Οι 10 γενιές θρύλοι για το Honda Civic
Το Honda Civic είναι από τα πιο δημοφιλή ιαπωνικά αυτοκίνητα, γι αυτό κι εμείς, κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία του δημοφιλούς μοντέλου και βλέπουμε τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε γενιάς που μας έκανε να το αγαπήσουμε.
Το Honda Civic είναι από τα πιο δημοφιλή ιαπωνικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο, και έχει απήχηση σε μεγάλο εύρος οδηγών. Από αυτούς που θέλουν ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο για να μεταφέρουν την οικογένειά τους, μέχρι τους εραστές της γρήγορης οδήγησης, που αποζητούν ένα προσιτό αυτοκίνητο που έχει καλές επιδόσεις, χάρη στο ελαφρύ του βάρος, τους εύστροφους κινητήρες και το φημισμένο Vtec.
Με 50+ χρόνια ύπαρξης, το Honda Civic έχει διαγράψει τη δική του ιστορία, και κάνουμε ανασκόπηση στις 10 γενιές του.
1η Γενιά: Civic SB1/SG/SH/SE/VB (1972)
Τον Ιούλιο του 1972, η εταιρεία του Soichiro Honda παρουσίασε την πρώτη γενιά του Civic, που ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας με κινητήρα μεγαλύτερο των 600cc. Το μοντέλο συνδύαζε την αξιοπιστία και την ποιοτική κατασκευή με οικονομική τιμή και χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, κάτι που το έκανε ανάρπαστο μετά την πετρελαϊκή κρίση του 1973.
Το μικρό Honda είχε bucket καθίσματα με επένδυση βυνιλίου, ραδιόφωνο, εμπρός δισκόφρενα και προαιρετικό air condition. Ο κινητήρας της βασικής έκδοσης ήταν 1170cc και απέδιδε 50 ίππους στην αρχή, νούμερο όχι τόσο μικρό αν αναλογιστούμε τα 680kg που ζύγιζε το αμάξωμα.
Το 1975, η εταιρεία παρουσίασε έναν νέο κινητήρα με τεχνολογία CVCC και είχε επανασχεδιασμένη κεφαλή που επέτρεπε καλύτερη ροή και πιο αποδοτική καύση. Αυτή η τεχνολογία, μαζί με το μετέπειτα Vtec, είναι αυτές που εδραίωσαν τη Honda ως έναν από τους καλύτερους κατασκευαστές κινητήρων στον κόσμο.
Η πρώτη γενιά του Civic είχε και sport έκδοση, την ονομαζόμενη RS, που διέθετε αρχικά έναν κινητήρα 1170cc με διπλά καρμπυρατέρ Keihin και απέδιδε 76 ίππους. Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων του 1975 έκαναν την εταιρεία να αντικαταστήσει το 1200S με το 1500RSL, που είχε 75 ίππους από 1488 κυβικά.
Όπως όλες οι γρήγορες εκδόσεις των Honda του μακριού παρελθόντος, έτσι και η RS κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην Ιαπωνία, ενώ κατασκευάστηκε ως hatchback και station wagon. Τα hatchback είχαν την επιλογή να είναι 2- και 4-θυρα, ή 3- και 5-θυρα, με τη διαφορά στο άνοιγμα του χώρου αποσκευών. Στα πρώτα, το πίσω παρμπρίζ ήταν σταθερό και δεν άνοιγε μαζί με την πόρτα.
Σελ. 2 | Οι γενιές του δημοφιλούς Honda Civic |
Σελ. 3 | Η ιστορία του Honda Civic |