Η ιστορία του Honda Civic
6η Γενιά: Civic EJ/EK/EM (1995)
Το Civic που είδαμε το 1995 σχεδιαστικά απείχε παρασάγγας από τις προηγούμενες γενιές. Ήταν πιο μεγάλο και πιο στρογγυλεμένο από τους προγόνους του, αλλά παράλληλα διατηρούσε τον χαρακτήρα που είχαν τα προηγούμενα μοντέλα. Συνέχισε και ήταν εξαιρετικά δημοφιλές, μέχρι και σήμερα, και η εταιρεία ανανέωσε και την coupe έκδοση, μαζί με την sedan και την 3θυρη και 5θυρη hatchback.
Η 6η γενιά του Honda Civic είναι ιδιαίτερα ιστορική για ένα μεγάλο λόγο: Είδαμε για πρώτη φορά σε τέτοιο μοντέλο μια ονομασία που μας κάνει να ανατριχιάζουμε. Μια ονομασία που αποτελείται από μία λέξη που ακολουθείται από ένα κόκκινο γράμμα: Type-R.
Το Civic EK9 Type-R ήταν το τρίτο αυτοκίνητο της Honda που έφερε αυτό το λογότυπο, μετά από το εξωτικό NSX-R και το θρυλικό Integra DC2 Type-R, και φυσικά ήταν διαθέσιμο μόνο στην Ιαπωνία…
To Civic Type-R (ή CTR όπως το αποκαλούν οι Ιάπωνες) μοιραζόταν αρκετά στοιχεία με το αδελφό Integra και είχε πολλές διαφορές από το απλό μοντέλο. Η ανάρτηση, τα φρένα αλλά και η κρεμαγιέρα ήταν μελετημένα με στόχο την γρήγορη οδήγηση, και το αμάξωμα ήταν αρκετά ελαφρωμένο και δεν είχε ηχομόνωση. Το διαφορικό ήταν μπλοκέ.
Αυτό που έκανε το EK9 Type-R διάσημο ήταν όμως το διαμάντι που κρυβόταν κάτω από το καπό. Ο λατρεμένος B16B κινητήρας, που απέδιδε 185 ατμοσφαιρικούς ίππους από μόλις 1600 κυβικά. Το μοτέρ έγινε πασίγνωστο για το εξωφρενικό του στροφάρισμα, αφού η μέγιστη ιπποδύναμη ερχόταν στις 8200 στροφές, και ο κόφτης σταματούσε τη φρενήρη πορεία των εμβόλων στις 9000rpm, νούμερα που αρμόζουν σε μοτοσυκλέτα παρά σε αυτοκίνητο.
7η γενιά: Civic EU/ES/EP/EM (2000)
Η νέα χιλιετία έφερε και νέο Civic. Το μοντέλο ήταν ριζικά ανανεωμένο και δεν θύμιζε τους προκατόχους του, ενώ το εσωτερικό του ήταν πιο ευρύχωρο, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, αφού πλέον είχε επίπεδο πάτωμα. Η ανάρτηση άλλαξε, και από διπλά ψαλίδια εμπρός, πλέον το νέο Honda είχε γόνατα Mc Pherson, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να περιορίσει το κόστος αλλά να δημιουργήσει παράλληλα χώρο για μεγαλύτερους κινητήρες, όπως ο K20.
To hatchback μοντέλο πρωτοτύπησε έχοντας τον επιλογέα ταχυτήτων στο ταμπλό, φέρνοντάς τον έτσι πιο κοντά στον οδηγό.
Εδώ είδαμε για πρώτη φορά υβριδική έκδοση, που είχε για μηχανικό σύνολο έναν βενζινοκινητήρα 1300cc 85 ίππων και έναν ηλεκτρικό 13 ps, ενώ το αυτοκίνητο παρήχθη σε 3θυρο και 5θυρο hatchback, sedan και coupe αμάξωμα.
Το 2001 είδαμε επίσημα και στην χώρα μας το EP3 Type-R, ένα όχημα-όπλο που χάρη στο κράτημα και τις επιδόσεις του μπορούσε και μπορεί ακόμα να παίρνει στο κατόπι πολύ ακριβότερες και ισχυρότερες κατασκευές.
