2) Alfa Romeo Caimano
Το 1971, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Torino είδαμε την Alfa Romeo Caimano. Το μοντέλο ήταν πνευματικό παιδί του Giorgetto Giugiaro και βασιζόταν στα μηχανικά μέρη της Alfasud.
Το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα φουτουριστικό, αφού διέθετε μια μεγάλη ενιαία πόρτα που ενσωμάτωνε το παρμπρίζ και είχε δύο μικρά παραθυράκια στα πλάγια για εξαερισμό αλλά και για να μπορεί ο οδηγός να πληρώνει τα διόδια. Μιλάμε εξάλλου για εποχές πολύ πριν εφευρεθεί το e-pass...
Εκτός αυτού, η Caimano είχε μία αεροτομή που μπορούσε να ρυθμιστεί μέσα από την καμπίνα, pop-up φώτα και ένα μοναδικά σχεδιασμένο ταμπλό που ήταν κυλινδρικό.
3) Lincoln Continental Concept
Η Lincoln Continental έχει τις ρίζες της πίσω στο 1939, και ήταν ανέκαθεν συνώνυμο της πολυτέλειας, της άνεσης και της κομψότητας.
Το 2002, η Lincoln (που ανήκει στην Ford), δημιούργησε ένα concept που ήταν εμπνευσμένο από το μοντέλο της δεκαετίας του 1960 και χαρακτηριζόταν από τις μακριές και ευθείες επιφάνειές του, την ψηλή πλευρική γραμμή παραθύρων, και τις ανάποδες πίσω πόρτες, όπως είχε και το μοντέλο του παρελθόντος, οι οποίες δεν είχαν πλαίσιο παραθύρων και προσέφεραν πολύ άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό.
Θα μπορούσαμε να πούμε πως το concept του 2002 μας έδειχνε πώς θα ήταν η Continental του 1960, εάν υπήρχε η μοντέρνα τεχνολογία του 2000.
Το πρωτότυπο όχημα διέθετε έναν V12 κινητήρα της Aston Martin 6000 κυβικών, απόδοσης 414 ίππων.
4) Mazda Nagare
Nagare στα ιαπωνικά σημαίνει «ροή». Δεν αποτελεί έκπληξη η επιλογή της συγκεκριμένης ονομασίας για να περιγράψει το concept που δημιούργησε η Mazda το 2006, αφού στο αμάξωμά του κυριαρχούν οι άκρως ρευστές γραμμές, από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς.
Το μοντέλο σχεδιάστηκε από τον Ολλανδό Laurens van den Acker, που ήταν ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας εκείνη την περίοδο, και είχε πολλές εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως το παρμπρίζ που ενσωματωνόταν στην οροφή, οι ιδιαίτερα τονισμένοι τροχοί, τα φανάρια που ήταν στην ουσία λεπτές φωτιζόμενες γραμμές και οι πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω.
Σχεδιαστικά στοιχεία του Nagare κληροδοτήθηκαν στο Mazda 3 του 2010 και το Mazda 5 του 2012.
5) Mazda Furai
Τις χρονιές 2006 και 2007, η Mazda παρουσίασε μια οικογένεια concept cars, που αποτελούνταν από 5 οχήματα και ονομαζόταν Nagare. Το πρώτο από αυτά ήταν το προαναφερθέν και ομώνυμο μοντέλο του 2006, και τη σειρά έκλεισε ο Βενιαμίν, το Furai, το οποίο ήταν ένα εξωφρενικό αυτοκίνητο.
Το εν λόγω όχημα ήταν πλήρως λειτουργικό, και ήταν φτιαγμένο από τη στόφα θρυλικών αγωνιστικών κατασκευών.
Το πλαίσιό του ήταν βασισμένο στο αγωνιστικό Le Mans που έτρεξε η εταιρεία τη σεζόν του 2004, και ο κινητήρας του δεν ήταν άλλος από τον τριρότορο wankel με κωδικό 20B, έναν κωδικό που κάνει όλους τους φανατικούς της Mazda και των ιαπωνικών αυτοκινήτων γενικότερα να ανατριχιάζουν. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο συγκεκριμένος 20B είχε υποστεί εκτεταμένες μετατροπές από τον ξακουστό βελτιωτή Racing Beat και είχε απόδοση 460 ίππων.
