Οι γενιές του δημοφιλούς Honda Civic
2η Γενιά: Civic SL/SS/SR/ST/VC/WD (1979)
Η δεύτερη γενιά του Honda Civic ήταν πιο γωνιώδης και μεγαλύτερη από την πρώτη. Όλοι οι κινητήρες του νέου μοντέλου ήταν τεχνολογίας CVCC, και για πρώτη φορά είδαμε έκδοση που είχε εξελιχθεί με γνώμονα την περισσότερη οικονομία καυσίμου, που ονομαζόταν «FE».
Αυτή η γενιά κατασκευάστηκε σε 3θυρο και 5θυρο hatchback, 4θυρο sedan και 5θυρο station wagon αμάξωμα.
Οι sport εκδόσεις συνέχισαν να υφίστανται, αρχικά με την «CX», η οποία εκτός από ισχυρότερο κινητήρα 1500cc είχε καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, χάρη στις παχύτερες αντιστρεπτικές και την πιο σφιχτή ανάρτηση. Το «CX-S» μοντέλο διέθετε ηλιοροφή, και είχε λεπτομέρειες βαμμένες στο χρώμα που έμελλε να χαρακτηρίσει όλα τα καυτά Honda του μέλλοντος: Κόκκινο.
3η Γενιά: Civic AG/AH/AJ/AK/AT/AU (1983)
Το 1983 είδαμε το νέο Civic, και ήταν το αυτοκίνητο που ουσιαστικά εκτόξευσε το μοντέλο σε αυτό που είναι σήμερα. Μαζί με το νέο αμάξωμα, η εταιρεία παρουσίασε και νέους κινητήρες. Οι βασικές εκδόσεις είχαν 60 ίππους από έναν κινητήρα 1300cc, και οι πιο ισχυρές άγγιζαν τα 100ps.
Το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο σαν 3θυρο hatchback το οποίο είναι σχετικά σπάνιο πλέον, 4θυρο sedan, που κυκλοφορεί ακόμα ανάμεσά μας, και station wagon που ονομαζόταν «Shuttle» και προσφερόταν και σε τετρακίνητη έκδοση.
Το 1985 είδαμε μία παραλλαγή του Civic με πιο sport αμάξωμα, το θρυλικό CR-X.
Τα γρήγορα Civic ονομάζονταν «Civic Si», και είχαν τον D16 κινητήρα 1600 κυβικών και 120 ίππων. Τα μοντέλα είχαν το χαρακτηριστικό φούσκωμα στο καπό, προκειμένου να χωρέσει το ψηλότερο, DOHC μοτέρ. Στην Ευρώπη δεν είδαμε ποτέ το Si τρίτης γενιάς, αντί αυτού γνωρίσαμε το 1.5i GT.
4η Γενιά: Civic EC/ED/EE/EF/EX (1987)
Ίσως από τα πιο εμβληματικά hatchback που παρουσίασε η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και όχι μόνο, το ξακουστό «EF» έχει ακόμα το δικό του σκληροπυρηνικό και φανατικό κοινό, και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ιαπωνικής αυτοκινητικής κουλτούρας, μιας και είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο που χρησιμοποιούν οι Kanjo Racers, οι οποίοι για πάνω από 30 χρόνια έχουν μετατρέψει την περιφερειακή της Osaka σε νυχτερινό σιρκουί.
Το μοντέλο είχε μεγαλύτερα παράθυρα και πιο στρογγυλεμένο σχεδιασμό, πάντα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Το πίσω μέρος είχε ενιαίο πλαίσιο στο κέντρο, που ένωνε τα φώτα και έδινε ένα μοντέρνο χαρακτήρα. Εκτός αυτού, το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα χαμηλό, δίνοντας την εντύπωση σφήνας.
