Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Οι καλύτερες συνεργασίες εταιρειών ήχου με αυτοκινητοβιομηχανίες

9/12/2020

2) Ford-JBL
Η JBL ιδρύθηκε το 1946 από τον James Bullough Lansing, έναν καινοτόμο μηχανικό ήχου και σχεδιαστή μεγαφώνων. Η εταιρεία έγινε γνωστή για τα υψηλής ποιότητας επαγγελματικά συστήματα ήχου, που τοποθετούνταν μέχρι και σε studio ηχοληψίας.

Ο όμιλος Ford παρουσίασε την νέα Lincoln Continental το 1980, και ανέφερε πως εξόπλιζε το μοντέλο της με το ηχοσύστημα υψηλής ποιότητας και 6 ηχείων «Premium Sound». 3 χρόνια μετά, η GM με τη συμβολή της Bose είχε premium ήχο στα μοντέλα της, όχι μόνο στο όνομα, αλλά και στην πράξη, και έτσι η εταιρεία με το Μπλε Οβάλ συνεργάστηκε με τη JBL προκειμένου η τελευταία να επέμβει στην ακουστική ποιότητα των Lincoln που θα εμφανίζονταν το 1986. Το «Ford JBL Audio system» είχε πηγή, τρίδρομα ηχεία και subwoofers της JBL, και το 1988 εμφανίστηκε και μονάδα για CD.

Η συνεργασία έληξε το 1997, και η Ford στο μέλλον χρησιμοποίησε συστήματα της Bang&Olufsen και της Revel Audio. H JBL, που είχε εξαγοραστεί από την Harmann International, συνεργάστηκε μελλοντικά με εταιρείες όπως η Ferrari και η Toyota.
 


3) Chrysler-Infinity Systems
Η επίσης αμερικάνικη Infinity Systems είναι μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 1968 ως κατασκευαστής ηχείων υψηλής ποιότητας για οικιακή χρήση. Τα προϊόντα της χρησιμοποιούν πρωτοποριακά υλικά, όπως μαγνήτες νεοδυμίου.

Το 1987 η Chrysler, ακολουθώντας τα βήματα των δύο μεγάλων ανταγωνιστών της, συνεργάστηκε με την Infinity Systems προκειμένου να εξοπλίσει τα αυτοκίνητά της με ποιοτικότερα ηχοσυστήματα, αρχής γενομένης με το Dodge Lancer.
Με διάταξη παρόμοια με της Ford/JBL, τα μοντέλα είχαν 6 ηχεία της Infinity Systems τοποθετημένα στο ταμπλό, τις εμπρός πόρτες και την εταζέρα πίσω, ενώ η πηγή περιελάμβανε και γραφικό ισοσταθμιστή, ένα χαρακτηριστικό αξεσουάρ της εποχής.

Τη δεκαετία του 1990 είδαμε τα ηχοσυστήματα Infiniti II και Infinity Gold, και μετά το 2000 η Chrysler συνεργάστηκε με την Boston Acoustics.
Η Infinity Systems, όπως και η JBL, εξαγοράστηκε από την Harman, και παράγει ηχοσυστήματα για την Hyundai και την Kia.
 


4) Lexus-Nakamichi
Η εκ Ιαπωνίας ορμώμενη Nakamichi ιδρύθηκε το 1948 αλλά ξεκίνησε να παράγει προϊόντα με αυτή την ονομασία από το 1972. Απέκτησε γρήγορα καλή φήμη χάρη στα πρωτοποριακά μαγνητόφωνα υψηλής ποιότητας που κατασκεύαζε, και είναι η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε κασετόφωνο με 3 κεφαλές.

Η Nakamichi συνέχισε να παράγει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και συστήματα hi-fi τη δεκαετία του 80, και έτσι το 1989 συνεργάστηκε με την Toyota για να εξοπλίσει τα μοντέλα της Lexus, της νέας εταιρείας που ιδρύθηκε εκείνη τη χρονιά με σκοπό την κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων.

Το ηχοσύστημα της Nakamichi αποτελούταν από πηγή που διέθετε ισοσταθμιστή σε 3 μπάντες, ηχεία για μεσαίες και υψηλές συχνότητες στις εμπρός πόρτες, ηχεία στις πίσω πόρτες και έναν ενισχυτή που ήταν τοποθετημένος έξυπνα στο κεντρικό πίσω φως του φρένου. Η εταιρεία είχε χρησιμοποιήσει μερικά πολύ καινοτόμα σχέδια, που σήμερα έχουν αντίκτυπο στο γεγονός πως δεν είναι εύκολο να βρεθούν ανταλλακτικά.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Toyota ξεκίνησε να χρησιμοποιεί προϊόντα της JBL, και η Lexus σταμάτησε τη συνεργασία με τη Nakamichi και ξεκίνησε τη σύμπραξη με την Mark Levinson, η οποία, όπως και η JBL, ανήκει στην Harman International.



5) BMW-Harman/Kardon
H Harman/Kardon ιδρύθηκε το 1953 από δύο συναδέλφους που παραιτήθηκαν από την προηγούμενη δουλειά τους, και τα χρόνια που ακολούθησαν κατασκεύασαν ορισμένα από τα πρώτα συστήματα ήχου υψηλής ποιότητας. Τα προϊόντα της Harman/Kardon περιελάμβαναν μεταξύ άλλων ενισχυτές, κασετόφωνα και στερεοφωνικούς λήπτες, και το 1969 η εταιρεία εξαγόρασε την JBL.
To 1980 ιδρύθηκε η Harman International, που έχει υπό την ιδιοκτησία της αρκετές εταιρείες, και πλέον αποτελεί ανεξάρτητη θυγατρική της Samsung που την εξαγόρασε το 2017.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η BMW, που εξόπλιζε τα μοντέλα της με ηχοσυστήματα της Blaupunkt, αποφάσισε να συνεργαστεί με την Harman/Kardon για να προσφέρει μία πιο premium επιλογή ήχου στη Σειρά 3 Ε36. Το κορυφαίο σύστημα αποτελούταν από δύο ηχεία σε κάθε πόρτα εμπρός, ένα ηχείο σε κάθε μπροστά πλευρά, χαμηλά στα πόδια οδηγού και συνοδηγού, δύο ηχεία στην εταζέρα και έναν ενισχυτή.
Η BMW προτιμούσε το ηχοσύστημα να αποδίδει περισσότερο ποιοτικό ήχο παρά μπάσο, και έτσι τα ηχεία δεν ακολουθούσαν τη λογική της Bose με τα μεγάλα περιβλήματα.

Η εταιρεία εξακολουθεί και χρησιμοποιεί την Harman/Kardon ως premium ηχητικό προμηθευτή, και στον πιο απλό εξοπλισμό έχει αντικαταστήσει τα προϊόντα της Blaupunkt με αυτά της Alpine.