Το νέο Type-R είχε τον δίλιτρο Κ20 κινητήρα, ο οποίος ήταν πιο γραμμικός από αυτούς της σειράς B, και έχει πολύ μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
8η γενιά: Civic FA/FD/FG/FK/FN (2005)
Η 8η γενιά του Civic ήταν εντελώς φουτουριστική, και έκανε το αυτοκίνητο να μοιάζει με διαστημόπλοιο. Πολλοί το περιγράφουν ως έτσι ακόμα και σήμερα.
Το εσωτερικό του νέου μοντέλου ήταν ιδιαίτερα εργονομικό και έγινε διάσημο για τον διαιρούμενο πίνακα οργάνων, που είχε μοιρασμένες ενδείξεις, τόσο πίσω από το τιμόνι όσο και πιο ψηλά, κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Εδώ υπήρξε σαφής διαχωρισμός των μοντέλων που κυκλοφόρησαν στην αγορά της Αμερικής και της Ευρώπης. Η Αμερική είχε coupe και δεν είχε hatchback, ενώ εμείς το αντίθετο.
Για πρώτη φορά είδαμε τετράθυρο Honda Civic Type-R, το FD2, το οποίο όμως πωλούταν στην Ιαπωνία. Το ευρωπαϊκό Type-R ήταν βασισμένο στο 3θυρο hatchback. Αμφότερα τα μοντέλα είχαν τον K20 κινητήρα.
9η γενιά: Civic FB/FG/FK (2011)
H προτελευταία γενιά του Civic διατήρησε τις αναλογίες και το χαρακτήρα του προκατόχου της, και ήταν σε γενικές γραμμές ελαφρώς πιο μαζεμένη σε διαστάσεις. Τα ευρωπαϊκά hatchback μοντέλα ήταν ιδιαίτερα αεροδυναμικά, αφού είχαν συντελεστή Cd 0,27.
Το νέο Civic είχε περίπου 8% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου από το προηγούμενο, χάρη στην καλύτερη αεροδυναμική του και το ελαφρύτερο βάρος, ενώ παράλληλα υπήρχαν αλλαγές στο αμάξωμα για αυξημένη ακαμψία. Η station wagon έκδοση επέστρεψε, με την ονομασία «tourer».
Η έκδοση Type-R ήταν για πρώτη φορά turbo, και ο K20C1 απέδιδε 310 ίππους. Εκτός από το turbo, το νέο Civic Type R είχε άλλη μια πρωτοτυπία: Τη μεγάλη φτερούγα πίσω.
10η γενιά: Civic FC/FK (2015)
Η τρέχουσα γενιά του δημοφιλούς Honda διαφέρει αρκετά από τις προηγούμενες, ειδικά όσον αφορά το πίσω μέρος, που πλέον έχει fastback χαρακτήρα.
Η εταιρεία έχει κάνει πολλές αλλαγές στην κατασκευή του νέου της μοντέλου. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ισχυρότερο κράμα χάλυβα, ενώ η επανασχεδιασμένη κρεμαγιέρα προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό.
Οι κινητήρες που διαθέτουν οι απλές εκδόσεις του αυτοκινήτου είναι turbo 1000 και 1500 κυβικών, απόδοσης 126 και 182 ίππων αντίστοιχα, ενώ το κορυφαίο Type-R εξακολουθεί και έχει τον turbo K20 με ισχύ 316 ίππους.
Με όπλα τη μεγάλη αεροτομή, το μπλοκέ διαφορικό και το κοντό σασμάν, το τρέχον Civic Type-R ξεκίνησε να σπάσει τα ρεκόρ πίστας για προσθιοκίνητο μοντέλο, και μέχρι στιγμής τα κατορθώνει πολύ καλά.
Σελ. 1 | Οι 10 γενιές θρύλοι για το Honda Civic |
Σελ. 2 | Οι γενιές του δημοφιλούς Honda Civic |
Σελ. 3 | Η ιστορία του Honda Civic |