Η ανάρτησή του ήταν αποτέλεσμα της εμπειρίας της Honda στη Formula 1, και χάρη στα διπλά ψαλίδια εμπρός και την ανεξάρτητη διάταξη πίσω, το Civic EF είχε πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, και για αυτό το λόγο εξακολουθεί μέχρι σήμερα να αποτελεί τη βάση για αγωνιστικές μετατροπές, τόσο από χομπίστες όσο και από επαγγελματικές ομάδες.
Η συγκεκριμένη ανάρτηση όμως είχε και ως αποτέλεσμα την άνετη κύλιση στο δρόμο, σημαντικό προσόν για αυτούς που δεν ενδιαφέρονταν για τις επιδόσεις αλλά για ένα άνετο αυτοκίνητο. Τα Civic EF παρήχθησαν σε 3θυρα hatchback, 4θυρα sedan και 5θυρα station wagon, τα οποία συνέχιζαν και ονομάζονταν «shuttle».
Η δυνατότερη έκδοση του EF στην Ευρώπη ήταν η 1.6i-VT και είχε ιπποδύναμη 150PS. Στην Ιαπωνία, το λεγόμενο Si-R είχε 10 ίππους παραπάνω. Ο κινητήρας που διέθεταν τα γρήγορα μοντέλα, δεν ήταν άλλος από τον περίφημο B16A (A1 για την Ευρώπη).
5η Γενιά: Civic EG/EH/EJ (1991)
Συνεχίζουμε με το εξαιρετικά δημοφιλές EG. Η συγκεκριμένη γενιά είναι ίσως ο κυριότερος εκπρόσωπος των sport compact μοντέλων, όπως λέγονται στην Αμερική, και είναι τα αυτοκίνητα μικρής και μεσαίας κατηγορίας υψηλών επιδόσεων. Το «κίνημα» sport compact είναι αυτό που έστρεψε τη δημοτικότητα από τα κλασσικά αμερικάνικα muscle cars στα Ιαπωνικά –κυρίως- ελαφριά και γρήγορα μοντέλα.
Το νέο Civic ήταν επανασχεδιασμένο και πιο αεροδυναμικό, ενώ το ψηλότερο καπό επέτρεπε στην ανάρτηση να έχει μεγαλύτερη διαδρομή, χαρίζοντας έτσι στο EG καλύτερη ποιότητα κύλισης από τον προκάτοχό του, στερώντας του παράλληλα λίγο από το σφιχτό κράτημα που είχε το EF.
Το νέο μοντέλο είχε ευρεία γκάμα κινητήρων της οικογένειας D, που ξεκινούσε από τον D13 1300 κυβικών, συνέχιζε με τους D15 1500cc με και χωρίς V-Tec, και έφτανε στοn D16 που είχαν τα ESi.
Η κορυφαία έκδοση ονομαζόταν Si-R στην Ιαπωνία και εξακολουθούσε να έχει τον B16A1. Στη χώρα μας, το μοντέλο αυτό έγινε γνωστό ως «Civic VTi» και είχε τον ίδιο κινητήρα στην A2 παραλλαγή του.
Εδώ είδαμε για πρώτη φορά coupe αμάξωμα, που ήρθε να συμπληρώσει το 3θυρο hatchback και 4θυρο sedan. Station wagon έκδοση δεν υπήρξε, στη θέση της προσφερόταν μία 5θυρη έκδοση βασισμένη στο ιαπωνικό «Domani».
Εκτός αυτού, είδαμε και το νέο CR-X, το γνωστό «Del Sol», το οποίο ήταν αυστηρώς διθέσιο και είχε ανοιγόμενη οροφή τύπου targa. Ο σχεδιασμός του CRX Del Sol προοικονομούσε την επόμενη γενιά του Civic.
Σελ. 1 | Οι 10 γενιές θρύλοι για το Honda Civic |
Σελ. 2 | Οι γενιές του δημοφιλούς Honda Civic |
Σελ. 3 | Η ιστορία του Honda Civic |