Η Mazda, έβαλε γραφικά στο αποπλανητικά όμορφο και μόλις 675 κιλών αμάξωμα του Furai που είχαν τον αριθμό 55, ένας ξεκάθαρος φόρος τιμής στο αγωνιστικό 787B που έτρεξε στο LeMans το 1991.
Furai σημαίνει «ο ήχος του ανέμου», και, οποιοσδήποτε έχει ακούσει ποτέ τριρότορο μοτέρ –πόσο μάλλον βελτιωμένο- μπορεί να καταλάβει την πηγή έμπνευσης της ονομασίας του αυτοκινήτου.
Η ιστορία του Mazda Furai, ενός μοντέλου με εμφάνιση σαν να ήρθε από το μέλλον και μηχανικά μέρη με αγωνιστικές περγαμηνές, έληξε εντελώς άδοξα, το 2008, όταν πήρε φωτιά κατά τη διάρκεια φωτογράφισης στη Μ. Βρετανία και καταστράφηκε ολοσχερώς.
Το καψαλισμένο κουφάρι του αυτοκινήτου μεταφέρθηκε αρχικά στο σχεδιαστικό κέντρο της Mazda στην California, και πλέον η τύχη του είναι άγνωστη.
6) BMW Gina
Η BMW Gina ήταν ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από τον διάσημο Chris Bangle, παρουσιάστηκε το 2008 και μπορούσε να αλλάζει μορφή ανάλογα με την ταχύτητα και διάφορες εξωτερικές συνθήκες, χάρη στο υλικό από το οποίο ήταν φτιαγμένο το αμάξωμά του.
Πιο συγκεκριμένα, το εξωτερικό της Gina ήταν κατασκευασμένο από Spandex, ένα τεχνητό, ελαστικό, αδιάβροχο και ημιδιαφανές υλικό, το οποίο είναι επίσης γνωστό και ως Lycra, και χρησιμοποιείται για την κατασκευή αθλητικών ρούχων.
Το Spandex στη Gina ήταν τεντωμένο γύρω από έναν λεπτό μεταλλικό σκελετό, ο οποίος είχε μηχανισμούς που του επέτρεπαν να κινείται, από τις πιο απλές λειτουργείες, όπως το άνοιγμα της πόρτας, μέχρι την αεροτομή, η οποία έδινε την εντύπωση πως «φυτρώνει», και τα φώτα, που έμοιαζαν με ανθρώπινα μάτια που ανοιγοκλείνουν.
Εκτός από το εξωτερικό της, η επαναστατική BMW Gina είχε φουτουριστικές λεπτομέρειες και στο εσωτερικό, όπως το τιμόνι το οποίο τοποθετούταν στο κέντρο όταν το αυτοκίνητο ήταν παρκαρισμένο, για ευκολότερη είσοδο και έξοδο του οδηγού.
7) Cadillac World Thorium Fuel
Το 2009 η Cadillac γιόρταζε τα 100στά γενέθλιά της, και παρουσίασε ένα ακραίο concept car, με την ονομασία World Thorium Fuel, το οποίο ήταν το όραμα της εταιρείας για ένα όχημα που θα μπορούσε να κυκλοφορεί συνέχεια για τα επόμενα 100 χρόνια.
Πηγή ενέργειας του αυτοκινήτου θα ήταν το Θόριο, ένα ραδιενεργό μέταλλο το οποίο χρησιμοποιείται και σαν πυρηνικό καύσιμο.
Εκτός αυτού, ο κάθε τροχός του αυτοκινήτου αποτελούταν ουσιαστικά από 6 ξεχωριστές ρόδες, που η κάθε μία έπαιρνε κίνηση από τον δικό της επαγωγικό κινητήρα.
Έτσι, στην ουσία το ακραίο Cadillac είχε 26 τροχούς και 26 μοτέρ, ενώ δεν θα χρειαζόταν ποτέ καινούρια ελαστικά.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr