Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα supercars που μας εντυπωσίασαν με τις ιδιαιτερότητές τους

10/12/2020

6) Vector W8
Ο Gerald Wiegert είναι ένας Αμερικάνος σχεδιαστής και μηχανολόγος ο οποίος είχε ένα όνειρο: Να κατασκευάσει ένα supercar που θα ήταν η αμερικάνικη απάντηση στις Ferrari, Lamborghini και Porsche. Ίδρυσε την Vector Motors το 1971, και το 1978 παρουσίασε ένα πρωτότυπο, το W2.
Μετά από 11 χρόνια, είδαμε τη βελτιωμένη εκδοχή του W2, το εξωφρενικό Vector W8 που κατασκευάστηκε από το 1989 έως το 1993 σε 22 κομμάτια και οι σημερινοί τριαντάρηδες το γνώρισαν από το βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo 2.

Το μοντέλο δείχνει καθαρά τις επιρροές από την αεροδιαστημική που είχε ο Gerald, και οπτικά μοιάζει με μια χαμηλή και φαρδιά σφήνα. Το ακραίο αυτοκίνητο είχε σασί από αλουμίνιο και τα κομμάτια του αμαξώματός του ήταν από ανθρακονήματα και kevlar. O κινητήρας ήταν V8 twin turbo 6000 κυβικών που απέδιδε 625 άλογα με πίεση 0,55 bar και 1200 PS με πίεση 0,96 bar. Η ισχύς μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 3 σχέσεων.

Εμφάνιση ανάλογη του διαστημικού εξωτερικού είχε και η καμπίνα του αυτοκινήτου, αφού ήταν εμπνευσμένη από τα μαχητικά jet αεροπλάνα και είχε 4 οθόνες που έδειχναν πληροφορίες σχετικά με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, κάτι που χρειάστηκε 30 χρόνια για να θεωρηθεί δεδομένο στα αυτοκίνητα παραγωγής.
 


7) Consulier GTP
Η Consulier ιδρύθηκε στην Florida το 1985 και την ίδια χρονιά παρουσίασε το περίεργο GTP. Παρόλο που ο σχεδιασμός του δεν εντυπωσίαζε ιδιαίτερα, το αυτοκίνητο είχε εξαιρετικό κράτημα, και το χαμηλό του βάρος, μόλις 998 kg, σήμαινε πως παρά τον αδύναμο (σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της λίστας) κινητήρα της GM, ιπποδύναμης αρχικά 175 και έπειτα 190 PS, το Consulier GTP είχε πολύ καλές επιδόσεις.

Αρκετοί τοποθετούσαν V8 μοτέρ στο μικρό αυτοκίνητο, και έτσι, η εταιρεία που πλέον είχε μετονομαστεί Mosler, παρουσίασε το Raptor το 1997, με πιο εξωφρενική εμφάνιση και κινητήρα V8 446 ίππων.
 


8) Panoz Esperante GTR-1
Για το τέλος αφήσαμε το μοναδικό αυτοκίνητο της λίστας με τον κινητήρα εμπρός. Το μοντέλο της Panoz, της αμερικάνικης εταιρείας που ιδρύθηκε το 1989, ήταν αποτέλεσμα της ιδέας που είχε ο  πατέρας του ιδιοκτήτη, ο οποίος ήθελε η εταιρεία του γιού του να αποκτήσει το δικό της μύθο μέσω των αγώνων.
Έτσι, κατόπιν συνεργασίας με τη Βρετανική Reynard Motorsport, η οποία ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αγωνιστικών αυτοκινήτων παγκοσμίως τη δεκαετία του 80, δημιουργήθηκε το θρυλικό Esperante GTR-1 το 1997, το οποίο έτρεξε σε αρκετά πρωταθλήματα, όπως LeMans, FIA GT, American LeMans και IMSA GT.

Σε αντίθεση με τα οχήματα του ανταγωνισμού, το Esperante GTR-1 είχε τον κινητήρα εμπρός, ο οποίος ήταν τοποθετημένος πίσω από τους εμπρός τροχούς, δίνοντας έτσι περίεργες αναλογίες στο αυτοκίνητο, ιδιαίτερα στο προφίλ του. Αυτό, σε συνδυασμό με τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του, με τα προεξέχοντα, γλυπτά φτερά και τον τεράστιο κεντρικό αεραγωγό στο εμπρός μέρος, χάρισε στο μοντέλο το προσωνύμιο «batmobile».

Ο κινητήρας του Panoz Esperante GTR-1 ήταν ένας V8 6.000 κυβικών της Ford, βελτιωμένος από την Roush Racing. Προκειμένου να ομολογκαριστεί το αγωνιστικό, κατασκευάστηκε 1 αυτοκίνητο κατάλληλο για χρήση στο δρόμο, το οποίο έχουν οδηγήσει συνολικά λιγότερο από 10 άτομα, ένας εκ των οποίων ήταν ο Paul Newman.