το αγαπημένο αυτοκίνητο όσων αρέσκονταν να «σπάνε» την πρόσφυση των πίσω τροχών. Με βάρος γύρω στα 1200kg, turbo μοτέρ και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, το όχημα αποτέλεσε την τέλεια βάση για πλαγιολίσθηση.



Στην Ιαπωνία, το άθλημα του drift ήταν δημοφιλές από τις αρχές της δεκαετίας του 90, και δεν ήταν λίγα τα Silvia και 180SX που ανεβοκατέβαιναν με μανία τα τοπικά βουνά, αργά το βράδυ. Τα ατυχήματα ήταν συνηθισμένα, και οι ευρηματικοί Ιάπωνες αποφάσισαν να χρησιμοποιούν τον πρόβολο της Silvia, αφού τα ανταλλακτικά ήταν πιο φθηνά, μιας και δεν υπήρχαν μηχανισμοί αναδίπλωσης των φαναριών. Αυτό οδήγησε στην άτυπη δημιουργία ενός μοντέλου το οποίο έγινε γνωστό ως «Sileighty», ή «Sil80». Το 1998 η Nissan προχώρησε στην επίσημη παραγωγή της Sileighty εκδοχής, μέσω του οίκου Kids Heart.

Η «ατίθαση» πλευρά του S13, καθώς και το drift γενικότερα, δεν πέρασαν απαρατήρητα από την Ευρώπη και την Αμερική, και ως εκ τούτου ολοένα και περισσότερα 200 και 240SX ξεκίνησαν να μετατρέπονται σε αμιγώς υπερστροφικές πολεμικές μηχανές, κάνοντας την εύρεση κάποιου γνήσιου, «αβεβήλωτου» μοντέλου ιδιαίτερα δύσκολη, ειδικά όσο περνούν τα χρόνια.

Όμορφη και ικανή εκ γενετής, η δημιουργία της Nissan μαγνητίζει τα βλέμματα τόσο στην εργοστασιακή μορφή της, όσο και ως ακραία βελτιωμένη με γούστο. Σε όποιο «στρατόπεδο» και αν ανήκουμε, το S13, και ειδικότερα το 200SX που γνωρίσαμε από κοντά, είναι ένα cult όχημα που έχει την αίγλη και το μύθο των Ιαπωνικών μοντέλων των 90s. Είναι ένα sport αυτοκίνητο που άφησε ιστορία κινούμενο τόσο με το πλάι, όσο και σε αγωνιστικούς ρυθμούς μέσα σε πίστες. Έχει γραφτεί με ανεξίτηλα γράμματα στα βιβλία της Αυτοκίνησης και έχει κλέψει την καρδιά μας, χωρίς να την επιστρέψει πίσω.
 
 

Σελ.
1
Nissan S13: Ο άρχοντας της πλαγιολίσθησης
Σελ.
2
Ο μύθος του 200SX